Ga naar inhoud
GENEGEERD

Docu "Off the grid" over zelfvoorzienendheid (via Uitzending Gemist)


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

Heb helaas de uitzending gemist (hoorde het achteraf pas) maar gisteren was er dus een docu getiteld "Off the grid" op de Nederlandse tv (van de Boeddhistische Omroep).

 

Regisseur Alexander Oey reisde door de Verenigde Staten en filmde gemeenschappen die de zaken in eigen hand hebben genomen. In Great Barrington, Massachusetts hebben inwoners een eigen munt, de Berkshare, om minder afhankelijk te zijn van de dollar. In Colorado Springs heeft de lokale bevolking het recht om tegen belastingverhogingen te stemmen en vertrouwt het geheel op de private sector. In Austin, Texas zorgt radiopresentator Alex Jones sinds kort voor zijn eigen elektra- en watervoorziening. In Sandpoint, Idaho is de Amerikaanse droom onder de bezielde leiding van een boeddhistische burgemeester ingeruild voor duurzame oplossingen.

 

Aldus: http://www.boeddhistischeomroep.nl/off_the_grid

 

Terug te zien via Uitzending Gemist: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1262992

 

Zijn er al preppers die de uitzending gezien hebben en een korte recensie willen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heb helaas de uitzending gemist (hoorde het achteraf pas) maar gisteren was er dus een docu getiteld "Off the grid" op de Nederlandse tv (van de Boeddhistische Omroep).

 

 

 

Terug te zien via Uitzending Gemist: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1262992

 

Zijn er al preppers die de uitzending gezien hebben en een korte recensie willen geven?

 

Bedankt voor de link Dr.Prepper. Wilde 'em opzoeken om weer door te geven aan anderen.

Heb de uitzending gisteren wel gezien.

Veel elementen van de huidige neergang werden (wel wat kort per onderwerp) aangesneden. Inclusief nieuwe vormen van samen leven: veel meer lokaal en als gemeenschap.

Zeker de tijd waard om te bekijken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te zien, heb sommige stukjes gescrolled.

Ik mis de Amish in dit stuk, de beste preppergemeenschap in mijn beeld.

Het geloof mag van mij eraf gehaald worden maar mischien is het juist dat, er moet toch iets van regels zijn, dat het succes bepaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het een beetje nietszeggende docu. Ging eigenlijk nergens diep op in. Geeft alleen weer dat veel mensen verwachten dat er iets staat te gebeuren. Het was een algemeen verhaal, misschien meer iets voor sheeple, om ze niet te hard te laten schrikken? Weinig toegevoegde waarde voor een prepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het een beetje nietszeggende docu. Ging eigenlijk nergens diep op in. Geeft alleen weer dat veel mensen verwachten dat er iets staat te gebeuren. Het was een algemeen verhaal, misschien meer iets voor sheeple, om ze niet te hard te laten schrikken? Weinig toegevoegde waarde voor een prepper.

 

Mee eens, maar toch een mooie documentaire :) Zeker de moeite waard om te bekijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...