Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ampfibische Jeep CJ-8


f150

Aanbevolen berichten

Meestal zijn amfibische voertuigen meer boot dan auto of meer auto dan boot. Deze 'Panther' lijkt een uitzondering. Een carrosserie gebaseerd op de Jeep CJ-8, een Honda 3.7 V6, 305pk, 370 Nm koppel en een jet aandrijving, 4x4 aandrijving. Weegt net 1340 kg, dus je hebt er ook wat aan. Rijdt bijna 130 op het land, en vaart meer dan 70 km/u op het water. En zonder de echte oerhollandse BPM net $100K.

Het videootje doet meer denken aan een pret auto dan een prep auto, maar dat komt vooral door de regisseur.

 

[ATTACH=CONFIG]4255[/ATTACH]

 

Iets voor in de prepshop :D?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk maar ik gooi liever m'n canadees op het dak van de CJ7 :D Zo'n bak als bovenstaand is een beetje een "jack of all trades but a master of non" Hoewel het gewicht inderdaad nog best OK is om serieus in het terrein te rammelen........ :D Hoewel ik de grondspeling niet echt geweldig vind op dat plaatje. Oja, en ik mis een lier op de voorkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De combinatie water en zand/modder met een waterdichte Jeep is wel handig in de buurt van mijn BOL (regio thüringer wald) echter op de waterrijke bospaden gaat het meer om een echte Jeep en uiteraard een goede bestuurder m/v:cool:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De combinatie water en zand/modder met een waterdichte Jeep is wel handig in de buurt van mijn BOL (regio thüringer wald) echter op de waterrijke bospaden gaat het meer om een echte Jeep en uiteraard een goede bestuurder m/v:cool:

 

 

Yeah!!!!

Lekker rauwdouwen met je zelfgebouwde jeep voor een fractie van de prijs en 10x zoveel fun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele dikke pluspunten voor het amfibische, 70km p/u is echt snel.

Je ziet er inderdaad niet snel aan dat het een amfibisch voertuig is, nog meer pluspunten !

 

Ook de dikke rolbeugels en frontgrille zien er prima uit. Pluspunten.

De terreinvaardigheid betwijfel ik ook een beetje, maar als het 4x4 is kom je toch altijd al een stukje verder, Klein pluspuntje dus, niet negatief

 

Waar ik me echt zorgen om zou maken zijn twee dingen:

1. onderhoud, is dit een onderhoudsvriendelijk karretje ? Of moet je steeds sleutelen ?

2. verbruik, complimenten voor het lage gewicht, maar ik vrees het ergste

 

Het grootste voordeel is misschien nog wel dat je tussendoor, dus voor de SHTF de grootste lol ermee kan hebben, wat zeg ik ? Tijdens en erna ook nog met een beetje mazzel !

*grijns* bedankt voor de leuke link F150.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me echt zorgen om zou maken zijn twee dingen:

1. onderhoud, is dit een onderhoudsvriendelijk karretje ? Of moet je steeds sleutelen ?

2. verbruik, complimenten voor het lage gewicht, maar ik vrees het ergste

 

Onderhoud aan het blok zal wel meevallen. Het staat bekend als een zeer reliable blok (http://www.watercar.com/engine.php).

Verbruik..: ik heb zelf nog een Jeep met een 3.6 V6 blok. Nee: niet zuinig. Hou maar rekening met 1:7, als het meezit 1:8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...