[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 115
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Droogtrommel ?

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    http://www.zekervanzon.nl/index.php/...pakketten.html

Volgens mij is dit wel een mooi aanbod
    Gr redskull

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door redskull Bekijk Berichten
    http://www.zekervanzon.nl/index.php/...pakketten.html

Volgens mij is dit wel een mooi aanbod
    Gr redskull

Die kende ik nog niet, maar eigenlijk verbaast het me niet dat je nu ook zonnepanelen gespreid kan afbetalen. Het nadeel is natuurlijk dat je meer betaald, maar als je zo'n installatie niet in 1x kan betalen kun je wel al eerder gaan besparen op je energierekening. Ik zou wel goed rondkijken/opletten, meestal ben je met dat soort betaaloplossingen duurder uit.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    ik ga ook na buiten voor de wc ,wij hebben zon hout huisje op een gat.als de put vol is ,goie wij wat as en kalk erop,na een paar jaar heb je prima mest.wij spoelen niet en goieen ook geen wc papier erin. om de zooveel jaar verplaast je het huisje en graaf je een nieuwe put.ik heb nu allerlei zonnenlampjes op de pad na de plee.zie er best mooi uit s avonds. veder hebben wij emmer voor als je s'nachts niet na buiten willen. dat gieten wij op de compost.ik leef met alleen wat zonne energie en wij hebben nu alleen maar vriezer en ijskast erop.
    Proud member of MAG

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    - Soms heb je in je vriezer lege vakken. Als je de vrieskast/-kist dan opent, verlies je snel veel koude. Ook koude is energie. Om de energie langer vast te houden ťn om langer autonoom te kunnen zijn bij SHTF vullen we de lege vakken op met vrieselementen die je kan kopen voor koelboxen. In deze periode koop je die dingen tegen ongeveer 1€. Voordeel : je slaat koude op, je vrieskast blijft langer koud bij stroomuitval. Rendement : beslist aanwezig maar moeilijk te berekenen. Heb je die paar euro niet over, dan kan je eventueel ook gesloten piepschuim dozen vullen met water en laten bevriezen.
    Goede tip. Evt ipv koelblokken plastic flessen met water.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Nadeel : door de regeling zijn we afhankelijk van het net. Is er geen stroom op het net, dan krijgen we ook geen stroom van de panelen. Er bestaan backup-systemen maar die zijn prijzig, niet erg efficiŽnt en hebben een relatief beperkte levensduur dankzij de batterijen.
    Het enige prijzige aan het loskoppelen van het net zijn de batterijen, aangezien die een vrij beperkte levensduur hebben. Toch zou je eens moeten kijken wat je nu kwijt bent qua jaarlijkse kosten voor de aansluiting op het net en de bijbehorende belasting. Ik ben volgens mij iets van €250 per jaar kwijt, met 5 jaar is dat €1250 Vraag is dan wat de levensduur v/d batterijen is, en de prijs. Eventueel kun je proberen je energie gebruik zoveel mogelijk overdag te doen, dat scheelt qua capaciteit batterijen die je nodig hebt. Op regenachtige dagen kun je dan misschien niet tegelijk stofzuigen & koffiezetten & wassen, maar daar is vast mee te leven.
    Laatst gewijzigd door dR3; 26-08-13 om 17:24.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Tractie Accu OpzS Solar 910
    Voltage : 2V
    Capaciteit : 910Ah (C120)
    Gewicht : 50kg
    Afmetingen (lxbxh) : 206x145x666mm
    Prijs: Ä 400,00
    Prijs exclusief btw

en daar heb je er minstens 6 van nodig, dan zit je weer op 12 v
    dat is 600 kg,

ong
    life flooded tubular plate batteries
    Design life: >20 years at 20ļC, >10 years at 30ļC,
    >5 years at 40ļC.
    Cycling expectancy of up to 1500 cycles at 80% depth of d
    ischarge.
    Manufactured according to DIN 40736, EN 60896 and IEC 8
    96-1.
    Low maintenance
    Under normal operating conditions and 20ļC, distille
    d water has to be added every 2 Ė 3 years.
    Dry-charged or ready for use electrolyte filled
    The batteries are available filled with electrolyte
    or dry-charged (for long term stocking, container tra
    nsport or
    air transport). Dry charged batteries have to be fil
    led with diluted sulphuric acid (density 1,24kg/l @ 2
    0ļC).
    The electrolyte may be stronger for cold- or weaker
    for hot climates.
    Learn more about batteries and battery charging
    To learn more about batteries and charging batteries
    kijk even naar de data sheet voor de andere modellen en de specificaties
    Dit is een willekeurige leverancier.....

http://www.stroomwinkel.nl/download/...20rev%2002.pdf

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Klopt je je betaald gewoon rente en zal je terug verdien tijd iets hoger liggen. maar gun het hun meer als Eneco om maar iets te noemen, en je kosten aan hun zijn maandelijks lager als aan je leverancier.
    Dus ik denk al met al een win win!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Een backup systeem waarmee je van het net kan afkoppelen is momenteel niet toegelaten in BelgiŽ en Nederland. Het systeem bestaat en heet sunny backup van sma, Bovendien zijn er veel omzettingsverliezen van omvormer 220v naar batterijen 12/24v, van batterijen weer naar 220v, elke keer ongeveer 10% omzettingsverliezen. Het probleem in de winter blijft. Dan is er te weinig zonlicht voor productie overdag en dan heb je alsnog stroom van het net nodig. Ik heb geen zin om me helemaal gek te maken met iets dat niet haalbaar is noch financieel, noch ecologisch.

Wat ik wel als mogelijkheid zie is een kleine set batterijen die me zouden kunnen toelaten wat lampen op 12v/24v te laten branden, eventueel wat kleinere apparaten op 24v. Daarvoor is alleen een inverter en een batterij nodig. Voor de lampen kunnen gewone spots op 12v of 24v gebruikt worden zonder transfo.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrsjones Bekijk Berichten
    ik ga ook na buiten voor de wc ,wij hebben zon hout huisje op een gat.als de put vol is ,goie wij wat as en kalk erop,na een paar jaar heb je prima mest.wij spoelen niet en goieen ook geen wc papier erin. om de zooveel jaar verplaast je het huisje en graaf je een nieuwe put.ik heb nu allerlei zonnenlampjes op de pad na de plee.zie er best mooi uit s avonds. veder hebben wij emmer voor als je s'nachts niet na buiten willen. dat gieten wij op de compost.ik leef met alleen wat zonne energie en wij hebben nu alleen maar vriezer en ijskast erop.
    [MENTION=364]Mrsjones[/MENTION], Het is niet verstandig om menselijke uitwerpselen als mest te gebruiken, zie hieronder.
    http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/wa...poep-als-mest/
    koning keizer admiraal, preppen moeten! ze allemaal

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popeye Bekijk Berichten
    [MENTION=364]Mrsjones[/MENTION], Het is niet verstandig om menselijke uitwerpselen als mest te gebruiken, zie hieronder.
    http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/wa...poep-als-mest/
    Menselijke uitwerpselen kunnen inderdaad vervelende parasieten bevatten. Daarom moet je menselijke uitwerpselen altijd DUBBEL composteren voor de zekerheid. Dan is het probleem met vervelende bacteriŽn en parasieten verholpen.

Er is echter nog een probleem en dat is eentje van deze tijd. We slikken zoveel medicijnen en eten zoveel rotzooi, dat menselijke uitwerpselen bijna chemisch afval zijn.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoe bereik jij financiele onafhankelijkheid/veiligheid?
    Door Sneard in forum Survival Algemeen
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 25-05-15, 13:23
  2. Werken aan energie-onafhankelijkheid: Verwarming
    Door lewieke in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 114
    Laatste Bericht: 12-03-15, 08:05
  3. Werken aan energie-onafhankelijkheid: Auto.
    Door lewieke in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 18-07-14, 16:21
  4. Zo moeten werken
    Door Bushmaster in forum Koffiecorner
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 09-01-13, 19:32
  5. onafhankelijkheid
    Door roodborstje in forum Voorstelronde
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 13-11-12, 08:41

Labels voor dit Bericht