Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haha, die is leuk ja!

 

Ikzelf probeer ook altijd jongelingen er van te overtuigen dat de makkelijkste methode om te stoppen is om er nooit aan te beginnen.

 

't Kost veel geld, is slecht voor je gezondheid en je wordt er geeneens stoned van! :confused:

 

Gelukkig door 't preppen al een paar dingen aangepakt/veranderd in mijn leven, dat roken komt ook nog wel aan de beurt. :o

 

Jammer genoeg is iets laten altijd moeilijker dan dingen extra doen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn er momenteel mee bezig... en gebruiken nog enkel de e-sigaret. Hier zit nog wel nicotine in, maar niet alle andere 700+ schadelijke stoffen.

Ik ben inmiddels al overgestapt naar de lichtste variant, en mijn vrouw gaat dit hopelijk volgende week doen.

 

Daarna willen we overstappen op de 'smaak' sigaretten. dus volledig zonder nicotine.

 

Wij zijn van mening dat ook de gewoonte van het roken erg zwaar mee telt. dat hopen we op deze manier een beetje op te vangen. En we zijn inmiddels bijna 3 weken verder.

 

*trots*

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu leuk filmpje ( moeten ze eens op TV doen in plaats van al die andere reclames )

Ik kan jullie zeggen ik was 8 toen ik ging roken en heb het gewoon altijd lekker gevonden , niet om ouder of stoer te lijken maar gewoon

omdat ik het lekker vond . Ik heb altijd bronchitis gehad als kind en heb heel veel op mijn donder gehad van mijn moeder ervoor :p

Ik was 33 dat men longkanker constateerde en eraan geopereerd ben Ze vertelde me dat dit op die leeftijd bijna niet voorkwam maar ik was toch de gelukkige

De overlevingskans in die tijd was ongeveer 25 % ( en is nog steeds niet hoog )

. Men heeft gewoon de rechter long geamputeerd (tot boven aan toe, en je rechter long is de grootste :( ) dus ik ben wat korter van adem als jullie en heb helaas door

die operatie wat rugklachten gekregen

Mijn longarts heeft altijd gezegd dat ik een ''klein'' wonder was :cool: en nog .

Dus mijn advies is aan jullie stop met roken , gewoon stoppen . Heb ik in die tijd ook gedaan 1 week voor de operatie van de ene

op de andere dag een week voor die operatie ( en ik rookte niet weinig en vond het altijd lekker )

kleine waarschuwing als je stopt hou je gewicht in de gaten want eten gaat beter smaken , je ruikt veel meer en je krijgt veel meer honger (maar doet net zoveel ) ;)

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan CrossbowClan ik ben nu 59 en als ik da alles t geweten had ,dan was ik zeker nooit aan het roken begonnen hoe lekker ik

het ook vond . Respect is niet nodig , want het is gewoon survival ;). Iedereen denkt dat je een shtf of een ramp nodig heeft om te overleven

maar in het dagelijkse leven gebeurd dit overleven toch vaker als dat je denkt op allerlei manieren , en dan valt hetgeen ik heb gehad eigenlijk nog best mee :)

 

@ Communicator gewoon die schakelaar omzetten , en ik weet heel goed dat dit ''gewoon'' een hele grote stap is maar ik weet ook dat dit ''gewoon''

tussen je oren zit en je je eigen tot die stap moet dwingen . Ik wens je er veel succes mee en hoop dat het je leukt . Ik weet dat roken niet enkel de oorzaak is van longkanker want 1 op de 8 niet rokers krijgt ook longkanker . maar ik weet ook dat het de kans erop behoorlijk vergroot alsook een aantal andere gemene dingen :(

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop NU en niet lullen over "ik zou graag willen stoppen"......als je niet genoeg wilt gaat het je niet lukken. Als je weet dat iets niet goed voor je is ( en zeker WTSHTF) steek je energie in stoppen en niet in het lullen erover. Nu kan het nog, als de SHTF uitbreekt ben je te laat. Zelfde verhaal als met een waterfilter kopen, doe dat NU en niet als het al fout is gegaan...... En hetzelfde als met, "ik zou zo graag 30km kunnen wandelen met de rugzak" maar......

 

Zelfde heb ik met koffie gehad. Jaren lang sloten weggedronken. En op een za-dag ochtend niet meer kunnen uitslapen omdat je met stekende koppijn wakker wordt doordat je lichaam de caffeïne mist om 09:00.....

Toen van de ene op de ande dag "cold turkey" gestopt. Nou dat was een "feest" drie (3!!) dagen lang koppijn. En na de derde dag zakte het weg. Toen ruim 2 jaar lang alleen nog 1 kopje koffie in het weekend gedronken. Uiteindelijk drink ik soms dagelijks 1 kopje per dag. En soms helemaal geen koffie, koppijn heb ik niet meer gehad. Dit heb ik gedaan omdat de afhankelijkheid van koffie te groot werd, door lichamelijke klachten (koppijn). Dit uit het oogpunt van "preppen" maar dat had toen nog geen naam/betekenis......:D

 

Dus stop met lullen en goede voornemens, kom vanachter die knt PC en voer je goede voornemens uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan enorm genieten van een sigaartje.

Ik raak hier niet aan verslaafd en rook wanneer ik er zin in heb en kan maar zo dagen en weken zonder. Geen enkel probleem.

 

Nu de tabaksplanten bijna net zo groot zijn als ikzelf. kan ik niet wachten om de bladeren te oogsten, drogen en te laten fermenteren.

Vervolgens eigen sigaren rollen.

 

Roken van shag of sigaretten moet ik overigens niet aan denken en vind ik vies.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Wij zijn er momenteel mee bezig... en gebruiken nog enkel de e-sigaret. Hier zit nog wel nicotine in, maar niet alle andere 700+ schadelijke stoffen.

Ik ben inmiddels al overgestapt naar de lichtste variant, en mijn vrouw gaat dit hopelijk volgende week doen.

 

Daarna willen we overstappen op de 'smaak' sigaretten. dus volledig zonder nicotine.

 

Wij zijn van mening dat ook de gewoonte van het roken erg zwaar mee telt. dat hopen we op deze manier een beetje op te vangen. En we zijn inmiddels bijna 3 weken verder.

 

*trots*

 

Zo ben ik ook gestopt, die e-sigaret hielp me in een week over de gewoontes heen die ik met 15jr roken had gemaakt. Geen last van ontwenningsverschijnselen! Inmiddels bijna vier maanden verder. Ik denk nog wel vrijwel dagelijks aan roken maar voel dan niet de drang om een sigaret op te steken. Hoe gaat het bij jou/jullie?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een gezonde variant van roken !

 

Mijn opa ''rookte vanaf zijn 14e en is 93 geworden toen hij stierf.

Hij heeft altijd op zee gevaren en draaide een sjaggie en deed hem in zijn mond. Hij had elleen nooit een aansteker en wilde dat vieze ding ook niet aansteken ;)

 

Ikzelf rook ook. ben me ervan bewust dat het slecht is. Eerder in dit topic werd al vermeld dat de gewoonte mee speelt en dat is bij mij de reden dat ik nog niet gestopt ben. Zeg eens eerlijk, het is niet eens lekker. Het gevoel is misschien lekker en de gewoonte speelt een rol. maar een asbak in je mond, vaker je tanden poetsen, uit je waffel ruiken? I

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben ik ook gestopt, die e-sigaret hielp me in een week over de gewoontes heen die ik met 15jr roken had gemaakt. Geen last van ontwenningsverschijnselen! Inmiddels bijna vier maanden verder. Ik denk nog wel vrijwel dagelijks aan roken maar voel dan niet de drang om een sigaret op te steken. Hoe gaat het bij jou/jullie?

 

Fijn dat je het niet meer hoeft te doen! voelt als een bevrijding he? Hoop dat er andere mooie dingen voor in de plaats gaan komen, voor die vaak minimaal 2000 euro per jaar aan sigaretten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een heel andere verslaving maar ik vind het wel belangrijk om aan het licht te brengen.

 

Ik was verslaafd aan Saridon. Een soort paracetamol/ pijnstiller. Zonder dat ik het door had.

Ik had als kind altijd al veel last van hoofdpijn en slikte toen al soms Saridon om het te verhelpen. Ja-ren later slikte ik het bijna preventief om maar geen hoofdpijn te krijgen. Toen dat niet meer hielp tegen de hoofdpijn ben ik maar naar de dokter gegaan om een sterkere pijnstiller te vragen omdat ik migraine aanvallen begon te krijgen. Toen de dokter erachter kwam dat ik bijna dagelijks Saridon slikte kwam hij tot de conclusie dat ik er waarschijnlijk verslaafd aan was. De Saridon hielp niet meer tegen de hoofdpijn maar veroorzaakte hem juist.

Hij adviseerde om direct te stoppen met Saridon en als de hoofdpijn te erg zou worden een reguliere paracetamol te slikken.

Na een week had ik al resultaat en ik heb nooit meer zo erg last gehad van hoofdpijn.

 

Moraal van het verhaal: Probeer "gewoon" nergens verslaafd aan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaaaarenlang stevig gerookt.

Ruim 10 jaar geleden moest ik onder narcose voor een operatie.

Toen ik bijkwam, had ik vreselijke trek in een sigaret! Bij de eerste gelegenheid in de rookruimte een peuk opgestoken ... en ... het was me toch een partij smerig! Ook een tweede was ronduit goor. Kwam kennelijk door die narcose.

Toen ben ik maar gestopt met roken en dat was eigenlijk een makkie.

 

Nog een bijwerking die ik aan de narcose wijt: ik was steeds erg moe en na die narcose was dat over.

Kennelijk heeft het bij mij als een 'reset' gewerkt.

Je zou haast aan de Propofol gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

roken is een verslaving die je ziet en waarvan je weet dat het slecht is , maar er zijn ook stoffen die ook wel degelijk verslavend zijn en waar je totaal niet aan denkt .pak suiker

in wat voor vorm ook , Ik denk dat suiker wel één van de grootste verslavingen is en dat weten fabrikanten en voegen het daarom ook graag toe aan hetgeen ze verkopen

want in een hoop levensmiddelen die je koopt zit het gewoon als toevoeging . en suiker kan net zo dodelijk zijn als roken vergis je niet ! diabetes staat hoog in de ranglijst van westerse landen

en veroorzaakt een hoop vervelende en gevaarlijke dingen .

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Wist je dat mannen een vrouw 1 punt (uit of 10) aftrekken als ze rookt.

 

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat ik vaak de mooie jonge meisjes zie roken? Een stoer vriendje en gewoon meedoen of zit hier wat anders achter?

 

Is dat een mannending? Ik dacht nooit zo, als roker zijnde. Ik kan het me wel goed voorstellen dat je als niet-roker een niet-rokende partner prefereert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt stoppen....gewoon stoppen... Over mentale kracht gesproken.....

 

gewoon stoppen is niet zo makkelijk blijkt. daarom soms handig wat extra bewustzijn te creëren, gevolgd door verantwoordelijkheid te nemen.

 

Zelf ben ik er nu een jaar of 6 vanaf., was best pittig in het begin..

 

Gelukkig werkte ik als boswachter en kon rondom mijn woning flink wat hout hakken! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roken en drinken zijn net zo zware verslavingen als drugs. Echter levert het de overheid zoveel geld op, dat ze er een schijnheilig beleid op nahouden. Ik denk dat echt de meerderheid best zou willen stoppen, maar er gewoon te zwak voor zijn.

 

Ik heb mensen gezien in het ziekenhuis die terminaal zijn DOOR het roken en dan nog niet stoppen hé omdat ze niet kunnen. Je ziet mensen op TV die aan de geel honger liggen met allerlei problemen en schulden. Maar het hele gezin blaast wel één, twee, drie pakjes per dag erdoor. Daar hebben ze dus wel geld voor kennelijk.

 

Wie wil roken, drinken of drugs gebruiken moeten het allemaal zelf weten. Maar er zijn zat mensen die serieus willen stoppen maar niet kunnen. Laat de regering de accijns op deze middelen dan maar gebruiken om mensen die echt willen SERIEUS te helpen om hiervan af te komen.

 

Wie af toe een drankje, sigaartje of jointje neemt en niet verslavingsgevoelig is moet het zelf weten natuurlijk. Want ik ben liberaal genoeg en iedereen mag doe met zijn leven wat hij\zij wil.

 

Verslaafden leven weliswaar een jaar of 12 korter, maar kosten aan ziektekosten en dergelijke meer als niet verslaafden. Suiker is het nieuwe verslavingsmiddel waar we straks accijns voor kunnen betalen.

 

Zoals wafels al aangaf. Mijn grootouders wisten de gevolgen en dergelijk allemaal nog niet en toen had je pakjes van 5 sigaretten en was roken een luxe. Deze mensen komen er het moeilijkst vanaf dus hebben hulp nodig indien ze da wensen.

 

De tabaksindustrie heeft heel wat verslavende middeltjes in de tabak gedaan, zodat mensen eerder verslaafd raken en hun lichaam en geest vraagt naar een sigaretje. Die zouden ze dus vooral moeten aanpakken. Als jij een tabaksplant neerzet en er tabak van maakt, dan zal dat echt anders smaken dan die gemanipuleerde zooi van de tabaksindustrie.

 

Hoe meer voorlichting en filmpjes, des te beter is mijn mening.

 

En nee, ik heb absoluut geen problemen met mensen die roken. Behalve als er kinderen bij zijn in een niet geventileerde ruimte.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...