Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Tactical Vests & Chest Rigs: aanvulling op je Bug Out Bag?


Sookie

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee hoor ik vind'm vet... Nadeel is dat die 4 zakjes aan de voorkant voor munitie zijn, en niet dicht kunnen door bijv rits waardoor die vrijwel onbruikbaar zijn omdat alles eruit valt bij 1 x bukken... Het belemmert verder wel je mobiliteit, en in de zomer mega warm... Positieve kant is dat vrijwel alle onderdelen los te koppen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

eh maar een chest rig is 100% militair of terroristische uitrusting om tijdens vuurgevechten etc efficient te opereren.

Als ik een bad guy was dan had je mijn aandacht.

Als legertroepen je zien hebben ze je volledige in het vizier....

Bad guys met richtlichtversterkers zien iemand of een groep met zoiets aan...

 

je prep dagen zijn niet lang

 

ps mijn mening so no offence

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

dit zou door kunnen gaan voor bomgordel in een shtf heb je kans dat je bij een checkpoint al van veraf door een sniper "tagged and bagged" afgeknalt wordt.

 

je hebt ook andere vesten zonder deze vakjes maar meer met een molle systeem die zijn wel erg handig maar weer vrij prijzig .

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]4436[/ATTACH] @Sookie

Ik heb zo'n dingetje. Draag je gewoon onder je jas als't nodig is, als je'm wijd genoeg neemt, kan je'm ook boven een jas dragen. Die van mij kostte niets, ooit gekregen als relatiegeschenk. Heb ik bijgehouden maar nog nooit gedragen. Er zitten immens veel zakken in, op de rug zit n rits waar je documenten kan instoppen of eventueel een kogelwerende plaat. In de handel 30€, er zijn vast ook nog wel goedkopere.

http://www.decathlon.nl/vest-reporter-steppe-300-beige-id_8243735.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sookie

 

Ik heb meerdere van de vesten zoals die van Lewieke hierboven, Het reportersvest met het rugvak zoals hierboven, maar ook (ik noem ze) vissersvestjes. die zijn nog wat dunner. Het is inderdaad heel fijn om zaken op je lichaam te kunnen dragen. Ook werkbroeken zijn erg handig.

Let wel goed op dat de zakken echt goed je spullen binnenhouden, bij sommige valt het er zo weer uit.

 

 

Ik heb gewandeld in gewone kleding en met militair uitziende kleding en mensen reageren dan al heel anders. Kun je nagaan hoeveel extremer die reacties worden bij probleemsituaties.

 

Als je toch die dingen wilt hebben, loop, ren en kniel, kruip, tijger dan eerst met die dingen om zeker te weten dat je de goeie hebt. Je wilt geen last hebben tijdens het bewegen, niet vast komen te zitten, etc etc.

 

Maar !!! Het is inderdaad supermooi spul, als het nou eens mode werd, kun je er wel normaal mee rondlopen.

Anders zet je toch gewoon een trend ? Verf je ze met roze stipjes ofzo.. :)

of Delfts blauw, dan wennen de mensen er al een beetje aan,

 

PS. mijn laatste 3 zinnen zijn grapjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amber

 

In welke zin reageren mensen anders ? Wat zijn je personalia ? Ben je v ? Hoe oud ?

 

Ik loop altijd in burgerkledij en onopvallend. De kledij is vaak wel voorzien op extreme omstandigheden maar dat zie je aan de buitenkant nauwelijks. Ik ga ook in de winter 15km ver naar mijn werk met de fiets. Meestal draag ik n jeans, n t shirt, fleece, jas, in de winter handschoenen voor bergbeklimmers en onderhandschoenen, thermisch truitje en uitzonderlijk thermische broek, soms ook regenbroek. Mijn jas is voorzien van kap met regenrand, in ademende stof. Goed spul en goedkoop gekocht. Vaak draag ik in tussenseizoen en winter een soort legerbottines die er onder een broek gewoon als een stevige klassieke schoen uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tog van mening dat als de pleuris uitbreekt mensen agressief gaan reageren omdat ze water/eten enz willen hebben.. Ze zien iedereen als een target, maar zullen het 3x overdenken om jou aan te vallen als ze je met "militaire" of "opvallende" kledij en benodigdheden loopt ... Vergelijk het met hoe je zelf de marechaussee en de luchtmobile brigade ziet, voor de lichtmobiel ga je eerder uit de weg dan de marechaussee omdat ze meer autoriteit uitstralen.. Marechaussee ziet men vaak als veredelde politieagentjes .. Om maar even een voorbeeld te noemen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tog van mening dat als de pleuris uitbreekt mensen agressief gaan reageren omdat ze water/eten enz willen hebben.. Ze zien iedereen als een target, maar zullen het 3x overdenken om jou aan te vallen als ze je met "militaire" of "opvallende" kledij en benodigdheden loopt ... Vergelijk het met hoe je zelf de marechaussee en de luchtmobile brigade ziet, voor de lichtmobiel ga je eerder uit de weg dan de marechaussee omdat ze meer autoriteit uitstralen.. Marechaussee ziet men vaak als veredelde politieagentjes .. Om maar even een voorbeeld te noemen ..

 

Dan mag jij mijn chestrig lenen.

Wil ik dan wel dat jij voor de relschoppers gaat staan "uitstralen".

 

Over uitstraling gesproken:

 

uploadfromtaptalk1374396967560.jpg.0ba55b84fa2ed5d496680113194c3940.jpg

 

Succes tegen die "veredelde politieagentjes"

 

Maar aangezien jij veel van tactisch optreden weet... welke eenheid kom jij vanaf?

 

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zeg ik laat maar komen ook daar op voorbereid!!

 

Mensen in een paniek/chaos situatie kunnen vaak niet samenwerken, dan zijn ze al te druk met hunzelf aangezien ze elkaar nix zullen gunnen.. Gebruik maken van hun zwaktes ...

 

Jij hebt duidelijk een pak meer maturiteit dan de meeste oude rakkers hier en zal het wanneer het misloopt duidelijk het langste vol houden, dat zie je zo... Waarschijnlijk het gevolg van vele jaren combat ervaring of vergelijkbaar...

 

Verklaring bij bovenstaande

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wat @Sookie nu denkt.

Dat is immers de topicstarter ?

 

Sookie ?

@Zinzzy , maar ga je dan in je eentje met zoiets lopen, of met een hele groep gelijke mensen ? Daar zit namelijk wel een verschil in.

Al vind ik zelf dat alle genoemde bezwaren nog steeds gelden.

 

Je kan dan beter eruitzien alsof je niks bij je hebt, dan dat je overduidelijk iets bij je hebt.

 

Als je vergaat van de dorst of honger en je ziet twee mensen lopen. de ene is Amber die niks bij zich lijkt te hebben, de ander is Zinzzy, die er 'loaded' maar gevaarlijk uitziet. Wie probeer je dan te pakken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...