Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ondergrondse steden, stelsels, en BOL optie


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

http://www.buitensport-schotland.nl/toerisme/ondergrondse_spookstad.php

 

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ondergrondse_stad_illegalen_gevonden_in_moskou_video_1_744008

 

 

laatste filmpje laat goed zien wat er allemaal onder de grond zit in Parijs.

 

er gaan ook theorien dat er hele ondergrondse steden zijn in Noorwegen.

 

Op zich wel een goede BOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Verwacht dat veel grote steden het hebben, nadeel is dat ze soms immens kunnen zijn (zoals de catacombes van Parijs) en vaak zijn ze ook niet (of niet goed) genoteerd waardoor het letterlijk een doolhof is waarin mensen doodgaan. Of het een goede BOL is? Ik denk het niet, ik weet niet hoe je ondergroends wil overleven maar ik ben van mening dat je van de natuur moet leven en niet compleet afhankelijk moet zijn van je voorraadje. Ondergronds valt er weinig te verbouwen, te telen, te kweken of te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Centrum van Breda ook, alle gebouwen over heel de markt zijn met elkaar verbonden doormiddel van gangenstelsels.

 

Hier is onderzoek naar gedaan maar door de hoge grondwaterstand bleek dit onmogelijk.

(Daarnaast heeft een vriend een pand daar en hij had dit ook al onderzocht :cool:)

 

Greener

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwacht dat veel grote steden het hebben, nadeel is dat ze soms immens kunnen zijn (zoals de catacombes van Parijs) en vaak zijn ze ook niet (of niet goed) genoteerd waardoor het letterlijk een doolhof is waarin mensen doodgaan. Of het een goede BOL is? Ik denk het niet, ik weet niet hoe je ondergroends wil overleven maar ik ben van mening dat je van de natuur moet leven en niet compleet afhankelijk moet zijn van je voorraadje. Ondergronds valt er weinig te verbouwen, te telen, te kweken of te houden.

 

En het vochtgehalte in de lucht zou een houten stoel al in twee maanden kunnen wegvreten, laat staan hoe lang je andere spullen meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In New York (city) zijn talloze mensen die onder de grond leven in verlaten metro tunnels.

( veel tunnels uit de beginfase van de metro zijn al jaren geleden in onbruik geraakt ).

 

Velen schijnen zelfs niet eens meer bovengronds te komen ...

 

Er zijn diverse documentaires over.

 

Hier wat links :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mole_people

http://www.imdb.com/title/tt1813705/

http://www.youtube.com/results?search_query=The+Tunnel+Dwellers+of+New+York

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet overigens ook niet de vele honderden(!) kilometers aan (mergel-)gangenstelsels in ons eigen land (Zuid-Limburg).

 

Veel daarvan ook in de vergetelheid geraakt.

Permanente temperatuur van 12 graden (365 dagen/jaar).

 

Maakt tevens deel uit van mijn voorbereidingen.

 

Goed bezig! Lijkt mij een prima locatie om eens een paar weken rustig af te wachten na shtf

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kaarten zijn vrij makkelijk aan te komen.

Het is overigens verboden om op eigen initiatief in de mergel grotten eropuit te gaan.

Meeste ingangen zijn ook dichtgemetseld of goed afgesloten.

Anderen liggen weer op privé terrein.

 

paar honderd meter over de grens naar belgie toe is het weer een heel ander verhaal, daar kun je naar hartelust overal in en op.

 

Tijdens de oorlog hebben hier honderden mensen ondergedoken gezeten en het overleefd.

 

Er is zelfs tientallen jaren lang een geheime amerikaanse basis geweest in de mergelgrotten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

In het centrum van den haag schijnt ook een gangenstelsel te met meerdere kamers Voornamelijk rond het lange&korte voorhout, noordeinde Plein en ook zoals in een ander draadje zijn er geloof ik 10 schuilkelders die verlaten zijn. Zelf heb ik vaak genoeg in mijn tienerjaren:p in den haag en schevingen bunkers openingen uitgegraven en gingen we op onderzoek uit. Maarja je kwam altijd tekenen tegen dat we iet de eerst waren veel zat vol met graffiti

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het centrum van den haag schijnt ook een gangenstelsel te met meerdere kamers Voornamelijk rond het lange&korte voorhout, noordeinde Plein en ook zoals in een ander draadje zijn er geloof ik 10 schuilkelders die verlaten zijn. Zelf heb ik vaak genoeg in mijn tienerjaren:p in den haag en schevingen bunkers openingen uitgegraven en gingen we op onderzoek uit. Maarja je kwam altijd tekenen tegen dat we iet de eerst waren veel zat vol met graffiti

komt bekend voor allemaal..zeker het avontuurlijke gevoel bij het uitgraven van de scheveningse bunkers als spijbelende kleine jongen ;)

en van het gangenstelsel in het oude centrum klopt ook..maar dat schijnt een publiek top secrect iets te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het centrum van den haag schijnt ook een gangenstelsel te met meerdere kamers Voornamelijk rond het lange&korte voorhout, noordeinde Plein en ook zoals in een ander draadje zijn er geloof ik 10 schuilkelders die verlaten zijn. Zelf heb ik vaak genoeg in mijn tienerjaren:p in den haag en schevingen bunkers openingen uitgegraven en gingen we op onderzoek uit. Maarja je kwam altijd tekenen tegen dat we iet de eerst waren veel zat vol met graffiti

 

Als je het Binnenhof uit wandelt,het Buitenhof op is/was daar(ben er al 30 jaar niet meer geweest)een tramhalte met iets wat er uit ziet als een soort trafo huisje,achter een van die stalen deuren is de ingang van een atoombunker uit de 60ger jaren,ik neem aan dat die met de rest van die gangen in verbinding staat?

Opvallend dat via Google earth er slechts getekend "groen" te zien is op deze plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het Binnenhof uit wandelt,het Buitenhof op is/was daar(ben er al 30 jaar niet meer geweest)een tramhalte met iets wat er uit ziet als een soort trafo huisje,achter een van die stalen deuren is de ingang van een atoombunker uit de 60ger jaren,ik neem aan dat die met de rest van die gangen in verbinding staat?

Opvallend dat via Google earth er slechts getekend "groen" te zien is op deze plaats.

 

volgens mij hebben ze die gesloopt en overheen getegeld ben binnnenkort weer in den haag ik ga zeker even op onderzoek uit:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt bekend voor allemaal..zeker het avontuurlijke gevoel bij het uitgraven van de scheveningse bunkers als spijbelende kleine jongen ;)

en van het gangenstelsel in het oude centrum klopt ook..maar dat schijnt een publiek top secrect iets te zijn

ja het gangenstelsel is voor de royal family en aanhang, Ik heb een tijdje in hotel des indes gewerkt en daar was beneden in de kelder ook een grote stalendeur en het gerucht ging dat dat ook een ingang van een tunnel was die naar het esher museum lijdt en verder onder de stad maarja is toch gerucht( vheb de deur

vaak proberen open te maken maar zonder succes en me picklockset gebroken op het grote ouderwetse hangslot)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het gangenstelsel is voor de royal family en aanhang, Ik heb een tijdje in hotel des indes gewerkt en daar was beneden in de kelder ook een grote stalendeur en het gerucht ging dat dat ook een ingang van een tunnel was die naar het esher museum lijdt en verder onder de stad maarja is toch gerucht( vheb de deur

vaak proberen open te maken maar zonder succes en me picklockset gebroken op het grote ouderwetse hangslot)

 

Haha, avonturier! Jammer dat het niet gelukt is, en nog jammerder dat je lockpick afgebroken is in dat hangslot. Waardoor je alle slapende honden wakker maakt.

 

Lijkt mij logisch dat de welgestelden prima voorzorgsmaatregelen hebben getroffen. Waar veel preppers nog een puntje aan kunnen zuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, avonturier! Jammer dat het niet gelukt is, en nog jammerder dat je lockpick afgebroken is in dat hangslot. Waardoor je alle slapende honden wakker maakt.

 

Lijkt mij logisch dat de welgestelden prima voorzorgsmaatregelen hebben getroffen. Waar veel preppers nog een puntje aan kunnen zuigen.

ohw ja zeker zonder twijfel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Odessa,

Odessa lang geleden, een stad in opbouw...Water als hout bleken er nauwelijks aanwezig, als bouwmateriaal gebruikte men kalksteen. De steenlagen onder de stad zijn in de loop van de laatste twee eeuwen dermate uitgebuit, dat de ontstane catacomben een lengte van 2.000 kilometer tellen. Zo komt het dat Odessa nu een enorm ondergronds stelsel heeft.

Als eerste gebruikt door smokkelaars, natuurlijk. In de Tweede Wereldoorlog werden er Joden verborgen en het verzet tegen de Nazi's opereerde vanuit het ondergronds stelsel. Odessa werd voor de oorlog bewoond door 180.000 Joden, dertig procent van de bevolking. Odessa had na Warschau de grootste Joodse gemeenschap. Honderdduizend Joden werden gruwelijk geslacht of naar concentratiekampen gebracht waar ze overleden.

Als gevolg van de ondergraving kampt een groot deel van de in het centrum van Odessa gelegen gebouwen met problemen.

 

Maar goed, Odessa heeft een enorm ondergronds stelsel, misschien wel het grootste wat er bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Turkse man ontdekt ondergrondse stad onder zijn huis.

ondergrondse-stad

Het bleek de eerste blik op de vergeten, ondergrondse stad genaamd Derinkuyu te zijn. Deze stad breidde zich uit naar maar liefst achttien verdiepingen onder de aarde en is daarmee niet het grootste, maar wel het diepste gangennetwerk dat tot nu toe is gevonden.

 

stad.jpg.eba759d70b80de7cea06bd1f570838f1.jpg

 

http://preppers.nl/forum/threads/2650-Ondergrondse-Stad-Derinkuyu-in-Turkije

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het gangenstelsel is voor de royal family en aanhang, Ik heb een tijdje in hotel des indes gewerkt en daar was beneden in de kelder ook een grote stalendeur en het gerucht ging dat dat ook een ingang van een tunnel was die naar het esher museum lijdt en verder onder de stad maarja is toch gerucht( vheb de deur

vaak proberen open te maken maar zonder succes en me picklockset gebroken op het grote ouderwetse hangslot)

 

Vroegah op het Buitenhof had je de Bierkelder. Als je naar het toilet ging, was op het eind van de gang een gemetselde bakstenen muur.

Deze muur sloot een gang af welke verder liep onder het Buitenhof richting Binnenhof.

Volgens de eigenaar dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...