Ga naar inhoud

Kans

Aanbevolen berichten

Ik probeer al heel lang een goed scenario te maken voor noodsituaties.

Dit is een van de mogelijkheden die ik nu in praktijk breng:

 

Ik heb een aantal plekken gezocht die binnen de 27mc reikwijdte van onze zenders komt.

Dit kan dus zijn rondom de locatie van je bol of bil ( of die van gekende preppers die meedoen) enz.

 

Het zijn natuurlijk locaties die redelijk beschutting geven, water in de buurt hebben enz enz.

 

Deze locaties deel ik dan met een kleine groep medepreppers die ingeval van laatste toevluchtoord naar de locatie kunnen komen.

We kunnen dan dmv de 27mc contact opnemen en verdere acties uitzetten.

 

Deze methode heeft een aantal voordelen.

Een laatste uitwijkplek, met kans op hulp.

 

Als hulpgever is dat heel iets anders dan dat er zomaar mensen voor de deur staan, dus met het delen van je bol/bil gegevens.

Mocht de eenzame prepper waar je mee dacht samen te werken ineens uit een groep van mischien wel 10-20 familieleden blijken te bestaan dan kun je iets makkelijker op gemaakte afspraken terugvallen dan dat die groep dus echt voor je deur staat...

 

Zeker bij beginnende contacten of preppers die wat verder weg zitten en je dus, nog,niet echt intensief mee samenwerkt is deze extra veiligheid wel aan te raden.

 

Zolang er telefoon en internet is communiceer je natuurlijk eerst met elkaar voordat je vertrekt naar zo'n punt.

Maar als alles echt plat ligt en je huis staat in de fik dan is zo'n nood punt handig.

Natuurlijk heb je ook van die punten om je bol/bil maar zonder spullen zul je toch, snel, hulp nodig hebben?

Dit kan dan een last resort optie zijn.

 

Je houd natuurlijk ook rekening met het aantal preppers die je op deze manier tot je 'buitencirkel' toelaat heel preppers.nl samen laten komen is een andere optie die prepperheaven wordt genoemd.

Je zult ook iets moeten kunnen en willen betekenen voor die mensen!

 

Een van de dingen die ik nog voor mezelf duidelijk moet krijgen is wanneer ik een contact verwacht.

Zolang er niks aan de hand is staat de 27 mc niet veel aan.

Nu dus elke maand op de ronde van communicator.

Maar als er wat gebeurt of als alle communicatie is weggevallen dan wil je natuurlijk dagelijks een tijdstip hebben waarop beide partijen afspreken dat we contact proberen te maken.

 

En zo zal er nog wel meer zinnigs aan toegevoegd kunne worden?

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hey Kans,

 

Ik scan altijd alle frequenties af die ook op de frequentie lijst staan. Daarnaast trek ik in mijn geval een soort van bereikbaarheids cirkels om mijn huis heen met verschillende afstanden. Deze cirkels zijn gebaseerd op jarenlange ervaring en het dagelijks gebruiken van mijn apparatuur.

 

Ik vind het inderdaad een goed punt om in de verschillende windstreken een BOL op te zetten voor hulpbehoevenden zodat je ze niet thuis hoeft op te vangen in geval van een BIL. In geval van een communicatie setup voor een SC of PH kan je dit principe ook hanteren. Het enige waar ik wat moeite mee heb; Als je inderdaad 'preppers' op deze manier moet opvangen, kun je eigenlijk niet meer spreken van preppers. Dit zijn gewoon hulpbehoevenden. of preppers die op de vlucht moesten etc...

Als ze gebruik moeten maken van deze BOL hide outs, dan is er blijkbaar iets fout gegaan in hun voorbereiding, of ze zijn slachtoffer geworden van ...

 

Frequenties en tijdsindeling van uitzendingen of luisterwachten zou bij iedereen bekend moeten zijn dmv het SOP draaiboek bij te hebben. (zie SOP groep).

 

Ik zou dit plan dan ook verder uitwerken en proberen te integreren in het sop draaiboek zonder daar je coördinaten vrij te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...