Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Goede viswinkels!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012

Goede viswinkels!

Naar aanleiding van het draadje over de slechte en dure kibbeling wil ik hier een draadje starten met goede viswinkels. Winkels waar kwaliteit nog belangrijk is.

Naam:     th.jpg
Bekeken:  789
Groote:   15,5 KB

Voor mij de allerbeste viswinkel van NL. Er zullen er vast meer zijn, maar hier kom ik graag, en ik ben niet de enige, want velen rijden er voor om. Het is geen grote viswinkel, met maar een beperkt assortiment, maar wel de lekkerste haring die je ooit gegeten hebt, lekkerbek, kibbeling, en wat er zoal beschikbaar is in het seizoen. Het is de enige winkel waar (volgens mij) IJsselmeerbot (gevangen bij Laaxum) verkocht wordt. Die moet je ook echt eens proberen.

Doede zelf staat meestal haring te fileren, en er staat meestal een vrouw vis te bakken. Een kleine winkel dus. Doede probeert ook echt mensen op te voeden wat vis betreft, en er hangt een prettige sfeer in de winkel.

Dit zijn Doede en zijn winkel:

Naam:     doede-stavoren-portraet-88.jpg
Bekeken:  1059
Groote:   8,7 KBNaam:     th (1).jpg
Bekeken:  823
Groote:   14,5 KB

De man is ook nog al een regionale bekendheid vanwege zijn muzikale aanleg, maar dat is offtopic, en behalve dat er cd's te koop liggen in de winkel, merk je daar niets van.

Tot slot ik heb geen commerciŽle belangen bij deze winkel, ik ben gewoon een zeer tevreden klant.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Een van de beste en grootste heeft veel op voorraad: http://www.schmidtzeevis.nl/

Partvis op de Schaardijk in Rotterdam is ook goed. Hier haal ik regelmatig een speciaaltje van kabeljauwfilet.

http://simonisvis.nl/ In Scheveningen ook goed. In het haringseizoen halen we hier regelmatig tonnetjes haring (al eet ik het zelf niet).

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Een van de beste en grootste heeft veel op voorraad: http://www.schmidtzeevis.nl/

Partvis op de Schaardijk in Rotterdam is ook goed. Hier haal ik regelmatig een speciaaltje van kabeljauwfilet.

http://simonisvis.nl/ In Scheveningen ook goed. In het haringseizoen halen we hier regelmatig tonnetjes haring (al eet ik het zelf niet).
    Wou Simonis net melden inderdaad, damn wat lekkere vis hebben ze daar. Komt misschien ook omdat de visafslag er ook naast zit, echt een aanrader kan ik je vertellen !
    Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam !

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Ik heb net mijn vriezer met ruim 60 kg vis gevuld, ca 12 verschillende soorten. Goede horeca kwaliteit via Wylax. Kost minder dan de helft tov de detailhandel.
    Hora est.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    Ik heb net mijn vriezer met ruim 60 kg vis gevuld, ca 12 verschillende soorten. Goede horeca kwaliteit via Wylax. Kost minder dan de helft tov de detailhandel.
    Klinkt goed, ook een grote vis verwerker. Net even op hun website gekeken en ze verkopen ook aan particulieren.

Ik heb ook nog een adresje in Zeeland bij een oud vrouwtje. Die heeft haar vriezers vol liggen met vis wat iets onder de maat is, dus niet in de winkels terecht mag komen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    ZOT(zee op tafel) in de bankastraat Den Haag lekkerbekken en kibbeling(kabeljauw geen ander witvis) wordt op bestelling pas gebakken gewoon lekkere vis.
    Misschien niet rond lunch tijd gaan want staat de rij regelmatig buiten.(alleen maar een goed teken toch.
    Ze hebben ook een klein restaurantje achter in de zaak. Regelmatig gaan eten toen ik nog in NL woonde en als ik nu in NL ben ga ik daar altijd even een kibbeling halen.
    http://www.zeeoptafel.nl/1/
    Even a tiny acorn becomes a mighty oak..............

If you dont take care of your gear, How can your gear take care of u

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Hier in 't oosten is het echt triest gesteld met de vis. Alles komt uit de diepvries en behalve kabeljauw a 23 euro per kg, zeer middelmatige zoute haring, gore tilapia en pangasius is er alleen gefrituurde onbekende lekkerbek en kibbeling te krijgen. Het beste is nog de diepvries makreel bij de turk en toko.

Eigenlijk haal ik alles uit de vriezer in Duitsland. Verse vis is zoveel lekkerder.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

IsaBo
    Guest
    Als tiener verse vis in de haven van Texel gegeten. Zo van de boot af. Heerlijk. Niets kon daarna hieraan meer tippen.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Schmidt levert zeker kwaliteit, maar je mag wel je goedgevulde portemonnee meenemen

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Op de markt blijkt de vis vaak van mindere kwaliteit te zijn. Bij sommige kramen kregen de keurmeesters zelfs vis die als bedorven moest worden beschouwd: http://www.gezondheidsnet.nl/bacteri...vaak-niet-vers Zelf heb ik ook wel eens een op de markt gekochte haring in de vuilbak moeten gooien, omdat -ie echt slecht was.
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Goede generator?
    Door doom in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 73
    Laatste Bericht: 04-12-13, 18:29
  2. Goede verlichting
    Door Wonderland in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 20-05-13, 15:07
  3. Goede pijnstiller van plantpoeder
    Door venom in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 8