Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is ons 'gezonde' eten nog gezond?


Crisis

Aanbevolen berichten

Op beterleven.nl een interessant link in een recent artikel waarvan ik dacht dat ik deze eens hier moest plaatsen; het is helaas wel in het Engels.

 

WE like the idea that food can be the answer to our ills, that if we eat nutritious foods we won’t need medicine or supplements. We have valued this notion for a long, long time. The Greek physician Hippocrates proclaimed nearly 2,500 years ago: “Let food be thy medicine and medicine be thy food.” Today, medical experts concur. If we heap our plates with fresh fruits and vegetables, they tell us, we will come closer to optimum health.

 

Lees verder: http://www.nytimes.com/2013/05/26/opinion/sunday/breeding-the-nutrition-out-of-our-food.html?pagewanted=2&_r=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij zijn ook bewuster gaan eten en drinken, zal nog heel veel zijn wat ik niet weet, maar waar je zelfs niet meer van op aan kan zijn de labels "bewuste keuze" op etenswaren... Mijn vriend had ranja gekocht en daar staat dan mooi, net zoals light producten, geen suiker toegevoegd... Mooi denk je dan... Ipv suiker zit er aspartaam in ook wel beken als E951 (zo uit mijn hoofd)..

 

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aspartaam

 

Wat weinig mensen weten is dat je een aspartaam vergiftiging (methanol vergiftig) kan krijgen waardoor je symptomen gaat krijgen vergelijkbaar als die van MS, fibromyalgie en tinnitus. Ook kinderen die het etiket ADD of ADHD hebben gekregen moeten stoppen met het innemen van kunstmatige zoetstoffen, verandering zal duidelijk merkbaar worden.. Dit aspartaam is ook door monsanto in de wereld terecht gekomen net zoals meer dan 5000 andere etenswaren waar chemicaliën in zitten..

Hoe dan ook meteen de fles leeg gegooid in de gootsteen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je stelling mbt aspartaam niet bevestigen met wetenschappelijke gegevens, wel met persoonlijke ervaringen. Ik vat t even samen.

 

Ik ben een koffiedrinker. Een zware koffiedrinker, kan je voor zijn of tegen maar het is nu eenmaal zo. Ik voel ook niet de behoefte om dat te veranderen en het houdt me alert, ik raak niet snel gestresst of ik slaap er niet slechter om. Bovendien krijg je veel water binnen, wat nooit slecht kan zijn. Ik drink al enkele jaren te veel koffie en gebruikte suiker. Dat veranderde ik 2 jaar geleden door dieetsuikertjes op basis van aspartaam, want van suiker word je dik - wordt verteld. Hete koffie, een tiental koppen per dag met aspartaam dus.

 

Een jaar geleden voelde ik me niet lekker in mijn vel. Ik werd zonder aanleiding kregelig, en af en toe ging er iets mis. Kleine dingen. Vergeetachtigheid, beven, trillende handen, ... . Het kwam in 'golven', zomaar, schijnbaar zonder aanleiding. Het werd steeds erger. Ik vergat meer, kon niet op woorden komen, ik verloor controle over bewegingen. Ik moest gaan liggen, die 'aanvallen' gingen na een kwartiertje over, ik bleef me slecht voelen, ... . Vorig jaar rond deze tijd werd het helemaal erg, ik moest gaan liggen, omdat ik de volledige controle over mijn bewegingen verloor, praten ging moeilijk, ik kon niet focussen, ... na een half uur ging het over. Ik ging enkele keren naar de dokter. Niets mis zei die, even een kortsluiting van je zenuwstelsel, overwerkt suggereerde die. Niet dus.

 

Ik ging zoeken waaraan het kon liggen en ging artikels lezen over aspartaam. Nu blijkt de chemische samenstelling van aspartaam te wijzigen bij warmte. Het zou veranderen in 'mierenzuur', een sterk gif. Ik stopte onmiddellijk met die suikertjes en ik gebruik nu rietsuiker voor de koffie. Nergens meer last van gehad. Wat mij betreft, neem ik nooit meer aspartaam.

@Crisis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook opnieuw ontdekt bij militairen die in warme/hete gebieden waren uitgezonden. Die dronken vaak uit hun rantsoenen waar ook zoetstoffen in zitten. Ze vertoonden dergelijke klachten na verloop van tijd, omdat na verwarmen van die stoffen het inderdaad simpelweg giftig is geworden.

 

Overigens, de magnetron.... In de jaren '70 streng verboden in het voormalige leger van de USSR omdat men stelde dat 'militairen moeten versterken' van voeding, en niet verzwakken. Dat was naar aanleiding van wetenschappelijk onderzoek van hun bloed. Dat vertoonde kanker stimulerende stoffen, welke ontstaan na bewerking van voedsel in een magnetron.

Dit is ook recent nog onderzocht met kraanwater wat verhit is geweest en afgekoeld om vervolgens aan planten te geven... alles ging dood. Deze proef is eenvoudig zelf thuis te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook recent nog onderzocht met kraanwater wat verhit is geweest en afgekoeld om vervolgens aan planten te geven... alles ging dood. Deze proef is eenvoudig zelf thuis te doen.

 

Herhaal dat zelf maar eens, want het is eenvoudig thuis te doen. :o

Als controle groep planten water geven wat is gekookt op de conventionele manier en weer afgekoeld.

 

Kraanwater is al niet zo lekker voor je planten, gekookt water al helemaal niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar regenwater is ook niet goed voor de planten... Hier iemand die zijn haar heeft laten testen, sporen van heeeeel veeel dingen die er niet in thuis horen , moet je na gaan wat er nog meer rondzwerft door de lucht! ....

 

Greetings!

All of us have an urgent personal incentive to shine the light on GeoEngineering

and SRM (Chemtrails)... our lives and the lives of our children may depend on it.

 

Last December I introduced a personal friend (and doctor) to the science of GeoEngineering. When he found a primary ingredient on the Patent for Solar Radiation Management (SRM) is aluminum he suggested that i have my hair sampled.

 

$55 and a week later I found that my hair test revealed High Warning levels of Aluminum at 5 ug/g... ( healthy range between 0 and 2.20) along with some other bad heavy metal analysis findings. I got concerned.

 

A week later my doctor friend invited me to his home for dinner... and to share the alarming news that i my latest hair sample showed OFF THE CHART Aluminum contamination that is beyond critical. i went from a high rating of 5.0 just five months earlier to a staggering 18 !!!, also noted are my now high risk levels for Arsenic, Lead, Mercury, Nickel, Silver and Titanium.

 

ImageUploadedByTapatalk1377168418.178798.jpg.9693bec7534c704bd6261fa4d646e0f4.jpg

 

We have seen the GeoEngineering (chemtrail) spraying complaints grow as people are using the SkyderALERT mobile app and SkyderALERT.com website. I asked myself if this is just a growing movement and awareness, or increased aerial activity...it may be both.

 

If you are interested in getting your hair sampled. its easy, and $55.. Contact Dr. Doug at drdoug@skyderalert.com he will send you more information- its a mail-in type kit- you get everything you need in a packet.

 

I started a natural prescribed detox regimen immediately under his direction.

 

We need your donations. Skyder is possibly the most important 501c4 Not-for-Profit organization out there today. Please give what you can today.

 

Thank you for doing everything you can to join the fight!

 

Sincerely,

 

George Barnes

 

SKYWARD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

 

Visolie mogelijk niet zo gezond als gedacht: http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4129219/visolie-mogelijk-niet-zo-gezond-als-werd-gedacht-.html

 

Ik ben altijd groot voorstander van het eten van zoveel mogelijk lokale producten, ipv zogenaamde 'superfoods' van een ander continent omdat gebleken is dat daar bepaalde kwalen minder voorkomen.

Genetica blijkt hierbij ook een grote rol te spelen en dat wordt meestal vergeten als weer de nieuwe hype uitbreekt en we allemaal aan weer ander voer uit verweggistan dienen te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Visolie mogelijk niet zo gezond als gedacht: http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4129219/visolie-mogelijk-niet-zo-gezond-als-werd-gedacht-.html

 

Ik ben altijd groot voorstander van het eten van zoveel mogelijk lokale producten, ipv zogenaamde 'superfoods' van een ander continent omdat gebleken is dat daar bepaalde kwalen minder voorkomen.

Genetica blijkt hierbij ook een grote rol te spelen en dat wordt meestal vergeten als weer de nieuwe hype uitbreekt en we allemaal aan weer ander voer uit verweggistan dienen te eten.

 

Buiten dat om. Hoe super kan superfood nou zijn als het eerst de halve wereld over moet met in zijn kielzog een verhongerende bevolking die niets meer te eten heeft omdat wij dat zonodig super vinden.

 

Voorbeeld is Quinoa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat om. Hoe super kan superfood nou zijn als het eerst de halve wereld over moet met in zijn kielzog een verhongerende bevolking die niets meer te eten heeft omdat wij dat zonodig super vinden.

 

Voorbeeld is Quinoa.

Ik ben zelf niet zo voor dat fairtrade en eten halen uit verre landen.

Fairtrade is meestal uit verre landen, en dat eten hoort daar te blijven. Qua superfood hebben we hier ook nog wel genoeg boerenkool en havermout.

 

Ik ben er meer voor de boeren hier eerlijk betalen. "Onze" boeren schieten er aardig bij in door absurde strenge regels. Zo zijn er veel dubbelop regels , zowel Nederlands als Europees, voor het houden van kippen en verkopen van eieren...maar importeren uit Oekraïne waar amper regels gelden mag wel...dus kopen fabrieken de eieren voor het bereiden van hun producten daar, want daar gelden minder regels, meer kippen per m2 en ei is goedkoper. Ten koste van "onze"eierboer.

Eenzelfde verhaal geldt voor de varkens/koeien/landbouw-boeren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf niet zo voor dat fairtrade en eten halen uit verre landen.

Fairtrade is meestal uit verre landen, en dat eten hoort daar te blijven. Qua superfood hebben we hier ook nog wel genoeg boerenkool en havermout.

 

Ik ben er meer voor de boeren hier eerlijk betalen. "Onze" boeren schieten er aardig bij in door absurde strenge regels. Zo zijn er veel dubbelop regels , zowel Nederlands als Europees, voor het houden van kippen en verkopen van eieren...maar importeren uit Oekraïne waar amper regels gelden mag wel...dus kopen fabrieken de eieren voor het bereiden van hun producten daar, want daar gelden minder regels, meer kippen per m2 en ei is goedkoper. Ten koste van "onze"eierboer.

Eenzelfde verhaal geldt voor de varkens/koeien/landbouw-boeren.

 

Zo denk ik er exact hetzelfde over. Voedsel moet lokaal zijn. Hoewel er uitzonderingen gelden zoals koffie, thee, cacao. Dat groeit hier nu eenmaal niet of zéér slecht. Maar daar moeten wel eerlijke prijzen tegenover staan. Ik haal deze producten dan ook bij een klein lokaal bedrijfje die zelf importeert direct bij de boeren aldaar. Is wat duurder, maar daar staat eerlijkheid en veel kwaliteit tegen over.

 

Zo zijn er wel meer producten te noemen, maar het overgrote gedeelte van ons voedsel is echt wel van lokale bron te verkrijgen.

 

Buiten boerenkool en haver om. Wat te denken van boekweit, lijnzaad, mosterdzaad etc. Allemaal zeer gezond en heel makkelijk lokaal te produceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik de bron niet meer, maar Nederland kan zelfvoorzienend zijn qua voedsel. Dat betekent minder dierlijke producten. Alleen de vetten zou lastig kunnen zijn. Maar koolzaad en zonnebloemen kunnen ook hier groeien. Rijst bv zal minder gegeten kunnen worden, aardappelen meer.

Al zou ik de koffie en de cacao wel missen.

 

Ik koop liefst Nederlandse producten en als het kan lokaal. En hopelijk kan ik volgend jaar meer oogsten uit mijn tuin. Lokaler kan tenslotte niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik de bron niet meer, maar Nederland kan zelfvoorzienend zijn qua voedsel. Dat betekent minder dierlijke producten. Alleen de vetten zou lastig kunnen zijn. Maar koolzaad en zonnebloemen kunnen ook hier groeien. Rijst bv zal minder gegeten kunnen worden, aardappelen meer.

Al zou ik de koffie en de cacao wel missen.

 

Ik koop liefst Nederlandse producten en als het kan lokaal. En hopelijk kan ik volgend jaar meer oogsten uit mijn tuin. Lokaler kan tenslotte niet.

 

Is dit de bron? :)

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2013/04/06/voedselvoorziening-in-nederland-onder-buitengewone-crisisomstandigheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op beterleven.nl een interessant link in een recent artikel waarvan ik dacht dat ik deze eens hier moest plaatsen; het is helaas wel in het Engels.

 

 

 

Lees verder: http://www.nytimes.com/2013/05/26/opinion/sunday/breeding-the-nutrition-out-of-our-food.html?pagewanted=2&_r=0

 

Vertaling,

Wij willen het idee dat voedsel het antwoord op onze kwalen kan zijn, dat als we eten voedzaam voedsel zullen we geen medicijn of supplementen nodig. We hebben dit idee voor een lange, lange tijd gewaardeerd. De Griekse arts Hippocrates uitgeroepen tot bijna 2500 jaar geleden: ". Laat voeding uw medicijn zijn en medicijn uw voedsel" Vandaag, medische deskundigen het eens. Als we onze hoop platen met verse groenten en fruit, ze vertellen ons, zullen we dichter bij een optimale gezondheid te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...