Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuur trekt toch dieren aan


Gast survivalman010

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gebruikersnaam

@jimi: Muggen en motten, die komen op het licht af. Wild gaat van nature weg van brand(lucht).

 

Waar ga je heen dat je bang bent voor beren? Dan zul je in dat gebied namelijk met veel meer rekening moeten houden dan het vuurtje dat je maakt.

 

Ik heb net even je voorsteltopic gelezen, daar schrijf je dat je zou willen kunnen overleven in de natuur van Schotland (daar zitten geen beren of wolven). Wellicht kun je ook eens kijken op het nederlandse bushcraftforum, daar vind je nog meer tips over (het leven in) de natuur, zonder de hier -voor jouw leeftijd wellicht beangstigende- berichten over mogelijk onheil e.d.

 

Met 13 jaar kun je je best bezig houden met bushcraft, laat de wereldproblematiek nog even over aan de 'ouderen'. Zorgen maken is voor volwassenen ;)

 

EDIT: tip die ik net bij een van je leeftijdsgenoten las: wordt lid bij de scouting en maak zo kennis met bezig zijn in de natuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste gevaar komt van de rondzwervende katholieke priesters die bij nacht en ontij wel eens ontuchtig durven zijn. De enige beer die ik ooit tegenkwam was een oude cirkusbeer. Dat ik dat beest na een vijftal biertjes ook nog over zijn kop ging aaien was niet bijzonder slim maar gelukkig had dat dier een vaste slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010
@jimi: Muggen en motten, die komen op het licht af. Wild gaat van nature weg van brand(lucht).

 

Waar ga je heen dat je bang bent voor beren? Dan zul je in dat gebied namelijk met veel meer rekening moeten houden dan het vuurtje dat je maakt.

 

Ik heb net even je voorsteltopic gelezen, daar schrijf je dat je zou willen kunnen overleven in de natuur van Schotland (daar zitten geen beren of wolven). Wellicht kun je ook eens kijken op het nederlandse bushcraftforum, daar vind je nog meer tips over (het leven in) de natuur, zonder de hier -voor jouw leeftijd wellicht beangstigende- berichten over mogelijk onheil e.d.

 

Met 13 jaar kun je je best bezig houden met bushcraft, laat de wereldproblematiek nog even over aan de 'ouderen'. Zorgen maken is voor volwassenen ;)

 

EDIT: tip die ik net bij een van je leeftijdsgenoten las: wordt lid bij de scouting en maak zo kennis met bezig zijn in de natuur.

 

bedankt voor de tip maar ik hou me ook niet bezig met politiek ik wil gewoon voorbereid zijn en weten wat er gaande is

Link naar reactie
Delen op andere sites

vuur trekt toch dieren aan of is dat niet zo

want ik zou zelf het niet zo leuk vinden als ik opeens achter me kijkt en daar staat een grote beer

 

Vuur verjaagd dieren, de geur niet.

 

Alle dieren hebben de instinkt om zichzelf in veiligheid te brengen bij een bos brand.

wat wel gek is wat onderzoekers hebben ontdek is dat ze niet bang zijn voor de geur van vuur.

dit waarschijnlijk omdat er na een brand nog steeds verschillende voedzame voedingen te vinden zijn.

 

dus in een krampeer :p situatie waar je niet gestoord wilt worden door bruintje beer heb je vlammen nodig. de geur alleen maskeert je menselijke geur wat zelfs meer gevaar kan opleveren. als je loop van A naar B (of C,D,E,enz) in een omgeving met wilde dieren zoals beren, poema's en dergelijke maak geluid. als je in een gebied ban waar je niet wilt dat mensen je horen maak alsnog geluid maar wat zachter. dieren horen en reuken beter dan mensen...

zo ben je veilig voor mensen en dieren....

 

Hope it will help..

 

Gr.

Dutchsurvival101

 

"Kennis weegt niks en kan je altijd meenemen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010
Vuur verjaagd dieren, de geur niet.

 

Alle dieren hebben de instinkt om zichzelf in veiligheid te brengen bij een bos brand.

wat wel gek is wat onderzoekers hebben ontdek is dat ze niet bang zijn voor de geur van vuur.

dit waarschijnlijk omdat er na een brand nog steeds verschillende voedzame voedingen te vinden zijn.

 

dus in een krampeer :p situatie waar je niet gestoord wilt worden door bruintje beer heb je vlammen nodig. de geur alleen maskeert je menselijke geur wat zelfs meer gevaar kan opleveren. als je loop van A naar B (of C,D,E,enz) in een omgeving met wilde dieren zoals beren, poema's en dergelijke maak geluid. als je in een gebied ban waar je niet wilt dat mensen je horen maak alsnog geluid maar wat zachter. dieren horen en reuken beter dan mensen...

zo ben je veilig voor mensen en dieren....

 

Hope it will help..

 

Gr.

Dutchsurvival101

 

"Kennis weegt niks en kan je altijd meenemen"

 

oke bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...