Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 68

Onderwerp: Heelei poeder

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik lees hier dat je ook lijnzaad kunt gebruiken als ei-vervanger in recepten: http://www.dieetook.eu/oc/index.php?...product_id=242
    Preparedness is a state of mind as well as a style of life.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrs.Lotte Bekijk Berichten
    Ik lees hier dat je ook lijnzaad kunt gebruiken als ei-vervanger in recepten: http://www.dieetook.eu/oc/index.php?...product_id=242
    Joh! Wat een interessante tip! Alleen jammer dat lijnzaad niet the-easiest-to-prep is. Niet zo heel lang houdbaar en wordt tamelijk snel ranzig (=erg ongezond) als verpakking eenmaal aangebroken is. Hele zaden minder snel, maar toch.. Bij voorkeur in koelkast bewaren.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leidseprepper Bekijk Berichten
    Joh! Wat een interessante tip! Alleen jammer dat lijnzaad niet the-easiest-to-prep is. Niet zo heel lang houdbaar en wordt tamelijk snel ranzig (=erg ongezond) als verpakking eenmaal aangebroken is. Hele zaden minder snel, maar toch.. Bij voorkeur in koelkast bewaren.
    De hele zaden zijn in een luchtdichte verpakking ongeveer een jaar te bewaren.
    Preparedness is a state of mind as well as a style of life.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Conserva.de

N-EIP-01 Volleipulver (125g - 10 Eier) Auf Lager 4,50 €

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Is er iemand die een review wil maken over het gebruik van eipoeder? Foto van een gebakken ei of vergelijking tussen pannenkoek met echt ei en poeder.

Ik ben opzoek naar de beste plek / het fijnste product - om dit aan te schaffen. Ook denkende aan het gebruik / normale hoeveelheid om te bewaren / goed product tegen leuke prijs etc.
    Ik overschat het misschien maar het lijkt mij toch een belangrijk prep product.
    -. .. . - / --- ..-. .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- -- .- .- .-. / .-- .- -. -. . . .-. --..-- / .-- . . ... / ...- --- --- .-. -... . .-. . .. -..
    -.-. .... .. / .--. . -.-. --- .-. .- / ... .. / ..-. .- --..-- / .. .-.. / .-.. ..- .--. --- / -- .- -. --. .. .-
    Forumregels

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=60]Floshtf[/MENTION]

voor de culinair hoogstaande keuken is een ei wat uit het eikanaal van de kip komt het lekkerst
    als het echt niet anders kan is het ook goed als je hem een paar uur later raapt

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Dat is mooie info . Is er een mede prepper die wat gerichter kan ingaan op zijn of haar ervaringen etc. met heeleipoeder? Globetrotter, onlineshop in Dld verkoopt het. Meer plekken in NL waar dit te vinden is?
    -. .. . - / --- ..-. .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- -- .- .- .-. / .-- .- -. -. . . .-. --..-- / .-- . . ... / ...- --- --- .-. -... . .-. . .. -..
    -.-. .... .. / .--. . -.-. --- .-. .- / ... .. / ..-. .- --..-- / .. .-.. / .-.. ..- .--. --- / -- .- -. --. .. .-
    Forumregels

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Elke webshop met dieeteten heeft het, de glutenvrije webshop, de veggiewebshop, noem maar op..en bijna elke natuurwinkel, De Tuinen,

Eipoeder heet dan No-egg. Dat zoekt makkelijker denk ik.

Ei kan je in baksels en pannenkoeken ook vervangen door lijnzaad. Een lepel lijnzaad en wat water laten weken vervangt één ei.
    Ik ga geen review maken met foto's, omdat ik geen fototoestel heb, ik kan je wel vertellen dat het werkt omdat ik dit zelf zo doe/gedaan heb. Ooit een "bijna honderd manieren om pannenkoeken anders te maken"-test gedaan. Zonder gluten, zonder ei, zonder melk, vegan, met water, met diverse melen, en zelfs alleen met banaan en ei. Allemaal goede en eetbare pannenkoeken geworden.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Elke webshop met dieeteten heeft het, de glutenvrije webshop, de veggiewebshop, noem maar op..en bijna elke natuurwinkel, De Tuinen,

Eipoeder heet dan No-egg. Dat zoekt makkelijker denk ik.

Ei kan je in baksels en pannenkoeken ook vervangen door lijnzaad. Een lepel lijnzaad en wat water laten weken vervangt één ei.
    Ik ga geen review maken met foto's, omdat ik geen fototoestel heb, ik kan je wel vertellen dat het werkt omdat ik dit zelf zo doe/gedaan heb. Ooit een "bijna honderd manieren om pannenkoeken anders te maken"-test gedaan. Zonder gluten, zonder ei, zonder melk, vegan, met water, met diverse melen, en zelfs alleen met banaan en ei. Allemaal goede en eetbare pannenkoeken geworden.
    Dat No-Egg is geen eipoeder maar een ei vervanger ;-)

Ingrediënten:
    Aardappel zetmeel, tapioca meel, plantaardig gom: methylcellulose, calcium carbonate, citric zuur.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] dank je. Van dat lijnzaad had ik al eens vernomen. Deze no egg eipoedervervanger kende ik nog niet. Ga eens kijken hoe dat werkt.

Mocht er nog iemand een winkel weten voor heel ei poeder...Jammer dat dit niet gewoon bij de supermarkt te koop is. Of overschat ik dit product? Toch best veel gerechten waar ei in gaat?
    Forumregels

Forum Rechten