Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Adventurer
    Ingeschreven
    Jul 2013

"Tweede half jaar 2013 beter voor goud"

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Afhankelijk van de bron krijg je andere berichten. De ene zegt stijgen, de ander zegt dalen, en de meerderheid voorspelt zowel stijgen als dalen. Zo zit je natuurlijk altijd goed. Het lijkt me aannemelijk dat de inflatie gaat stijgen als het geld van de monetaire acties van de centrale banken de reŽle economie bereikt. Maar of dat ook het geval zal zijn ? Momenteel zijn banken vrij stug om kredieten toe te staan. Volgens mij moet er eerst een economische verbetering zijn, dan komt er een versoepeling en pas dan krijgen we inflatie. Ikzelf bekijk goud voor de lange termijn ťn ik bouw nog altijd voorraad op.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Eens met [MENTION=2429]lewieke[/MENTION]

Voorlopig kan het alle kanten op gaan, mede door de manipulaties.
    Voor wat de fundamenten kun je nog steeds stellen dat zolang de omloopsnelheid van al dat geld wat de centrale banken gedrukt hebben zo laag blijft, inflatie achterblijft.
    Dat geld zůu de economie ingepompt worden, maar iedereen weet dat die banken daarmee staatsobligaties van PIIGS gekocht hebben. Daardoor is dat geld bij de overheid terechtgekomen voor met name het omrollen van oude schulden, dus dat komt iig ook niet de reŽle economie in.
    Misschien een beetje via de ambtenarensalarissen die met dat geld betaald kunnen worden maar iig nŪet ten behoeve van bijv MKB-kredieten e.d.

De M0 voorraad is door de QE's van deze wereld iig nog steeds schokkend hoog en dat geld můet een keer doorstromen naar M1/2 wat altijd tot inflatie leidt. Echter is de kans dat de papieren markt voor PM's nog steeds de prijs bepaalt.
    Er zal dan echter niet veel fysiek meer naar boven komen omdat de kostprijs wťl mee stijgt met inflatie, maar de verkoopprijs door manipulatie niet. Er můet dan toch een keer een grote ontkoppeling plaatsvinden op de fysieke markt. Vooral als je kijkt hoe groot de fysieke markt is in het Oosten.

Het zal mij iig benieuwen hoe het gaat lopen in de PM markt; alle fundamenten zijn aanwezig voor gigantische prijzen, maar blijkbaar zijn TPTB tůch machtig genoeg om die prijzen te drukken. Houden ze het vol? Wie zal het zeggen. Zolang "de markt" het blijft slikken ben ik bang dat ze een lange adem hebben.

Ik focus me voor nu iig op H2 van dit jaar en dan met name de ontwikkelingen in de PIIGS en de banken. Dat wordt een shitstorm van jewelste icm de bankenunie/directe recap uit ESM.

Zorg iig dat je wat droog kruit over houdt in deze tijd van lastenverzwaringen. Het zou verdomde lullig zijn als je je PM's tegen gesloopte prijzen moet verkopen om rond te komen.

Gelukkig heb ik maar 1 zilveren muntje in de kast liggen... omdat ie zo mooi glimt

Take care
    Ook al ben je stinkend rijk of sloeber arm, als je zelf je hout hakt, heb je het twee keer warm

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik heb er ook maar n paar honderd, dat valt wat minder mee.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Laatst nog bij mijn vaste goudwinkel geweest en toch maar wat ingeslagen tegen deze lage koersen. Deze kans krijgen we in een lange tijd niet meer.
    Laatst gewijzigd door netuyas; 14-07-13 om 22:26. Reden: reclame

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimrogers Bekijk Berichten
    Laatst nog bij mijn vaste goudwinkel geweest en toch maar wat ingeslagen tegen deze lage koersen. Deze kans krijgen we in een lange tijd niet meer.
    Pas twee berichten op dit forum en in beide berichten lees ik reclame

Greener
    Laatst gewijzigd door netuyas; 14-07-13 om 22:30. Reden: link verwijderd
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Een paar leuke berichten over goud. Er is een tekort aan goud op de London Metal exchange en op Comex. Ook in AziŽ loopt de premie op. Dit betekent dat fysiek hoe langer hoe belangrijker wordt. De recente prijsstijging kan een teken zijn voor een forse uitbraak. Terwijl de Fed sprak, daalden de aandelenmarkten. Tekenend !
    http://www.beurs.com/2013/07/16/span...ardation/26902
    http://www.bloomberg.com/news/2013-0...demand-1-.html

Bijlage 4411

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Why Gold Will Make A Comeback
    http://www.youtube.com/watch?v=pXymK...layer_embedded

Maar er is geen goud genoeg…of toch wel?
    http://biflatie.nl/artikelen/valuta/...egof-toch-wel/
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Rare site, dat biflatie.nl, tegenspraak wordt niet geduld. In het artikel wordt gesteld dat de geldhoeveelheid voor het functioneren van de economie irrelevant zou zijn, nogal een boude stelling. Onderstaande reactie mijnerzijds werd meteen verwijderd door de moderator:

'Interessant verhaal, maar niet helemaal correct.

De geldhoeveelheid speelt wel degelijk een rol. Wanneer deze (snel) toeneemt, neemt de koopkracht van de valuta navenant af, hetgeen een probleem is voor spaarders en een voordeeltje voor schuldenaren. Bovendien kan het vertrouwen dalen in een aan stevige inflatie onderhevige munt, waardoor de omloopsnelheid omhoog kan schieten, met hyperinflatie als gevolg. De geldhoeveelheid kunstmatig verkleinen verandert in principe niets, behalve dat het symbool staat voor het falende monetaire beleid. De spaarders zijn dan allang hun koopkracht kwijt. Het lastige is dat de meesten sparen en lenen tegelijk, al is het via een verplichte pensioendeelneming en een hypotheek.

Een 'rijk' land als Nederland heeft meer schulden dan bezit, en zou daarom inflatie moeten toejuichen. Niet mijn standpunt, maar wel de realiteit, de hele wereld zit er te diep in om een sterke munt te ambiŽren (ook China!).

De enige logische uitkomst lijkt mij daarom 'Freegold' (lees fofoa); laat goud (fysiek only) vrij bewegen in de geldmarkt. Het kamp der schuldenaren lost af in aan inflatie onderhevig fiatgeld, de spaarders (en surpluslanden) zetten hun surplus om in goud om de koopkracht van het gespaarde te kunnen behouden. Het grootste obstakel zijn de banken, de grootste parasieten van de huidige tijd. Wanneer het Oosten genoeg geaccumuleerd heeft verschuift het paradigma.'

Edit: nu staat de reactie er opeens wel...

Vergelijkbare onderwerpen

1. "Waarde van Goud Keldert"
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 396
    Laatste Bericht: 22-03-14, 13:51
  2. Is de "prijs" van goud & zilver interessant?
    Door USAfan in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-07-13, 19:38
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 12-12-12, 17:20
  4. Hoeveel goud en zilver is "genoeg"
    Door coan in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 46
    Laatste Bericht: 21-09-12, 08:24
  5. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 23-04-12, 11:15

Labels voor dit Bericht