Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ervaring gevraagd


hamster

Aanbevolen berichten

Hey preppers

 

Na enige stilte is hier Hamster weer , nu met een paar vragen , heeft 1 van jullie ervaring met deze? oil-20expeller-20press-20piteba.jpg.6141e4cffc1fc490403a88ae483ddd68.jpg

Hier kun je de site vinden met alle informatie link en hier is het

Zit er namelijk over na te denken hem aan te schaffen, aangezien op een keer je voorraad olie opraakt niet dan?en waarom staat deze nog niet in de webshop eigenlijk?

 

Hamster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

nou inderdaad het is niet een echt prijzig apperaat maar ook niet echt goedkoop misschien zoals je zegt per grotere hoeveelheid inkopen?

Mooi ding, staat al een tijdje op mijn lijst van zeer-nuttige-en-dus-aan-te-schaffen-dingen maar op dat lijstje staat nog meer en het kost allemaal geld.

 

Misschien iets voor een gezamenlijke inkoopactie? Bij meer exemplaren wordt ie steeds goedkoper ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook handig om je Diesel-auto rijdend te houden ..

 

Ja dat wel, maar heb je enig idee hoelang je moet persen om een kilometer te kunnen rijden:confused:

En de hoeveelheden van wat je er dan in moet stoppen:confused:

 

Zolang het uit de pomp komt is het leuk, als je zelf voor je brandstof moet gaan zorgen dan wordt pas duidelijk hoeveel energie dat kost... ( von het zelf wel een leuke woordspeling :cool:)

 

Prep ze,

Kans

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan ook relatief eenvoudige mogelijkheden om plastics terug om te zetten naar brandstoffen. Niet geschikt voor de fijnst afgestelde motoren, maar een lompe diesel moet wel lukken. Eventueel kan je er ook een generator mee laten draaien. Volgens mij is dat een mooi DHZ project.

 

Ik zoek effe wat filmpjes.

Japanse prof

 

Student middelbare school

Klusser

 

Het moet volgens mij ook wel mogelijk zijn om de brandbare gassen te recupereren en die te gebruiken om de tank op te warmen. Ik zoek nog wat verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat wel, maar heb je enig idee hoelang je moet persen om een kilometer te kunnen rijden:confused:

En de hoeveelheden van wat je er dan in moet stoppen:confused:

 

Zolang het uit de pomp komt is het leuk, als je zelf voor je brandstof moet gaan zorgen dan wordt pas duidelijk hoeveel energie dat kost... ( von het zelf wel een leuke woordspeling :cool:)

 

Prep ze,

Kans

 

Nee dat weet ik niet.

Maar als ik dat filmpje bekijk komt er toch redelijk wat olie uitgesijpeld?

Weet niet hoe veel werk het kost voor één liter.

 

In mijn dieseltje kom ik toch bijna 25 km op een liter.

( maar het rendement van bio-fuel zal ongetwijfeld wat minder zijn ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik het begreep heb je wel redelijk wat noten nodig om er een liter aan olie uit te krijgen. Staat mij iets van bij dat de verhouding 1 op 10 is maar dat is ook afhankelijk van de noot en het oliegehalte bij de persing. Dus zeg maar dat je 10 kilo aan gepelde noten moet hebben om daar 1 liter olie uit te halen. Dan mag je wel een notenboomplantage hebben om er je auto ermee vol te kunnen gooien en ook nog eens heel veel tijd over hebben om al de noten te kraken. Gelukkig zijn er wel notenkraker machines die het voor je kunnen doen.

http://www.universalnutcracker.com/ en zo zijn er nog wel een paar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey preppers

 

Na enige stilte is hier Hamster weer , nu met een paar vragen , heeft 1 van jullie ervaring met deze? oil-20expeller-20press-20piteba.jpg.6141e4cffc1fc490403a88ae483ddd68.jpg

Hier kun je de site vinden met alle informatie link en hier is het

Zit er namelijk over na te denken hem aan te schaffen, aangezien op een keer je voorraad olie opraakt niet dan?en waarom staat deze nog niet in de webshop eigenlijk?

 

Hamster.

 

Da's toevallig, ik heb de mijne vorige week opgehaald, we konden ze met een groepkorting een stuk goedkoper aanschaffen. Heb er dus nog geen ervaring mee, maar in het najaar staan er zonnebloempitten en walnoten op het programma. Ik hou je op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou ik zeer op prijs stellen de info die je vind op het net neem ik meestal met een korreltje zout (ook door schade en schande wijs geworden) thanks bij voorbaat

 

Da's toevallig, ik heb de mijne vorige week opgehaald, we konden ze met een groepkorting een stuk goedkoper aanschaffen. Heb er dus nog geen ervaring mee, maar in het najaar staan er zonnebloempitten en walnoten op het programma. Ik hou je op de hoogte!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je olie kunnen maken van eikeltjes?

 

Volgens mij zit daar geen olie in. Beukenootjes en hazelnoten bevatten wel olie.

 

ik heb een coconut mill. je kun het ook aandrijven met een ezel. prima productie, mijn mill bestaat uit 2 platen steen op elkaar met een metal drijfas en tandwiel.je kunt het ookgebruiken om mais tot meel te mallen. kun je de machine die je overweg ookgebruiken voor granen?

 

Volgens mij zijn dat twee hele verschillende apparaten. Met de Piteba kun je geen graan malen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...