Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    persoonlijk zeg ik maar 1 ding: KISS: keep it simple stupid.

Ik heb 2 mobiele pre-paid telefoons, de 1e is een ouderwetse nokia. Totaal low tech en veel moeilijker te traceren. De 2e is een iets wat geavanceerde telefoon, met gprs, gps, wifi, en alle andere verbinding mogelijkheden. die is echt makkelijk te traceren en te onderscheppen.

MAAAAR weet je wat ik doe als ik iemand iets belangrijks wil laten weten of informatie wil doorgeven?? Ik stap op de fiets en ga er even naar toe en zeg het persoonlijk. Voordelen: je hebt persoonlijk contact en interactie, het kost je geen geld, je kan eventueel vragen beantwoorden, je gesprek is niet digitaal af te luisteren, je bent moeilijker te traceren en je krijgt er een goede conditie van.

mobiele telefoons zijn handig in noodgevallen en om even simpele dingen te vragen. Maar ze zijn in mijn ogen gevaarlijk, je weet nooit wie er mee luistert of leest, ze kunnen je locatie bepalen tot op een paar meter en het ergste het zondert mensen van elkaar af.
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepper053 Bekijk Berichten
    Ik stap op de fiets en ga er even naar toe en zeg het persoonlijk. Voordelen: je hebt persoonlijk contact en interactie, het kost je geen geld, je kan eventueel vragen beantwoorden, je gesprek is niet digitaal af te luisteren, je bent moeilijker te traceren en je krijgt er een goede conditie van.
    Vooropgesteld dat ik IRL gesprekken ook leuker vind, lukt het me gewoon niet om elke keer even naar Shanghai en Hong Kong te fietsen. Zelfs Amsterdam en Zwolle haal ik niet in een middagje.
    Hora est.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    jah, dat inderdaad een beetje ver.... misschien met een spartamet?
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    HŤ wat jammer! Project Heml.is is gekilled ...

After promising so much the highly anticipated encrypted chat project Hemlis has come to an end. The software was left with too many obstacles to overcome, not least the absence of former Pirate Bay spokesman Peter Sunde who was arrested and taken away to serve his jail sentence for copyright infringement last summer.
    - http://torrentfreak.com/pirate-bays-...er-app-150424/
    Zie ook https://hemlismessenger.wordpress.co...ou-understand/

https://heml.is is inmiddels uit de lucht ...
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    Ik denk dat je de kracht van encryptie nu een beetje onderschat. Er zijn 4096 bits RSA keys die met de huidige CPU power nog lichtjaren kosten om te ontcijferen. En misschien nog wel belangrijker: er kan via taps niet op gefilterd worden omdat het versleutelde data is. Het wordt wel opgeslagen 'voor later' als ze - mits daar noodzaak voor is - genoeg rekenkracht hebben.
    De zwakste schakel van versleuteling is je eigen private key. Als die wordt afgevangen heb je een sleutel+slot, dus een open deur. Zolang je die zorgvuldig aanmaakt en implementeert (offline), heb je een zeer grote mate van beveiliging. Ik ga heml.is zeker supporten.
    Een lichtjaar is een maat voor afstand, niet voor tijd.... Just saying...

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Een lichtjaar is een maat voor afstand, niet voor tijd.... Just saying...
    Ik weet het, het was overdrachtelijk taalgebruik.

Helaas is het project gesloten door Peter Sunde. De kosten en de complexiteit zijn verkeerd ingeschat en Peter heeft o.a. een tijd in de gevangenis doorgebracht ivm zijn activiteiten voor thepiratebay.
    Hora est.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 38
    Laatste Bericht: 27-11-15, 00:28
  2. Het moet niet gekker worden!
    Door Johnny BravoNL in forum Preppers in de Media
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 17-07-13, 13:33
  3. Worden we afgeluisterd?
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 46
    Laatste Bericht: 27-04-13, 11:38