Ga naar inhoud
GENEGEERD

Auto besturing kan worden overgenomen door Digital Carjackers ( $25 parts nodig)


Tom

Aanbevolen berichten

Amerikaanse hackers hebben een demonstratie gegeven aan een verslaggever die in hun GEHACKTE auto (toyota prius) reed voor meer dan een uur (zie video)

 

Miller en Valasek bleek dat ze de Computer software van nieuwe commando's voorzien en zo de Toyota Prius (2010-model) tot een reeks vervelende verrassingen laten zien: van gewone ergernissen zoals ongecontroleerd claxoneren en meer ernstigere ingrepen zoals remmen bij hoge snelheden of airbags laten ploffen.

Ze stuurden commando's van hun laptops die de stuurbekrachtiging uitschakeld, gaven valse GPS signalen en maakte dat de snelheidsmeter en kilometerteller ontregeld raakten.

Tenslotte ze stuurde me naar een landweg, waar Valasek liet zien dat hij heftig aan het stuur kon rukken (via de afstandsbediening) aan de Prius 'besturing bij elke gewenste snelheid, en we dreigden in een maïsveld te raken of een frontale botsing te krijgen "Stel je rijdt op een snelweg bij 80 (mijl/uur)," zegt Valasek. "Je stuurt naar een tegenligger of de auto naast je. Dat gaat goed mis "

 

 

Een Ford-woordvoerder zegt dat het bedrijf neemt hackers "zeer serieus", maar Toyota, van haar kant, zegt dat het niet onder de indruk van Miller en Valasek's stunts: Real carhacking, het bedrijf de veiligheid manager John Hanson beweert, zouden niet nodig fysiek jacking in het doel auto. "Onze focus, en dat van de gehele auto-industrie, is om te voorkomen hacken vanaf een extern draadloos apparaat buiten het voertuig," schrijft hij in een e-mail, toe te voegen dat Toyota ingenieurs testen zijn voertuigen tegen draadloze aanvallen. "Wij geloven dat onze systemen zijn robuust en veilig."

 

 

Hoe ze het wel doen;

Vázquez Vidal and Garcia Illera will show how their device – which they claim uses a $1 chip to break encryption – can read from and write data to the flash memory of commonly used ECUs, made by Bosch of Germany. In this way, they can get more horsepower out of a car, or tell it to burn less fuel. "And it would take no time to gain total control over a vehicle – deploying an airbag, activating the brakes, or immobilising a car at any moment," says Vázquez Vidal.

 

How they have done this is unclear. "My best guess is that they have managed to put the ECU into an unencrypted test state, possibly by playing around with power-up sequences," says Peter Highton, a senior engineer with Freescale Semiconductor in Aylesbury, UK, which makes ECU microchips for racing cars as well as ordinary vehicles.

 

LEES MEER

 

 

 

When the video was filmed they was in works of bringing out the wireless version!

There is a Live demonstration taking place at the Black Hat security Meeting in Las Vegas on July 27th 2013 !

This works as Proof that Michael Hastings could have been easily murdered by this type of method !

 

 

Read more at http://investmentwatchblog.com/proof-hackers-attack-control-a-car-computer-with-25-device/#Iky455xwAm8riLsx.99

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 4 maanden later...
  • 2 maanden later...
@Tom en niet alleen in de US moet je dit artikel maar eens bekijken ook interessant

http://langleveeuropa.nl/2013/07/eu-verplicht-alwetende-ecall-chip-in-auto/

gr will

 

waar bovenstaand bericht vorig jaar al stelde dat dit 'verplicht' invoeren al rond was, is de definitieve knoop vandaag pas doorgehakt (Linkje NU.nl). Dat betekend dus dat ik nooit meer een auto in de EU kan/zal kopen die na 31-12-2014 op kenteken is gezet :( want ik ga dus absoluut niet rondrijden in een auto waarvan de autoriteiten op elk moment weten waar deze is. Nu kan je zeggen 'dat heb je met je telefoon toch ook' maar dat is/voelt toch anders. Bij de telefoon weet ik het en koop ik het ondanks dat toch, maar een auto is een auto, en geen telefoon, en kan ik er voor kiezen de telefoon uit te zetten of thuis te laten. Ook dat hele principe van autonome auto's vind ik maar niks. ik wil zelf kunnen rijden en beslissen.

 

*toegevoegd aan BOB/BOL lijstje: oude BOV, liefst zonder enige vorm van elektronica, motormanagement en andere moderne foefjes (misschien maar eens gaan shoppen in Rusland of zo :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha je zal maar geen rijbewijs hebben, en daar helemaal geen last van hebben ;) gewoon lekker op de fiets, of met ov ( BOB gewoon mee) En altijd goede schoenen aan, voor het geval dat ;)

En o ja die was ik vergeten wanneer ik met ov ga, dan heb ik altijd een vouwfietsje bij me. Is toch gratis :p

fietsen is altijd lekker, tenzij je 100km op een dag moet rijden, dan word het al minder...

 

maar het gaat mij meer om de reden dat de EU dit ons nu gaat verplichten, terwijl ik (voor mijn gevoel) hier helemaal niks tegen in te brengen heb. en daar pas ik voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe en je kunt er niets tegen doen , want ze komen gewoon bijvoorbeeld met de mededeling dat het vanwege economische doeleinden moet , terug dringen van

autodiefstallen . Overigens dacht ik dat men die systemen ook bij grote dure plezierboten ging toepassen maar dat weet ik niet zeker (wel dat dat systeem er is en je hetzelf kunt

inbouwen als je dat wilt .

In ieder geval ben ik blij dat ik geen auto maar een fiets heb , en vaak vergeet mijn telefoon mee te nemen ;)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij goed mogelijk om dat ecall systeem handmating uit te schakelen, en voor de apk weer even in te schakelen.

tja, en dan krijg je automatisch een boete thuis omdat de verbinding met de 'meldkamer' is verbroken. of in het gunstige geval een telefoontje van je garagehouder/leasemaatschappij dat er 'problemen met de elektronica' geconstateerd zijn en of je de auto wil langs brengen voor reparatie..

 

nog gunstiger geval zou zijn dat je een auto hebt met een 'vliegtuigmodus' :cool: hoe moet ik die knop dan weer aan mijn moeder gaan uitleggen :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...