Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 34
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    [MENTION=78]Sneard[/MENTION]
    Ik verzamel geen likes maar ik post geregeld wel eens onderwerpen. Als je de onderwerpen interessant vindt dan geef je een 'like' dat is voor mij een teken dat anderen erin geÔnteresseerd zijn. Ik probeer kwaliteitsvolle stukjes te brengen, ze een beetje te verzorgen en daar gaat flink wat tijd in. Vandaar dat ik een beetje feedback wel interessant vind. Bedankt voor het lezen van mijn stukje trouwens.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Roepen niet alle politici dat ze het goed voor hebben met de middelmoot?

Tevens lijkt het mij ook bijzonder verstandig om in goud te zitten met het huidige economische klimaat.

Greener
    Ron Paul zit al heel lang in de politiek en riep al heel lang (terwijl goud daalde in waarde) dat de staat de enige echte vijand is van de mensen d.m.v. inflatie, ontnemen van rechten etc.
    Jim Rogers on Obama and Romney:

It's worse than clueless, Marc (Faber), because they think they know what they're doing and so they are dangerous! If they were just clueless and looked out the window all day, we wouldn't have a problem. But they think, they have the solutions and their solutions unfortunately are making the situation worse.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Een oom van mij is net na de oorlog naar America geemigreerd.
    Die riep al 20 jaar dat Amerika failliet was.

En het is al die tijd ook niet echt goed gegaan, oja; er zijn genoeg rijken bij gekomen, de militaire macht, vooral technologies, is nog beter geworden enz.
    Maar de gemiddelde amerikaan heeft het niet echt beter.
    En bijna alles is op schuld gebaseerd.
    Het probleem is dat die schuld vroeg of laat op een of andere manier betaald moet worden.
    En langzaam begint iedereen te twijfelen hoe amerika die schulden kan afbetalen.
    Het is dan ook niet de vraag of amerika failliet gaat, dat is wel zeker.
    Het is zelfs niet de vraag wanneer amerika failliet gaat...

De vraag is wanneer ze amerika failliet laten gaan !

Het probleem is oa. dat als amerika omvalt de hele wereld redelijk in de shit komt te zitten.
    Gezien de manier waarop america ermee om gaat, meer schulden maken, komt het moment inderdaad snel dichterbij.
    Veel globale verschuivingen, goud en bv de niet dollar betalingsovereenkomsten enz, worden dan ook als voorbereiding gezien op die stap.
    Helaas is een tijdstip niet te geven en wat de gevolgen zullen zijn is nog moeilijker in te schatten.
    Dat we heel hard op weg zijn naar een escallatie is echter wel duidelijk.

En dus:

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Tja ik vraag mij ook af hoe Amerika haar problemen gaat oplossen en of deze op te lossen zijn. Inflatie van 7 tot 8 procent zou verlichting kunnen brengen maar dat is niet op afroep beschikbaar.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    blijft toch interessant om dit soort verhalen te horen nu nog afwachten of er wat aangedaan word.

gr mp

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Eerlijk gezegd geloof ik niet dat het 'probleem' eenvoudig op te lossen is. Het is alleen maar afwachten welke regio eerst neergaat. Europa, Japan, China of de VS ? Het kan van veel dingen afhangen maar voor mijn gevoel zullen de VS alles doen om Europa mee in het bad te trekken en hun probleem te exporteren naar Europa. Denk maar aan alle moeite die ze doen om een vrijhandelsakkoord te forceren.

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] +1 voor je mooie topic, zeker duidelijk dat je er tijd in steekt (vertalen & eigen commentaren) wordt zeer op prijs gesteld!

(Kan kudo knop nu niet gebruiken want die zit niet in Tapatalk, de mobile client)

En ik vind Ron Paul een erg mooie vent, soms zijn er toch nog politici waar ik een beeetje vertrouwen in durf te hebben ...
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2012
    zelfs coke en macdonalds hebben minder winst nu.
    en nu staken de fastfood werkers ook nog eens, ze willen een fatsoenlijk loon.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    De economische groei die er geweest was bestond uit het verhogen van alle schulden. Nu blijkt dat er veels te veel schuld gecreeerd is omdat een kleine groep zo snel mogeljk zo veel mogelijk geld wilde maken/verdienen. Gevolg, steeds meer mensen, overhedenen bedrijven gaan failliet waardoor de schuldluchtbel steeds meer leegloopt. Tot het moment dat er weer lucht kan geblazen worden in deze bel en dan roepen we dat er weer economische groei is en denken we dat al onze problemen opgelost zijn. Tenzij dat niet meer gaat gebeuren met als gevolg dat het hele financiele systeem doodbloed. Het klappen van de bel is voorkomen door triljoenen fictief geld in het systeem te pompen, Maar zolang het systeem niet duurzaam is heeft het een houdbaarheidsdatum, met nu de vraag of we deze bereikt hebben en nu nog maar wat aan het naspartelen zijn en de laatste reserves aan het opmaken zijn.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zilver Bekijk Berichten
    zelfs coke en macdonalds hebben minder winst nu.
    en nu staken de fastfood werkers ook nog eens, ze willen een fatsoenlijk loon.
    Minder winst okť maar ze doen het nog steeds erg goed.

Vergelijkbare onderwerpen

1. De economische ondergang van Nederland
    Door Cyberbeer in forum Binnenland
    Reacties: 2452
    Laatste Bericht: 03-12-15, 05:08
  2. Een economische voorspelling?
    Door Cyberbeer in forum 2012
    Reacties: 34
    Laatste Bericht: 08-09-13, 11:39
  3. Wereld Bank verwacht totale instorting
    Door Cyberbeer in forum Internationaal
    Reacties: 11