Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beste tool voor jacht in de wildernis


Danielsirocco

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zal het bij de door de nederlandse wet en de forum regels toegestane middelen houden;

 

Ik neem graag een kevlar bergbeklimmers pouch met NaCl (korrel grootte maakt niet uit, middelfijn werkt goed) mee op mijn tochten in de nederlandse wildernis, zodra ik een prooi zie in de belasting tuin leg ik dit zout op de staart van het dier (extra voorzichtig bij hagedissen), daarna kan je ze zo pakken.

 

Voor een uitermate boeiende uitgebreide test lees Slaafse burgers, November editie 2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk best ironisch dat je niet mag praten over jagen, aangezien dit in realiteit ook hypothetisch is. Ik denk ook graag eens na over hoe ik in de 'wildernis' zou overleven, maar kom al snel tot de bedenking dat er hier 1 geen wildernis is en 2, eigenlijk ook niets om op te jagen die naam waard^^.

Nog afgezien van het feit dat er na een shtf wss binnen de 2 weken geen levend dier meer te vinden is...

Maw, je mag dus niet praten over iets dat toch niet mogelijk is :), om de zegswijze even anders te maken: only in... Europe :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vissen ipv jagen of vallen zetten! Veel makkelijker en efficiënter, dus beter geschikt voor mensen die nu niet de mogelijkheid hebben zich in de jacht te bekwamen.

 

En laat die hengel maar thuis, post-SHTF (nu illegaal) is een zetlijntje veel makkelijker en hoef je er ook geen uren naast te gaan zitten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk wapen vinden jullie persoonlijk het beste wapen/tool als je in de wildernis bent..

 

HET beste & universele wapen bestaat gewoon niet.

Daarbij, alles is (kan) een wapen, zelfs een krant, balpen of een stoel.

 

Welke wildernis? Ga je verhuizen uit west Europa? Ander kom je geen wildernis tegen, hooguit gecultiveerde groenparken.

En je wilt op jacht? Buffalo's en olifanten of ga je voor eekhoorns & muizen? Daarbij, wat eerder ook werd aangegeven, na een SHTF zal het meeste wild binnen korte tijd zijn uitgeroeid.

 

Het is hetzelfde als vragen "wat is de beste auto" in die vraag zijn ook teveel variabelen om een snelle keus te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig tegen gekomen (op Amerikaans forum uiteraard :)), als je in de wildernis zit, rekening houdend met gewicht en munitie (toegankelijkheid/gewicht), schijnt dit een goede kanshebber te zijn, wel zelf opzoeken, zal maar niet linken wegens wss op de grens: Henry AR-7.

Veel mensen op dat forum vonden het te licht qua munitie, maar die rambo's hadden duidelijk de(zelfde) vraagstelling niet door.

Hier uiteraard nutteloos, wegens geen rendement (lees: geen wildernis) denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bekijk de meeste van maineprepper zijn filmpjes en daar heb ik van opgestoken dat een goede luchtbuks geschikt is voor duiven en konijnen... niet te luid ook niet en kan toch wel een degelijke klap uitdelen... ook munitie is een overvloed verkrijgbaar en mechanisch gezien ook niet ingewikkeld en redelijk licht!

 

trouwens is er een definitie van shtf? want ik zie niet meteen waarom al het wild zou wegzijn... in een wereldwijde bankencrisis (en dan bedoel ik niet zo een bankenverkoudheid als de voorbije jaren) dan wordt het wildbestand toch niet aangetast? de mens kennende keren ze zich eerst op elkaar en de weinigen die overblijven zullen niet de skills hebben om wild te vangen.... dacht dat dat de reden was dat we ons voorbereiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natriumchloride. Leg het op de staart van welke vogel dan ook en ze vliegen volgens de volkswijsheid niet meer weg. Ideaal dus om een voorraad mee aan te leggen. Vergt wel enige besluipingstechniek, maar dat is te leren.
Ben met die wijsheid opgegroeid, dagen spendeerde ik in het veld opzoek naar die ene mus of spreeuw en mijn hand vol met zout.

Zo erg zelfs dat ze het verhaal hebben moeten aanpassen tot je hebt een grote blok zout nodig, Nou toen was de fun eraf want dat was niet verkrijgbaar. Maar ik heb me wel rot geamuseerd. Dachten die nu echt dat ik dat verhaaltje geloofde hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...