Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe sla je restwarmte op?


Noach

Aanbevolen berichten

In het Westland staan bij kassen enorme tanks, waarin restwarmte wordt opgeslagen. (is mij verteld.)

Dit bracht mij op de volgende vraag.

 

Hoe kan je warmte, die je opwekt met bijv. je woodstove, rocketstove of wat dan ook, opslaan om het te gebruiken.

 

Wat voor 'n out-of-the-box ideeën hebben jullie?

 

En wat kun je er vervolgens mee? (moet wel een beetje zoden aan de dijk zetten).

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

opslaan in massa.

Gewoonlijk water of steen.

In Duitsland zijn er zo wel meer systemen waar een enorme centrale boiler gevoed wordt door een aantal warmtebronnen.

Waar je dan vervolgens radiatoren enz... op kunt aansluiten.

Ook al voorbeelden gezien waar een enorme centrale tank in het huis staat, of een waterzak in de kelderruimte.

En het grondoven principe, waar je steen opwarmt.

Ik heb over de twee systemen nagedacht, en ik ben gegaan voor een speksteenkachel.

Omdat het de meest low tech oplossing was. Je warmt dus gewoon een blok (spek)steen op, en dat straalt nog uren lang na.

Zuinig, onopvallend te stoken, en je moet er niet constant voor thuis zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...