Pagina 2 van de 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 102

Onderwerp: Cavia's als vee

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    In Peru heb ik ooit een cavia gegeten.
    Daar is het een echte specialiteit, maar ik vond er weinig aan: droog, weinig vlees en een hoop gepeuter.
    Ik zou maar gewoon kippen gaan houden ... (cavia's leggen geen eieren )
    De gehaktmolen wordt van bovenaf gevuld ...

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Dat roept een leuke vraag bij me op:

Wat is het ultieme dier?
    Insecten als je het durft/lust zijn goedkoop gezond en duurzaam eiwit

IsaBo
    Guest
    [MENTION=849]Doomsday[/MENTION] heeft gelijk. Er zit weinig vlees aan cavia's. Zeker niet aan de Nederlandse. De peruviaanse cavia, Cuy genoemd zit wat meer aan, maar of dat opweegt tegen wat ze zelf aan voer nodig hebben?

Als je een man bij de vrouwtjes houdt kun je elke drie maanden een nestje verwachten van tussen de 2 en 6 jongen (meestal 3 a 4) maar de moeder zal zulke intensieve veeteelt niet zo lang volhouden. Afhankelijk van de verzorging kan er toch ook een fikse uitval zijn van dieren van elke leeftijd dus of het loont om ze voor het voedsel te fokken in ons klimaat. Grote twijfels bij deze caviafokker. Zeker omdat de vleescavia (de Cuy) een stresskip is.

Dan is er ook nog de feel good factor. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik ben een boer die niet eet wat ze niet kent. Bij honger moet je misschien wel maar een kippetje gaat dan gemakkelijker naar binnen.
    Mocht je het toch willen, een tip. Eťn mannetje bevrucht veel vrouwtjes. Eet alleen de jonge mannen en laat de dochters in leven om nieuwe jongen te krijgen. Zet nooit mannen en vrouwen door elkaar heen. Dat wordt vechten.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    ik ben een stadse prepper en als de shtf er is dan is zijn er een paar dieren niet veilig voor mij. De eerste is die akelige rot duif die mij zo vroeg wakker maakt, ik heb al een recept voor hem klaarliggen. hehehe
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Dat roept een leuke vraag bij me op:

Wat is het ultieme dier?

Geiten qkoorts (zomaar voorbeeld)
    Maar denk ook aan genetische afwijkingen, resistent tegen ziekten, verhouding tussen wat ze eten en wat ze opleveren ( sorie het klinkt hard?), oppervlakte die ze nodig hebben, wat eten ze, enz enz?

We kunnen dan ook een uitwisseling opzetten om teveel inteeld te voorkomen.. (Voor de dieren he, alhoewel dat zou voor onszelf ook wel gelden?)

Vermenig... Uhmm prep ze,
    K a n s
    Voor het ultieme dier voor preppers kun je denk ik het beste naar het verleden kijken in deze contreien: Kippen, geiten en konijnen dus en eventueel kun je ook denken aan eenden en kalkoenen.

Koeien en varkens vergen veel kwalitatief hoogwaardig voer, vergeleken bij bovengenoemden en zijn een stuk lastiger door de winter te loodsen.
    Je hebt liever geen dieren die mee eten van het voedsel wat je zelf kunt verteren.

My 2 cents.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2012
    [MENTION=253]prepper053[/MENTION]
    pas maar op voor de gedachten politie,de ivo opsteltens van dit forum houden je nu in de gaten

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Ganzen
    Ze bewaken hun teritorium dus heb je meteen een alarmsysteem.
    Hun eieren kun je goed eten
    Hun veren kun je gebruiken voor kussens
    ze zijn zelf goed eetbaar
    Ze hebben wel iets van een vijver nodig maar dat heb je zelf ook voor water en vissen kweken

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zilver Bekijk Berichten
    [MENTION=253]prepper053[/MENTION]
    pas maar op voor de gedachten politie,de ivo opsteltens van dit forum houden je nu in de gaten
    duiven zijn niet beschermd, en laten de ivo opstellens hun eigen eten maar gaan vangen tijdens een SHTF
    .
    Laatst gewijzigd door prepper053; 16-08-13 om 16:07.
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Kogaratsu Bekijk Berichten
    Was dat maar waar. ik dacht ook dat dat werkte, maar heb snachts cameras geplaatst in een varkensstal met cavia hokken, de ratten liepen er gewoon overheen, en probeerde de hokken in te komen.

Beter gebruik je katten geur tegen ratten
    In de konijnenhokken bij mijn ouders zaten er altijd cavia om het ongedierte weg te houden . Dacht dat het werkte .

Geert
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jun 2013
    zou vlaamse reuzen iets zijn? Ze fokken als gekken en hebben een hoog gewicht...

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten