Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zit er in jouw BOB ?


Amber

Aanbevolen berichten

Of eigenlijk, wat zit er in de mijne nu ?

 

(modjes, ik heb gezocht naar een topic met dit onderwerp, net gevonden, sorry als het toch dubbel is)

>>[MOD] Aangezien het andere topic ''Wat zit er in jouw EDC?'' heet en dit betrekking heeft op de BOB zie ik geen probleem :)

 

Zelfde vraag als bij mijn EDC-tas, ik zou het zeer waarderen om jullie gedachtes bij deze inhoud te horen.

 

Saracen Rugzak 100+2x10ltr 1 ===

Regenhoes zwart 1

Mondfilter 1

Rol wc-papier 1

Touw rol 1

Houten spatels 2

500 ml plastic fles 1

Doorzichtig slangetje 1

Spankabel voor Trolley 1

Zijtas Saracen 2 (leeg)

Heuptasje Zwart 1+

Waterproof tas 45l 1+

Zaklantaarn met slinger 1

Veldschepje 1

Lintzaagje 1

Aluminium pannensetje 1

Zebra Billy pot (12) 1

Vouwbaar wasbakje 1

Rol wc papier 1

Camo poncho 2

Tentstok 2

Tentdoek 1

Nooddeken 2

Aluminium matje 2

Vuilniszak 4

Tentharingen 5

Camotas 1

Heuptasje Zwart =

EHBO blikje plastic 1+

Survival blikje plastic 1+

Survivalmes 1

Zaklamp 1

Parakord Armband 1

Lightstick 2

Pak zakdoekjes 1

Schaartje 1

Pincet 1

Potlood 1

Notitieblokje 1

Handwarmer 2

EHBO blikje plastic =

Bisacodyl 5mg (laxeer) 8

Loperamide 2mg (diarree-stop) 5

Reinigingsdoekje 1

Alcoholisch doekje 4

Pleistervel 5

Gaaskompres 3

Wegwerphandschoenen 1 (2)

Snelverband 1

Rekverband 1

Brandwondenpleister 2

Paracetamol 4

Ibuprofen 4

Survival blikje plastic =

Pleistervel 3

Alcoholische doekjes 2

Kompas 1

Ducttape, 2 mtr 1

Schoenveter 1

Wattenschijven 4

Zwitsers zakmes klein 1

Koffiefilter 2

Wegwerphandschoenen 1

Waterproof tas 45l =

LifeStraw 1

Theedoek 2

Washandje 1

Lightstick 2

Spork plastic 1

Pakje sigaretten 1

Aansteker 1

Tandenstoker 30

Schuursponsje 2

Tandenborstel 1

Tube tandpasta klein 1

Ductape 3 mtr 2

Kledingreparatiesetje 1

Reep chocola 2

Pastamaaltijd droog 3

Kokospoeder in zakje 1

Vruchtenlunch 2

Muesliontbijt 2

Havermoutontbijt 2

Esbitbrandertje 1

Esbit tabletten 24

Rol wc papier 2

Rol keukenpapier 1

Kurkblokje 1

Kruidenmolentje 1

Busje suiker 1

Aliminiumfolie 1

Stukje touw 1

Wattenschijven 20

Koffiefilters 4

Waterdichte zak 1

 

Uitleg: nummer erachter is het aantal, plusje+ ernaast betekend dat er inhoud in dat tasje zit, Het = geeft de inhoud van een plus+ tasje aan.

Ik hoop dat het een beetje overzichtelijk is zo.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Amber, je hebt een aantal zaken meerdere keren opgeschreven/gekopieerd. Bijv. wc papier.

In mijn zwitsers zakmes zit een tandenstoker (en een pincet). In die van jou niet?

Ik mis een slaapzak, mat en tent.

Ik zou meer eten en snoep meenemen. En water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@popeye

 

Dobber inderdaad, eventueel mes op slijpen had ik bedacht, al hoeft dat inmiddels niet meer, heb vandaag goed groot mes gekocht, waarmee je ook kan hameren (als het goed is) en ik dacht, dat fikt ook vast wel leuk, hiihihi (beetje lol in het veld)

@IsaBo

- Klopt helemaal, dan zit het op verschillende plekken, ik was wat lui met kopieren vanuit excell, sorry

- "Camo poncho 2

Tentstok 2

Tentdoek 1

Nooddeken 2

Aluminium matje 2

Vuilniszak 4

Tentharingen 5" Dit is allemaal tentmateriaal, 1 kant en klaar 1 persoons tentje met de stokken en dan grondzeilen of tarps erbij, en matjes :) En dan heb ik nog een noodslaapzak in mijn EDC.

 

- Voor een week eten ongeveer als ik zuinig aandoe, er zitten inmiddels scheepsbiscuits bij.

Wat water en snoep betreft heb je helemaal gelijk. Dat hoop ik mee te kunnen grijpen maar het moet er eigenlijk gewoon standaard in, vind alleen dat water zo zwaar !

 

Bedankt !

 

Zoals altijd gaat het wel allemaal weer over de kop, ik blijf altijd knoeien met spullen erin of juist eruit. Na een afslankbeurt zit de tas rond de 15 kilo, tijdje erna vaak rond de 20. Net de EDC al aangepakt, straks de BOB opnieuw doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 7 maanden later...

ik zat eventjes te zoeken in de zoekmachine. waar ik misschien tips kon vinden voor mijn BOB.

 

ik heb:

een 60 liter rugzak

1 normaal zakmes

3 multi tools (1 is van goed kwaliteit)

1 in klapbare zaag

5 ty-rips

1 esbit brander

14 esbit aanmaak blokken

2 magnesium fire starters

4 blikken voedsel in blik

7 pakken kippensoep (euroshopper)

5 mussli repen

1 radio incl zaklamp

2 zaklampen

1 een slaapzak

1 bidon 500ml kraanwater

1 veldfles 1 liter spa water

3 pakken lucifers

49 water zuiverings tablet ten(jezus dat smaakt naar zwembad)

2 mestin bakes

2 mini viskits

5 maya stiks

1 notitie blok

1 potlood

1 broek

1 toilettas

1 tandenborstel

1 tandpasta

1 ijzerzaag (klein)

10 AAA batterijen

ongeveer 20 fruitsnoepjes

1 breeklicht

1 zelfgemaakt mes (slechte kwaliteit)

 

 

ik vergeet vast nog een heleboel

maar graag nog wat extra tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun

 

Waterfilter, nu een goedkope in de prepshop

 

Stofmaskers ook voor situaties met veel rook of stof zoals (bos)branden

 

kompas

 

En een soort bijl of machete om hout te kappen voor hut of vuur.

Zelf heb ik een goedkope machete en enigszins de punt geslepen zodat het ook een short-sword is, tegen wilde dieren of wilde honden die je in een SHTF scenario kunt tegenkomen. Kost niet veel in de prepshop

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun

 

Waterfilter, nu een goedkope in de prepshop

 

Stofmaskers ook voor situaties met veel rook of stof zoals (bos)branden

 

kompas

 

En een soort bijl of machete om hout te kappen voor hut of vuur.

Zelf heb ik een goedkope machete en enigszins de punt geslepen zodat het ook een short-sword is, tegen wilde dieren of wilde honden die je in een SHTF scenario kunt tegenkomen. Kost niet veel in de prepshop

 

ja een kompas heb ik ook die was ik gewoon vergeten.

mijn ma vertikt het om een bijl in huis te nemen.

en stof masker is een goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[.....]

7 pakken kippensoep (euroshopper)

[.....]

49 water zuiverings tablet ten(jezus dat smaakt naar zwembad)

[.....]

ik vergeet vast nog een heleboel

maar graag nog wat extra tips

 

Potje droge witte bonen. Inweken (8 uur) en dan in kippensoep doen. Goed vullende maaltijdsoep. Uitgangsgewicht (soep & bonen) zeer laag.

Zwembadwater neutraliseren met een spatelpuntje of pilletje vitamine C. 5 min. Zwembad-smaak en lucht is dan weg. Prima drinkwater.

Info: zoekfunctie Preppers.nl.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Homerun,

 

Bijzondere setup en keuze.

Waarom 3st multi tools? Waarom 2st magnesium firestarters en zaklampen?? Ik snap dat je redundancy wilt in je BOB maar waarom op deze manier? Je hebt een radio met zaklamp en dan ook nog 2 zaklampen erbij en een breaklight? Neem de radio incl een hoofdlampje bijvoorbeeld?

5st mayasticks? Er zit nog niet eens een reguliere aansteker bij je setup?

4 BLIKKEN voedsel? Waarom blikken? Onnodig zwaar. Neem anders wat meer muesli repen of gevriesdroogd voedsel mee. 7 pakken kippensoep? Zijn bouillon blokjes niet handiger en lichter?

 

Heb je al eens met deze setup een lekker stukje gelopen met je 60ltr rugzak? Of een eens een stukje wat harder gelopen dan wandelen, dijkje op, dijkje af, greppeltje door, drijfpakketje gemaakt etc etc......

Wat ik mis: sokken, regenkleding, wat touw, 1 of 2 sterke vuilniszakken, oja wat is je doel van de BOB? (hoeveel km moet je overbruggen, door welk terrein moet je je verplaatsen etc etc)

 

ik zat eventjes te zoeken in de zoekmachine. waar ik misschien tips kon vinden voor mijn BOB.

 

ik heb:

een 60 liter rugzak

1 normaal zakmes

3 multi tools (1 is van goed kwaliteit)

1 in klapbare zaag

5 ty-rips

1 esbit brander

14 esbit aanmaak blokken

2 magnesium fire starters

4 blikken voedsel in blik

7 pakken kippensoep (euroshopper)

5 mussli repen

1 radio incl zaklamp

2 zaklampen

1 een slaapzak

1 bidon 500ml kraanwater

1 veldfles 1 liter spa water

3 pakken lucifers

49 water zuiverings tablet ten(jezus dat smaakt naar zwembad)

2 mestin bakes

2 mini viskits

5 maya stiks

1 notitie blok

1 potlood

1 broek

1 toilettas

1 tandenborstel

1 tandpasta

1 ijzerzaag (klein)

10 AAA batterijen

ongeveer 20 fruitsnoepjes

1 breeklicht

1 zelfgemaakt mes (slechte kwaliteit)

 

 

ik vergeet vast nog een heleboel

maar graag nog wat extra tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Homerun,

 

Bijzondere setup en keuze.

Waarom 3st multi tools? Waarom 2st magnesium firestarters en zaklampen?? Ik snap dat je redundancy wilt in je BOB maar waarom op deze manier? Je hebt een radio met zaklamp en dan ook nog 2 zaklampen erbij en een breaklight? Neem de radio incl een hoofdlampje bijvoorbeeld?

5st mayasticks? Er zit nog niet eens een reguliere aansteker bij je setup?

4 BLIKKEN voedsel? Waarom blikken? Onnodig zwaar. Neem anders wat meer muesli repen of gevriesdroogd voedsel mee. 7 pakken kippensoep? Zijn bouillon blokjes niet handiger en lichter?

 

Heb je al eens met deze setup een lekker stukje gelopen met je 60ltr rugzak? Of een eens een stukje wat harder gelopen dan wandelen, dijkje op, dijkje af, greppeltje door, drijfpakketje gemaakt etc etc......

Wat ik mis: sokken, regenkleding, wat touw, 1 of 2 sterke vuilniszakken, oja wat is je doel van de BOB? (hoeveel km moet je overbruggen, door welk terrein moet je je verplaatsen etc etc)

Ik heb zoveel extra spullen voor als iets kwijtraak of iets kapot gaat.

Voedsel in blik zit tenminste wat.

In boelioen blokjes zit weinig voedingsstoffen in.

En ik probeer tenminsten naar Belgie te kunnen bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Homerun,

 

Mag ik flauw doen? Waarom dan maar 1 rugzak en slaapzak? En een extra paar schoenen dan?

Wat bedoel je met

Voedsel in blik zit tenminste wat.

Probeer anders eens dat tourbrood van @f150 te maken ( http://preppers.nl/forum/threads/9936-Toerbrood-Een-gezonde-caloriebom-van-9000-calorieën?highlight=brood+f150 ). Of maak zelf powerbars met rozijnen, honing, pure chocolade, muesli, noten etc etc

 

OK, dus je wilt naar België. En wat ga je daar doen dan? En waar vandaan naar België? Vanuit Groningen of vanuit Ulicoten of Nispen? Het scheelt nogal in afstand.

 

Dat er in pakken kippensoep wat meer zit dan in bouillonblokjes wil ik best aannemen. Maarja, je verbrandt extra energie om die pakken ook mee te nemen. Ik denk dat je dan uiteindelijk weer op nul uitkomt......

 

Ik hoop van harte dat je je BOB wat anders gaat inrichten. Ik ben benieuwd naar je reactie

 

Ik heb zoveel extra spullen voor als iets kwijtraak of iets kapot gaat.

Voedsel in blik zit tenminste wat.

In boelioen blokjes zit weinig voedingsstoffen in.

En ik probeer tenminsten naar Belgie te kunnen bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Homerun,

 

Mag ik flauw doen? Waarom dan maar 1 rugzak en slaapzak? En een extra paar schoenen dan?

Wat bedoel je met

Probeer anders eens dat tourbrood van @f150 te maken ( http://preppers.nl/forum/threads/9936-Toerbrood-Een-gezonde-caloriebom-van-9000-calorieën?highlight=brood+f150 ). Of maak zelf powerbars met rozijnen, honing, pure chocolade, muesli, noten etc etc

 

OK, dus je wilt naar België. En wat ga je daar doen dan? En waar vandaan naar België? Vanuit Groningen of vanuit Ulicoten of Nispen? Het scheelt nogal in afstand.

 

Dat er in pakken kippensoep wat meer zit dan in bouillonblokjes wil ik best aannemen. Maarja, je verbrandt extra energie om die pakken ook mee te nemen. Ik denk dat je dan uiteindelijk weer op nul uitkomt......

 

Ik hoop van harte dat je je BOB wat anders gaat inrichten. Ik ben benieuwd naar je reactie

Voedsel zelf maken kan niet daar heb ik niet de spullen voor en volgens mij ben je dan nog duurder uit dan in de lidl een pak muslie repen kopen.

Ik vertrek uit Rotterdam.

Daar wil ik dan onderduiken als er iets gebeurd.

En ik ben nog een BOL aan het regelen.

Ik geloof zelf dat ik ruim de basis heb.

(Ik ben benieuwd naar uw reactie)

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun Ik denk dat je je plannen eens zou moeten uittesten op kleine en beperkte schaal. Ik ben bang dat je een te rooskleurig beeld hebt van een BO en/of je BOB. Dus nogmaals, heb je je setup al eens uitvoerig getest en uitgeprobeerd?

 

Ik laat het onderduiken en regelen van een BOL maar even schieten vandaag............:D

 

Geloven in jezelf is harstikke goed, jezelf overschatten is niet zo handig....in welke categorie val jij denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun Ik denk dat je je plannen eens zou moeten uittesten op kleine en beperkte schaal. Ik ben bang dat je een te rooskleurig beeld hebt van een BO en/of je BOB. Dus nogmaals, heb je je setup al eens uitvoerig getest en uitgeprobeerd?

 

Ik laat het onderduiken en regelen van een BOL maar even schieten vandaag............:D

 

Geloven in jezelf is harstikke goed, jezelf overschatten is niet zo handig....in welke categorie val jij denk je?

Ik test redelijk vaak mijn BOB in een korte hike met @survivallaar.

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun Ik denk dat je je plannen eens zou moeten uittesten op kleine en beperkte schaal. Ik ben bang dat je een te rooskleurig beeld hebt van een BO en/of je BOB. Dus nogmaals, heb je je setup al eens uitvoerig getest en uitgeprobeerd?

 

Ik laat het onderduiken en regelen van een BOL maar even schieten vandaag............:D

 

Geloven in jezelf is harstikke goed, jezelf overschatten is niet zo handig....in welke categorie val jij denk je?

1. Ik overschat me zelf niet.

2. Ik heb al best vaak mijn BOB uitgetest en 1 keer grootschalig 7dagen.

3. Ik vind dat ik mijn BOB goed heb voor bereid.

4. Ik vroeg om tips van wat ik er bij kan halen en niet wat ik weg moet doen.

 

 

Ps ik wil hier niet meer met u veder in discussie gaan(ookal sta ik wel open voor tips wat ik er bij kan halen)

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass, het is zinloos. Ik snap dat je het probeert maar het levert niets op. Je bent niet de eerste die het probeert, en vermoedelijk ook niet de laatste. Ik denk dat bij @homerun, meer dan wat ook, vooral een aantal levensjaren en bijbehorende ervaring ontbreekt. Maar ja, dat valt niet te preppen. Homerun, dat bedoel ik niet lullig maar je lijkt me erg jong.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...