Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    @teotwawki: toch leuk dat je als niet-prepper wel op dit forum meepraat verschillende inzichten zijn altijd interessant! Al ben jij ws wel de enige nu hier op het forum die geen SHTF verwacht ... Neem bv de pinautomaten: is het voor jou uitgesloten dat er zeg binnen nu en 2 jaar een moment komt dat 24 uur of langer de pinautomaten in Nederland niks geven? En wanneer dat zich voordoet, hoe verwacht jij dat de bevolking er op reageert?
    Survival rule #1: Keep having fun!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik kijk elke dag wel even naar de AEX de klap is er nog niet definitief. Als je naar de grafieken kijkt op langere termijn is de neerwaartse gang wel mooi in beeld.
    Het overgrote deel van de mensen reageert helemaal niet, ook niet dat er in de zuidelijke landen massaal geld wordt gepind.
    Ik denk dat vele raar zullen staan te kijken als de geldautomaten het niet meer doen. we wachten de reactie op de griekse verkiezingen maar eens even af.
    Als er banken gaan omvallen kan het opeens heel hard gaan.

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Welkom Teotwawki op het Preppers.nl forum!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jester Bekijk Berichten
    @teotwawki: toch leuk dat je als niet-prepper wel op dit forum meepraat verschillende inzichten zijn altijd interessant!
    Helemaal mee eens. En voor wie em nog niet kent, lees nog even deze column: http://preppers.nl/2012/02/psychologie-van-een-prepper/
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Jester...ik heb de wijsheid ook niet in pacht en heb zelf ook lange tijd gedacht dat het volledig uit de hand zou gieren....en het zal ook echt vervelend worden....maar totale chaos zie ik niet gebeuren...dat kunnen en zullen we ons niet veroorloven...er zijn genoeg verstandige mensen(nee, niet de mensen die nu de lakens uitdelen) die de aanstaande zware economische bijstelling in acceptabele banen zullen leiden...mijn ervaring door de jaren heen is, dat de "die hard doomers" vaak wensdenkers zijn....ik merk te vaak dat ze maar al te graag de hele zaak naar de kloten zien gaan omdat ze daar nu eenmaal een pervers genoegen in scheppen....terwijl ik dit schrijf merk ik natuurlijk, dat ik daarmee mensen hier voor het hoofd kan stoten, dat is nadrukkelijk niet de bedoeling, iedereen zal voor zichzelf zijn beweegredenen hebben en kunnen concluderen of mijn stelling al dan niet terecht is.....ik heb zelf bemerkt, dat het "alles gaat eraan"-scenario, eenmaal geaccepteerd, moeilijk meer los te laten is....denk bijvoorbeeld even aan WOII ook een vreselijk ingrijpende en langdurige gebeurtenis......en toch ging het leven voor 90% van de mensen min of meer gewoon verder ondanks de nodige ontberingen......
    Laatst gewijzigd door Teotwawki; 15-06-12 om 13:43.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ivan.....Koen Hoefgeest(zoek hem op) voorspelt al jaren( ik geloof vanaf 2003) een AEX bodem tussen de 15-70... op het dieptepunt van de Kondratieff winter, huizenprijzen -90%....en ik ben er van overtuigd dat ie gelijk krijgt....hij voorziet die bodem nu voor 2013-2014....na hem al jaren uitgesteld te hebben....timing is lastig, maar het gaat gebeuren......en dan kunnen we weer gaan opbouwen....langzaam, met de normen en waarden die we al een paar decennia kwijt zijn...corruptie en graaiers zullen niet meer geduld worden....iedereen terug naar af.....en weer ouderwets de schouders eronder....velen zullen het niet trekken en uitstappen...maar het zal de moeite waard zijn om eraan mee te doen....

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teotwawki Bekijk Berichten
    Jester...ik heb de wijsheid ook niet in pacht en heb zelf ook lange tijd gedacht dat het volledig uit de hand zou gieren....en het zal ook echt vervelend worden....maar totale chaos zie ik niet gebeuren...dat kunnen en zullen we ons niet veroorloven...er zijn genoeg verstandige mensen(nee, niet de mensen die nu de lakens uitdelen) die de aanstaande zware economische bijstelling in acceptabele banen zullen leiden...
    Ben blij dat je zo positief bent.
    Ik hoop, ondanks dat ik prep en zelfs een romantische gedachte af en toe heb over als de stofwolken verdwenenen zijn.
    Ik weet de verhouding niet maar het aantal niet verstandige mensen is " iets" groter dan de verstandige.
    Kan me ook geen beeld voorstellen hoe die vestandige mensen eea in acceptabele banen kunnen leiden, kijk naar de crisis in Argentinie en wat er nu gebeurt in Griekenland is nou ook niet echt geweldig en bergafwaards aan het versnellen.
    Waar zijn nu de verstandige mensen, of wachten die nog even, en hoe slecht moet het dan gaan voordat die ingrijpen maar vooral hoe dan?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ivan.....Koen Hoefgeest(zoek hem op) voorspelt al jaren( ik geloof vanaf 2003) een AEX bodem tussen de 15-70... op het dieptepunt van de Kondratieff winter, huizenprijzen -90%....en ik ben er van overtuigd dat ie gelijk krijgt....hij voorziet die bodem nu voor 2013-2014....na hem al jaren uitgesteld te hebben....timing is lastig, maar het gaat gebeuren......en dan kunnen we weer gaan opbouwen....langzaam, met de normen en waarden die we al een paar decennia kwijt zijn...corruptie en graaiers zullen niet meer geduld worden....iedereen terug naar af.....en weer ouderwets de schouders eronder....velen zullen het niet trekken en uitstappen...maar het zal de moeite waard zijn om eraan mee te doen....
    Uhmm, hoe mag ik dit rijmen met je voorgaande mail?
    Dit lijkt me toch niet echt " as usual" mensen die niet hebben afgelost zitten de rest van hun leven met een restschuld ( zomaar een voorbeeld, pensionen weg enz).
    Hoe zie je dit soepel gebeuren?
    Totale chaos komt voor mij dicht in de buurt van dit scenario, althans ik denk dat de kans dat dit scenario het veroorzaakt groter is dan dat het niet uitloopt in chaos?
    Laatst gewijzigd door Kans; 15-06-12 om 14:26.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Aex stond in 1983 op 40.....huizenprijzen lagen op 80% lager...en we hadden het erg goed....wellicht een stuk beter dan nu...het wordt een kwestie van aanpassen....initiele schok zal heel zwaar aankomen, maar velen zullen zich aanpassen..... mensen zullen flexibeler blijken dan menigeen denkt.....preppen is overigens voor 90% een psychologische kwestie....kan mij niet aan de indruk onttrekken dat velen hier hoofdzakelijk bezig zijn met schuilruimtes en voedselvoorraden...geeft mijn inziens slechts een schijnzekerheid....het echte surviven bestaat uit aanpassen en improviseren, niet uit hamsteren en kelders graven....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Aex stond in 1983 op 40.....huizenprijzen lagen op 80% lager...en we hadden het erg goed....wellicht een stuk beter dan nu...het wordt een kwestie van aanpassen....initiele schok zal heel zwaar aankomen, maar velen zullen zich aanpassen..... mensen zullen flexibeler blijken dan menigeen denkt.....preppen is overigens voor 90% een psychologische kwestie....kan mij niet aan de indruk onttrekken dat velen hier hoofdzakelijk bezig zijn met schuilruimtes en voedselvoorraden...geeft mijn inziens slechts een schijnzekerheid....het echte surviven bestaat uit aanpassen en improviseren, niet uit hamsteren en kelders graven....
    Neemt niet weg dat het aanpassen en improviseren een stuk gemakkelijker gaat als je het eea op voorraad hebt / kennis hebt opgedaan. Natuurlijk is er een hoop wishful thinking, niet alleen onder preppers. Niet (alleen) omdat een transitie periode zo spannend lijkt, maar omdat men realiseert dat de op fiat geld / rente / olie etc gebaseerde ons als loonslaaf maakt van de gevestigde orde.

OT: die afwaardering zat er al een tijd aan te komen, ik maak me (nog) weinig zorgen aangezien er volgens mij nog niet eens Griekse banken omgevallen zijn....

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten