Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat doe je er voor?


Ant62

Aanbevolen berichten

Je voorbereiden op de dag dat het nodig is, hoe ver ga je daar in? Hoeveel geld geef je uit, hoeveel tijd steek je er in, houd het je dagelijks bezig, waar let je op?

 

Voor mij betekend dat:

-Voorbereiden zit voor mij in de skills, de techniek van het overleven, de techniek achter de techniek.(hoe werkt het?)

-ik lees er veel over, probeer technieken uit en hou van de eenvoud.

-surf geregeld op het net voor een "avondje bijscholing in skills")

-Electriciteit minimaal, tenminste geen batterijen , wel solar cellen en laders, en een kleine windmolen.

-Aanbiedingen van de euroknallers (Action,Cranenbroek,o.a.), uitproberen en indien functioneel meerdere kopen voor mijn kleine "beprep's".

Het houd me niet dagelijks bezig, ik let wel op maatschappelijke ontwikkelingen die aanleiding kunnen zijn tot een verhoogde paraadheid (weer, politiek,kosmos)

 

en jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De grootste veranderingen in ons leven zijn

1. In huis halen van voorraad en kopen van tools (waterfilter, rocket stove enz.. Ik heb zelfs een firesteel aan mijn sleutelbos hangen).

2. Het deleten van mijn facebook account en meerdere mailaccounts.

3. Ik volg nieuws over banken en een evt. ineenstorting.

4. Geef niet preppers af en toe prep gerelateerde tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Preppen' is een beladen woord. We bereiden ons voor en eigenlijk geven we minder geld uit door te preppen om volgende redenen :

- we kopen ietwat grotere verpakkingen aan voedsel en kopen hierdoor aan lagere prijs.

- we gaan zorgvuldiger om met energie en voorzien alternatieven als brandhout waardoor de rekening lager uitvalt, set zonnepanelen.

- we gaan gerichter om met transport, organiseren beter en fietsen meer

- begonnen met eigen moestuin

- kledij en schoenen komt uit de koopjes én in grotere hoeveelheden, door de stijgende lonen in China stijgen die prijzen toch in de toekomst

- we gebruiken meer regenwater en minimaal stadswater

- we denken meer na voor we iets kopen

- we bakken zelf brood en experimenteren met vleesvervangers (peulen, kiemen, veggieburgers, ...), we maken zelf confituur en we kopen tomaten als ze goedkoop zijn.

- we halen ons geld voor een stuk uit de bank en investeren in vastgoed en pm

- we zijn gestopt met pensioensparen omdat die brandkast toch wordt gekraakt door de overheid

- we bedenken alternatieve manieren om ons te ontspannen (fietsen, zwemmen, sporten algemeen, gezelschapsspellen, downloaden films,lezen, ... ) en we geven dus minder uit aan ontspanning

- we proberen zo veel mogelijk zelf te herstellen/onderhouden, met wisselend succes.

 

Bedragen vul je zelf in, je koopt zo veel je wil of waar je je comfortable bij voelt. In de loop van de jaren, beleggingen en cash geld niet meegerekend hebben we naar schatting 5000€ aan voorzieningen verzameld. Let wel dit omvat ook gereedschappen (die je terugverdient) en brandstof (hout&steenkool) die je anders ook nodig hebt.

 

Uit principe kopen we geen/weinig dingen die we anders ook niet zouden kopen. Qua spullen kopen we gewoon wat grotere hoeveelheden, zonder van onze woning een opslagplaats te maken. Voor voeding kunnen we drie maand verder, hygiëne 3à6m, kleding en schoenen 2j, , brandstof voor verwarming 6à8j.

 

Voor wat het waard is.

 

Een enkele keer wordt wel eens wat gekocht wat niet noodzakelijk is op korte termijn, een zakmesje, een extra bijl, een kompas, een extra zaklamp of extra oplaadbare batterijen, een rugzak, ...

@Ant62

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is voor mij ook een hobby en met een hobby ben je vaak bezig in je vrije tijd en zoals mijn opa altijd zegt, een hobby mag wel wat geld kosten dus af en toe een uitgave is niet erg, komt zelfs handig uit bij kamperen. maar vooral in vakanties houd het mij wel dagelijks bezig elke dag rond fietsen in de buurt op zoek naar speciale dingen of naar goede SupplyCache begraaf plekken, Altijd leuk:)

 

gr, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...