Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel eten hebben jullie?


Sneard

Aanbevolen berichten

Waar ligt voor jullie de grens? Zeker als je op een gegeven moment ruimtegebrek kan krijgen en goed moet rouleren. En hoe is de opbouw van jullie voorraad? Vooral veel lang houdbaar, of ook korter houdbaar spul?

 

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Laatst eens een ruwe schatting gemaakt, zit op ongeveer 250.000 kcal. Woon in mijn eentje maar prep in principe niet voor alleen mezelf...

 

Dus mocht het voor mezelf zijn zit ik op zo'n 4 maanden goed eten. En anders zou ik preppen voor 7-10 man en zit ik op zo'n 2 weken. Dan is het bedroevend weinig.

 

Ik heb op dit moment een streven van 1 maand eten per maand op te slaan. Misschien dat het nu meer wordt aangezien ik 250 mylar bags van een gallon heb binnengekregen. Droogvoer zijn vrij goedkope calorieen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kijk voornamelijk naar de houdbaarheid en werk met het First in First out systeem, alles wat ik koop gebruik ik ook in het dagelijks leven en heeft een tht van minstens een jaar. de hoeveelheid wat ik insla is puur wat ik kwijt kan, ik zal echt niet mijn slaapkamer gaan gebruiken als prep opslag. er moet wel overzicht blijven vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga voor 1 jaar opslag. Op dit moment staat op de planning: 150 kilo tarwe, gerst, haver, 150 kilo wiite rijst, 150 kilo bonen (wit, bruin, zwart, kidney, linzen) 10 kilo suiker, 10 kilo zout, kruiden en dergelijke. Vergeet ik nog iets?

 

Met alleen droogvoer redt je het niet ben ik bang. Geeft wel grote voorsprong!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga voor 1 jaar opslag. Op dit moment staat op de planning: 150 kilo tarwe, gerst, haver, 150 kilo wiite rijst, 150 kilo bonen (wit, bruin, zwart, kidney, linzen) 10 kilo suiker, 10 kilo zout, kruiden en dergelijke. Vergeet ik nog iets?

 

Groot gezin?

Ik tel voor mijn gezin 300 gram rijst p/d dan kom ik op 450 dagen rijst?

 

Maar geen probleem, hoe meer hoe beter.

Maar wat wel een probleem gaat zijn: na 30-60 dagen rijst eten met bonen krijg je dat echt niet meer door je strot:(

Zorg dat je wat meer kunt varieren zal eea een heel stuk aangenamer maken.

Toch zullen veel mensen met je willen ruilen straks, allest is beter dan niks:cool:

 

Sorrie dat ik geen antwoord geef op je vraag, dat zie ik als tactische informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het nu over eten, water is "redelijk essentieel", vooral als je "gevriesdroogd" voedsel hebt opgeslagen, daar moet relatief veel water aan te pas komen om te bereiden. Mede daarom ben ik ietwat huiverig voor grote hoeveelheden vriesdroog voedsel, ook al wonen we in een water- (lees: regen) rijk landje. Ik heb nu, op meerdere manieren, ca. 2500 liter tot onze beschikking, waarvan een groot gedeelte nog wel gezuiverd moet worden voor consumptie, maar dat is geen probleem. Oh ja, ik moet nog ca. 30 flessen AH flessenwater opdrinken dit jaar want die lopen redelijk over de datum ;)

 

Enfin, even de 3 eenheid: "3 minuten zonder zuurstof, 3 dagen zonder water, 3 weken zonder eten, daarna worden alle 3 redelijk penibel..."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net klaar met mijn hele Bug out Bag + survivalkleding en heb voor mijn Bug in één maand aan water en voedsel. Ik ga nu beginnen voor maand twee:o

 

blij te lezen dat zelfs de besten nog niet alles in orde hebben, CB, zelf ben ik erg blij met 2 emmers lang houdbaar (25+jaar) vries droog. Blik voer eet ik normal bijna nooit, heb wel een maand nasi bami soep etc maar die gaan zwaar over datum raken als ik gewoon kan blijven eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In aluminiumfolie, onder de motorkap en een uurtje rondrijden (spullen inslaan o.i.d.). Vervolgens je kant-en-klare pizza lekker aan de kant van de weg opnassen. Bon appetit. ;)

 

Ja die truc was ik vergeten en die diepvries is bij uitval elektriciteit toch het eerste dat je leegmaakt. En met de bodem eruit en binnenwerk heb je een prima rookoven. Dank Rodin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alleen droogvoer redt je het niet ben ik bang. Geeft wel grote voorsprong!

 

Licht dat eens toe? Ik heb een waterzuivering filter staan. Vocht heb ik ook genoeg tot mijn beschikking. Daarnaast hebben we een breedscala aan kruiden. Ik eet bijna dagelijks bonen en gewoon brood gevarieerd met rijst of pasta. We hebben tomatenblokjes en pasta opruime voorraad maar niet voor een jaar. Daar gaan we nog wat op uitbreiden als het droogvoer opgelagen is.

 

@Kans Ik heb de hoeveelheid rijst uitgerekend op de energiebehoefte per persoon. Zo kwam ik op 100 kilo uit en voor alle zekerheid neem ik 150 kilo opslag voor wanneer er een verstekeling mee komt. Ik zie geen optie om meer te kunnen varieren met droogvoer. Tomaten staan nog op de verlanglijst om grootschalig op te slaan.

Zolang je de winter doorkomt daarna kan je zelf verse groenten gaan verbouwen. Kilo vitamine C opslaan en een goed multivitamine en mineralen complex is ook een goede aanwinst op de voorraad.

 

Mijn vraag was meer bedoeld om nog een voedselproduct toe te voegen aan mijn voorraad. Pasata en tomatenblokjes bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga voor 1 jaar opslag. Op dit moment staat op de planning: 150 kilo tarwe, gerst, haver, 150 kilo wiite rijst, 150 kilo bonen (wit, bruin, zwart, kidney, linzen) 10 kilo suiker, 10 kilo zout, kruiden en dergelijke. Vergeet ik nog iets?

 

Paar tips:

Je zou zaken kunnen aanschaffen om bovenstaande een beetje op te peppen:

Vleesconserven voor proteine, zaken zoals tomatenpuree voor bij de bonen, rijst of pasta.

Wij hebben bijvoorbeeld een aantal potten met chicken tonight aangeschaft om de rijst te pimpen.

 

Verder zou je groenten kunnen drogen in een droogmachine. Die groenten kun je uitstekend gebruiken om je rijst of pasta te peppen.

Wij hebben vandaag nasi gegeten met uitsluitend zelfgedroogde groenten en het was echt heerlijk!

 

Denk ook aan comfort foods: zaken als puddingpoeder: met wat melkpoeder en water heb je ook nog eens een toetje dat aan de "goede oude tijd" doet denken.

Of hard snoep, koffie, thee, ranja (om je gezuiverde water wat minder vlak te laten smaken)

En vergeet je kruiden niet: die maken alles net even lekkerder.

 

Mijn insteek in het opslaan van voedsel is dat het niet teveel moet afwijken van het normale eetpatroon. Uiteraard zijn er aanpassingen, maar ik wil mijn gezin de stress niet aandoen van én een SHTF scenario én SHTF eten. Mijn angst is dat ze dan gewoon niet meer gaan eten en dan zijn de rapen echt gaar.

Maar goed, hier moet iedereen lekker zijn eigen draai aan geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaten (pasata en blokjes) komen er binnenkort. Kruiden aanstaande weekend. Koffie en Thee zijn een goede aanvulling. Mijn vrouw kookt alles vers en ze maakt ook de sauzen zelf. Ik heb echt geen idee hoe we dit kunnen vervangen. Ons dieet bestaat uit Italiaans, echt Chinees, Mexicaans, af en toe Roti. Dit is niet haalbaar in een SHTF situatie. Hoelang is de groente houdbaar met zo'n droogmachine? Jammer dat we niet zelf kunnen vriesdrogen.

Voor proteines denk ik aan Plantaardige poeder en Whey, Caseine en ei poeder. Volgens mij is Whey heel lang houdbaar. Kijk maar eens op http://www.bodyenfitshop.nl/

en voor 2x 15 kg a 219 euro whey poeder op http://www.powersupplements.nl/pure-whey-15kg-zak-naturel-116

 

Vlees in blik krijg ik echt moeilijk op. Wel al verschillende geprobeerd maar het is niet mijn ding. Het blijft lastig zoeken naar een gevarieerde voorraad waar je ook nog enigzins lekker van kan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een droogoven gedroogde groente blijft, mits goed bewaard, jaren goed. En is inderdaad een goede aanvulling bij pasta, maar ook bij rijst! Verder inderdaad sambal, ketjap, kruiden (ook te drogen met droog oven of vers uit de tuin), specerijen zijn ook prima te bewaren. Rijst met kerrie, ananas uit blik en rozijnen bijvoorbeeld.

 

Nog een interessante is kaas. Een hele kaas is op een plaats met constante temperatuur, regelmatig omgedraaid en afgestoft, heel lang houdbaar. Een jonge kaas wordt immers vanzelf een oude kaas... De kaas aanbreken is ook prima te doen voor een gemiddelde kaas consumptie voor een gezin. De truc is eerst van de ene, dan van de andere kant een stuk eraf te halen. De open stukken goed afdekken met folie. Hetzelfde geldt ook voor het schaven van een punt, eerst de ene, dan de andere kant, zo blijven beide kanten vers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...