Pagina 3 van de 31 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 306
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blaster Bekijk Berichten
    succes met die moestuin op rotsen en zonder water (geen rivier of regen)...
    Proud member of DPA / MAG

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    vreemd genoeg zie ik het risico om dakloos te worden steeds groter worden door de bezuinigingen van het huidige kabinet, er komt snel een punt waarop ze zullen gaan zeggen: het wordt tijd dat we op de uitkeringen gaan bezuinigen ( zeg nu zelf, het huidige kabinet zal echt niet zeggen we gaan op ons zelf bezuinigen. Die gasten hebben nog geen dag in hun leven echte arbeid gedaan.). Op het moment dat ze uitkeringen van minima gaan intrekken of verlagen zullen veel mensen de huur niet meer kunnen betalen en dakloos worden, soms met het hele gezin.

Ik vermoed dat op dat moment er gemeenschappen zullen ontstaan zoals in de VS, de zogenaamde tent-steden. Waarom? nou opvang centra in nederland kunnen de nieuwe stroom van daklozen niet aan, de kans is groot dat deze zullen sluiten doordat ze geen subsidies meer kunnen verwachten van het kabinet. Tent-steden is gewoon een logisch gevolg van de mogelijke stopzetten en bezuinigingen van uitkeringen.

De vraag is alleen, hoe gaat het kabinet en gemeentes reageren op deze veranderingen? Tenslotte zal deze nare ontwikkeling snel de media bereiken van binnen en buitenland, niet iets om trots op te zijn. En zeker iets wat je als regering wilt verbergen als je in de EU wilt blijven. Nederland wil tenslotte niet onderdoen aan de andere "rijke" EU landen.

Onze toekomst:

Bijlage 4878
    Laatst gewijzigd door prepper053; 21-08-13 om 09:49.
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niki Bekijk Berichten
    succes met die moestuin op rotsen en zonder water (geen rivier of regen)...
    Dat zal wel meevallen...

Als de foto's representatief zijn, dan is er nu ook begroeiing en dus moet er water in de grond zitten.
    Waarschijnlijk zul je wat moeite moeten doen om een goede bron aan te boren, maar dan heb je ook wat.

Daarnaast zal het niet alleen maar rotsen zijn.

Overigens wel interessant, zo'n projectje met een man of 40 a 50.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shadow Bekijk Berichten
    Dat zal wel meevallen...

Als de foto's representatief zijn, dan is er nu ook begroeiing en dus moet er water in de grond zitten.
    Waarschijnlijk zul je wat moeite moeten doen om een goede bron aan te boren, maar dan heb je ook wat.

Daarnaast zal het niet alleen maar rotsen zijn.

Overigens wel interessant, zo'n projectje met een man of 40 a 50.
    ok, je snapt me dus niet. Die "begroeiÔng" die je daar ziet zijn een soort cactussen en struiken die extreem goed tegen droogte kunnen, en met kun wortels tussen de rotsen kunnen groeien om water uit die rotsen te halen. De grond is duidelijk rotsen, dat is dus overal zo, en als je al een vierkante meter vindt waar wel aarde zit, dan ga je daar zeker niet genoeg opbrengst uit halen om 40 a 50 mensen te voeden... Het regent daar bijna nooit, en als het wel regent is het ook meteen een heel flink onweer. Zonder fatsoenlijk onderkomen blijf je dan zeer waarschijnlijk dood of je raakt alles kwijt. als je daar 50 huizen wil gaan bouwen dan is je plek op en heb je geen ruimte meer voor wat dan ook.

Hoe wil je een put gaan graven voor grondwater in rotsen? Daarnaast, als dat er was, en het mogelijk was, dan was dat al lang gedaan en stond er net zo uitdrukkelijk bij dat er geen water is...

Heb je eigenlijk enig idee hoeveel 50 mensen eten? Ik heb 30 ha, en daar komen we net van rond met ons gezin... Er moet namelijk ook nog genoeg geld verdiend worden om de lasten te kunnen betalen, zoals belastingen, verzekeringen e.d.

Trouwens, kijk alleenal naar de prijs, dan weet je toch genoeg! Als jij voor dat geld ergens, waar ook ter wereld, zo'n lap vruchtbare landbouwgrond denkt te vinden, kun je beter hopen dat er dalijk een ufo je raam binnen komt vliegen om je 50 kilo goud te brengen. Dat zal namelijk eerder gebeuren.

Serieus, het is allemaal heel schattig bedacht hoor, maar een van de stomste dingen die ik ooit heb gehoord. Laat dit idee zo snel mogelijk los en ga heel hard werken en sparen om een fatsoenlijk bedrag bij elkaar te krijgen zodat je iets kan beginnen wat wel kans van slagen heeft.

Het spijt je als je je hierdoor beledigd voelt, maar ik zeg het je liever nu zodat je kan stoppen met deze rare ideeŽn en tijd hebt om echt ergens aan te beginnen. Gewoon veel sparen, weinig uitgeven en je doel voor ogen houden. Zorg maar dat je zo'n 200.000 bij elkaar hebt, en ga dan eens kijken voor een leuk plekje om op te knappen. Ik ga er dan wel vanuit dat je heel handig bent, Als je dat niet ben mag je dat bedrag rustig naar 500.000 verhogen. Succes.
    Proud member of DPA / MAG

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    [MENTION=742]niki[/MENTION]: Zo nauwkeurig had ik de foto's ook weer niet bekeken. En over een gebrek aan water had ik niets gelezen in die advertentie, waarschijnlijk vanwege de automagische vertaling.

Je hebt inderdaad een hele lap grond nodig, wil je vaste lasten van Nederlandsch niveau betalen. Als ik me niet vergis, is dat in Spanje iets minder.

En ach, een mens moet iets te dromen hebben... Als leuke dromen al niet meer mogen, dan blijft er tegenwoordig niets leuks meer over.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepper053 Bekijk Berichten
    vreemd genoeg zie ik het risico om dakloos te worden steeds groter worden door de bezuinigingen van het huidige kabinet, er komt snel een punt waarop ze zullen gaan zeggen: het wordt tijd dat we op de uitkeringen gaan bezuinigen ( zeg nu zelf, het huidige kabinet zal echt niet zeggen we gaan op ons zelf bezuinigen. Die gasten hebben nog geen dag in hun leven echte arbeid gedaan.). Op het moment dat ze uitkeringen van minima gaan intrekken of verlagen zullen veel mensen de huur niet meer kunnen betalen en dakloos worden, soms met het hele gezin.

Ik vermoed dat op dat moment er gemeenschappen zullen ontstaan zoals in de VS, de zogenaamde tent-steden. Waarom? nou opvang centra in nederland kunnen de nieuwe stroom van daklozen niet aan, de kans is groot dat deze zullen sluiten doordat ze geen subsidies meer kunnen verwachten van het kabinet. Tent-steden is gewoon een logisch gevolg van de mogelijke stopzetten en bezuinigingen van uitkeringen.

De vraag is alleen, hoe gaat het kabinet en gemeentes reageren op deze veranderingen? Tenslotte zal deze nare ontwikkeling snel de media bereiken van binnen en buitenland, niet iets om trots op te zijn. En zeker iets wat je als regering wilt verbergen als je in de EU wilt blijven. Nederland wil tenslotte niet onderdoen aan de andere "rijke" EU landen.

Onze toekomst:

Bijlage 4878
    Dit zal de Nederlandse overheid nooit toestaan. Dit is wildkamperen en dus strafbaar. Daklozen mogen trouwens in het geheel niet overnachten in de buitenruimte. Ik zag eens een programma over daklozen en toen zei een van de daklozen als je door een agent betrapt wordt op buiten slapen dan trappen ze je wakker en krijg je een boete.

Dat daklozen niet elke nacht bij de nachtopvang terecht kunnen (en daarvoor ook moeten betalen) daar wordt geen rekening mee gehouden.
    A Lannister always pays his debts.

ďTechnological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.Ē - Aldous Huxley

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Tja hoe voorkom je dat je dakloos wordt?

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyrionLannister Bekijk Berichten
    Dit zal de Nederlandse overheid nooit toestaan. Dit is wildkamperen en dus strafbaar. Daklozen mogen trouwens in het geheel niet overnachten in de buitenruimte. Ik zag eens een programma over daklozen en toen zei een van de daklozen als je door een agent betrapt wordt op buiten slapen dan trappen ze je wakker en krijg je een boete.

Dat daklozen niet elke nacht bij de nachtopvang terecht kunnen (en daarvoor ook moeten betalen) daar wordt geen rekening mee gehouden.
    Tja, het is strafbaar. Maar als je geen geld hebt, geen verblijfplaats en er is geen ruimte in de opvang, dan kan politie maar 4 dingen doen.

1 wegsturen (heeft geen nut vooral niet als het om een groep gaat)
    2 beboeten (heeft geen nut als je geen inkomen of verblijfplaats heeft)
    3 arresteren ( geweldig, warme maaltijd, warm bed en je kan ff lekker douchen)
    4 toelaten, onder het idee van: tja, wie weet wonen wij daar ooit ook eens.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepper053 Bekijk Berichten
    Tja, het is strafbaar. Maar als je geen geld hebt, geen verblijfplaats en er is geen ruimte in de opvang, dan kan politie maar 4 dingen doen.

1 wegsturen (heeft geen nut vooral niet als het om een groep gaat)
    2 beboeten (heeft geen nut als je geen inkomen of verblijfplaats heeft)
    3 arresteren ( geweldig, warme maaltijd, warm bed en je kan ff lekker douchen)
    4 toelaten, onder het idee van: tja, wie weet wonen wij daar ooit ook eens.
    5. Je bijeenkloppen zodat je naar een andere stad zou gaan
    6. De luttele spullen die je hebt in beslag nemen. Liefst je schoenen en deken.
    7. Je 5 dagen in een donker cachot opsluiten
    8. De mareechausse of hoe je het ook schrijft, die zetten je de grens over.
    9. U vergeven met onkruidverdelger. En dat is gebeurt op een gekraakt stuk groen in Diemen ik dacht in 93. Dat jaar is er daar veel ontruimt en waar de pers niet bij was zijn ze hun gangen gegaan.

Immers, ze weten zij ook dat je geen klacht kan indienen. Wie ben jij? Waarschijnlijk een dronkaard. Geloven ze toch niet.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 200m≤ Bekijk Berichten
    5. Je bijeenkloppen zodat je naar een andere stad zou gaan
    6. De luttele spullen die je hebt in beslag nemen. Liefst je schoenen en deken.
    7. Je 5 dagen in een donker cachot opsluiten
    8. De mareechausse of hoe je het ook schrijft, die zetten je de grens over.
    9. U vergeven met onkruidverdelger. En dat is gebeurt op een gekraakt stuk groen in Diemen ik dacht in 93. Dat jaar is er daar veel ontruimt en waar de pers niet bij was zijn ze hun gangen gegaan.

Immers, ze weten zij ook dat je geen klacht kan indienen. Wie ben jij? Waarschijnlijk een dronkaard. Geloven ze toch niet.

ik ga ervan uit dat de politie zich nog steeds aan de wet zal houden, ondanks dat je dakloos bent. En ik had het over tent-steden, het is dan niet alsof je daar in je eentje Kampeert.

Ik heb geen hoge dunk van sommige agenten, maar ben wel realistisch. Ik denk dat als de economie zodanig slecht wordt en de bezuinigingen de mensen dakloos gaan maken dat men daar wel rekening mee houd, zolang men geen overlast veroorzaakt en niet de wet breekt. Het niet kamperen zullen ze dan vast wel door de vingers zien.
    Laatst gewijzigd door prepper053; 21-08-13 om 16:15.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wordt miljonair, inleg 1.000 zilver wordt 1.000.000 waard
    Door Tom in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 07-10-13, 11:52
  2. Rioolput in Brussel wordt opengetrokken
    Door Communicator in forum Europa
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 09-08-13, 16:04
  3. Nederland wordt te druk/vol ??
    Door platipous in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 9