Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf onderhoudende groenten


hakin9

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een aantal groenten die ik in een bostuin kan planten en gewoon kan vergeten (behalve waar ze staan) en ze op een gewenst moment kan eten.

 

Grondperen lijkt me erg interessant

Er groeit al een bosui achtige soort, kleine uitjes met een knoflook achtige bijsmaak.

 

Daarnaast zijn we ook al voorzien van fruit.

 

Omdat we er slechts enkele maanden elk jaar zijn kunnen we geen mooie groente tuin bouwen en onderhouden. Wel heb ik alle soorten plekken (volzon, schaduw en geen gras etc.) in ons lapje kleigrond.

 

In plaats van een moestuin wil ik her en der groentes / eetbare zaken op een natuurlijke plaats zetten en ze daar laten woekeren.

Kennen jullie nog typische groenten die hier goed in zijn (waarschijnlijk zijn dit niet de groenten die door de boer worden verbouwd omdat deze vooral zijn gekozen op gemak om te oogsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij woekert de golden berry struik ook wel aardig door. Deze geeft hele jaar ook van die mooie bessen met verschillende vitamines en anti oxidanten. Ook een van de weinige die vitamine B12 geeft. Kan vrij goed tegen vorst ook.

Je kan ook denken aan bijvoorbeeld bramenstruiken. Volgens mij blijven die ook wel staan.

 

Wel een interessant idee trouwens. Zat laatst ook al met het idee te spelen om gewoon op gemeente grond verschillende groentes en aardappelen etc te planten. (wij hebben vrij veel plekken waar je redelijk uit het zicht de bosjes in kan lopen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik had aardbeien in de grond staan en toen kwamen her en der door de tuin aardbei plantjes opzetten.

Die heb ik in het bosgedeelte gepland (woon met tuin grenzend aan een bos) en daar zie ik ze rustig verder voortplanten. Zijn ook winterhard .

Het is een goed idee om wat te planten in de natuur en maar lekker laten gaan, doe ik ook met van alles en nog wat.

Wat wel nadeel is , is dat de beestjes het ook erg lekker vinden. Muizen,vossen, mieren, vogels, enz huppelen nu vrolijk rond hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...