Resultaten 1 tot 3 van de 3
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012

Iets wat we natuurlijk nooit hadden zien aankomen ;)

In de kader van de OSPEC en preppen met gebruik van de auto.

Vandaag las ik op http://www.nu.nl/economie/3536238/fi...erders-op.html

De Belastingdienst heeft de gegevens opgevraagd van iedereen die vorig jaar bij een parkeerautomaat op kenteken parkeerde.

De beheerder van de database belooft de parkeergegevens na acht weken te wissen, maar blijkt de gegevens slechts te versleutelen.
    Wat een commercieel bedrijf wat een ding zegt en een ander ding bedoelt ???

De fiscus zou met de opgevraagde gegevens willen controleren of leaserijders zich aan de regels voor privťkilometers houden.
    Tja, kan ik niets van zeggen. Dat zijn de regels die we "zelf" maken of laten bestaan.

Het blijkt nu te gaan om versleuteling die ongedaan kan worden gemaakt, zodat weer af te leiden is wie wanneer en waar heeft geparkeerd.
    Gelukkig zullen deze gegevens enorm goed beveiligd zijn en niet aan derden worden gegeven. Kuch

Het College Bescherming Persoonsgegevens stelt in de krant niet betrokken te zijn geweest bij de inrichting van de databank met parkeergegevens, waar onder meer gegevens van parkeerders uit Amsterdam, Utrecht en Almere in zitten.
    Natuurlijk niet, is toch dit soort dingen in het leven geroepen en controleert de overheden en bedrijven om ons tegen misbruik te beschermen

Bij het parkeren op kenteken moet het kenteken worden doorgegeven met een mobiele telefoon of worden ingevoerd op een parkeerautomaat. Parkeercontroleurs kunnen vervolgens in de databank nagaan of er betaald is. Een bonnetje achter de voorruit is daarmee niet langer nodig.
    Weer een mooi voorbeeldje van het is in Uw voordeel en voor Uw gemak. Ok we naaien je er wel weer mee als we kunnen.

Tja, ik blijf een beetje een hekel hebben aan databases en registreren van van alles en nog wat. Tuurlijk geloof ik in de goedheid van de mens maar ik kan niet anders dan in de geschiedenis kijken naar allerlei dingen die goed bedoelt waren maar toch niet goed uitpakken.
    - Better safe than sorry.-

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    ik vermoed dat dit ook de opmaat is voor betaald parkeren voor motorfietsen, dat hoefde tot op heden niet omdat je het kaartje niet achter de ruit kon leggen.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdwalle Bekijk Berichten
    ik vermoed dat dit ook de opmaat is voor betaald parkeren voor motorfietsen, dat hoefde tot op heden niet omdat je het kaartje niet achter de ruit kon leggen.
    Je vergeet nog de APK . Ow en als ze echt fanatiek worden het liefst ook nog een nummerplaat aan de voorkant van de motor want dan kunnen ze je op 2kanten flitsen! Zoals [MENTION=261]Kans[/MENTION] al zei: De burger is de mooiste melkkoe..
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Vergelijkbare onderwerpen

1. Niemand vertelt je nooit wat
    Door huib in forum Europa
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 11-04-13, 21:51
  2. Natuurlijk ook voorstellen :)
    Door damnsharp in forum Voorstelronde
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 24-12-12, 17:07
  3. mais... wat je nooit te horen kreeg.
    Door nvd72 in forum Koffiecorner
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 29-10-12, 18:31
  4. Ik wil me toch maar even voorstellen, beter laat dan nooit.
    Door Bowhunter in forum Voorstelronde
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 30-07-12, 10:04

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten