Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 55
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik zeg dat het een koude en strenge winter wordt,nhe en waarom.
    Deze raad kreeg ik van mijn grootvader zaliger mee,hou de natuur in de gaten.

grtn verkenner.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    [MENTION=2387]tran[/MENTION]

Ik ontken globalheating absoluut niet.
    Maar de grafieken die jij laat zien bestrijken wel een hele korte periode..

En dat is menselijk maar helaas op de tijdseenheden waarin globale effecten zoals climaat maar helemaal zaken als de continentale verplaatsing van de platen, plaats vind absurd kort.....

Mensen hebben al moeite met trends van meer dan een tiental jaren, 99,99% van de mensen kan al helemaal niet verder kijken dan hun mensen leven, en bijna niemand kan verder kijken dan de periode waarop we data hebben en die data die we hebben is dus op climaat gerelateerde zaken bijzonder kort tov de periode dat de aarde bestaat en dit climaat zich ontwikkeld...

Dus de ontkenners van globalheating met dit soort grafieken confronteren zal ze terrecht totaal niet imponeren en geen enkele infromatie geven om hun gedachtes te veranderen..

En dat is meteen de complexiteit waar we tegen aanlopen, de grafieken geven duidelijk een trend aan maar wat daarvan de totale samenhang is weet niemand en kan niemand weten, we kunnen alleen de trend aan bekende feiten koppelen, en dan is de temperatuurstijging en toename in energie verbruik zelfs door mijn 7 jarige dochter te begrijpen.
    Of dit dan ook de factor is die de grootste of zelfs enige meetbare invloed op ons klimaat heeft en wat dan eventueel de langdurige effecten daarvan zijn in samenhang met de invloeden die er ook zouden zijn als de mens er uberhaupt helemaal niet was, dat wordt even iets moeilijker.

Prep ze,
    K an s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

morningglory
    Guest
    Naast een petroleum kachel + brandstof gekocht te hebben ook onze BOD (Bug Out Dog) opgehaald bij de fokker . Laat de winter maar komen maar liever nog paar jaartjes wachten tot ie wat ouder is.

On-topic...Denk niet dat er nog veel mensen zullen ontkennen dat er iets aan het veranderen is met ons klimaat. Want dat gebeurd al miljoenen jaren op moedertje aarde :-) Het is alleen de vraag in welke mate de mensheid hier iets te verwijten valt. Helaas is er rond de klimaat verandering een enorme bedrijfstak ontstaan waardoor echte onafhankelijke informatie niet te krijgen is.

Verder vind ik een strenge winter een goed argument om bij vrienden en kennissen aan te tonen waarom preppen nuttig is. Bij 1,5 sneeuwvlok ligt het hele logistieke systeem in nl plat. Wegen zijn onbegaanbaar, treinen rijden niet of nauwelijks en vliegtuigen blijven aan de grond. Wat zou er gebeuren bij een echte strenge winter die een paar weken aanhoud?

Bijlage 5012

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    [MENTION=2387]tran[/MENTION]

Ik ontken globalheating absoluut niet.
    Maar de grafieken die jij laat zien bestrijken wel een hele korte periode..
    Als je verder teruggaat wordt het niet veel beter:

En dat is menselijk maar helaas op de tijdseenheden waarin globale effecten zoals climaat maar helemaal zaken als de continentale verplaatsing van de platen, plaats vind absurd kort.....

Mensen hebben al moeite met trends van meer dan een tiental jaren, 99,99% van de mensen kan al helemaal niet verder kijken dan hun mensen leven, en bijna niemand kan verder kijken dan de periode waarop we data hebben en die data die we hebben is dus op climaat gerelateerde zaken bijzonder kort tov de periode dat de aarde bestaat en dit climaat zich ontwikkeld...
    Er is wel degelijk data te verkrijgen over hoe warm het in het echt verre verleden was..

Redelijk duidelijk, toch?

Dus de ontkenners van globalheating met dit soort grafieken confronteren zal ze terrecht totaal niet imponeren en geen enkele infromatie geven om hun gedachtes te veranderen..

En dat is meteen de complexiteit waar we tegen aanlopen, de grafieken geven duidelijk een trend aan maar wat daarvan de totale samenhang is weet niemand en kan niemand weten, we kunnen alleen de trend aan bekende feiten koppelen, en dan is de temperatuurstijging en toename in energie verbruik zelfs door mijn 7 jarige dochter te begrijpen.
    Maar .. serieus .. er zijn mensen die hun hele leven hier op studeren. Dit is niet anders dan allerlei andere soorten wetenschap. Als je grafiekjes ziet van de temperatuur van je motor of zo dan snap je ook meteen dat te warm te warm is, toch?
    Ik snap gewoon echt niet waarom al die mensen die blind geloven in de vooruitgang van de wetenschap vervolgens hun kop in het zand steken en net doen alsof ze het niet begrijpen als er wetenschappers met advies komen over hoe we met de wereld om moeten gaan.
    Je kan niet van twee walletjes eten, mensen. Óf je gelooft er in dat wetenschap de bron is van onze huidige kennis en aanvaardt dat de wetenschap ook wel eens met slécht nieuws kan komen, óf je gelooft er niet in. En dan snap ik niet hoe je in zoiets als auto's kan geloven, bijvoorbeeld.

Of dit dan ook de factor is die de grootste of zelfs enige meetbare invloed op ons klimaat heeft en wat dan eventueel de langdurige effecten daarvan zijn in samenhang met de invloeden die er ook zouden zijn als de mens er uberhaupt helemaal niet was, dat wordt even iets moeilijker.
    Hoe moeilijk is het om te aanvaarden dat de klimaatwetenschappers die dit al tientallen jaren roepen mischien wel eens niet voor niets die baan zouden kunnen hebben en wellicht wel eens gelijk zouden kunnen hebben als ze zeggen dat we dit echt zelf doen?
    Zucht.
    Ik ben blijkbaar een vreemde snuiter, dat ik zelf ga kijken wat de onderzoeken nu zeggen ..

En nog een puntje: Is het niet begrijpen van het hoe en waarom een goeie reden om zo'n waarschuwing in de wind te slaan?
    Een waarschuwing in de categorie "stop met vervuilen anders gaat alles en iedereen dood" van de mensen die we betalen om ons voor dit soort dingen te waarschuwen zou je toch echt wel iets serieuzer moeten nemen dan .. dit. Toch?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Beste [MENTION=2387]tran[/MENTION]

Ik zit nog te twijfelen hoe ik dit ga typen, laat ik het maar voorzichtig doen ik heb nog teweinig posts van je gelezen om een goed beeld te hebben.

In je eerste grafiek zit nog, beperkt, de onzekerheidsfactor verwerkt, dus bekijk het mog maar eens met dat geven en wat er dan nog met zekerheid uit op te maken is?
    De tweede grafiek bevat niet eens de onzekerheidheidsfactor of het is van de schaal afgevallen.
    Dus ?

Dat we heel slecht met de aarde omgaan behoeft geen betoog, of de opwarming en in welke mate onze activiteiten samenhangen en wat dat op een serieuze termijn (100 of 1000 jaar) tot gevolg heeft zijn theorieen.

Dat we desondanks beter safe than sorrie kunnen zijn ben ik het ook nog helemaal mee eens!

Er zijn verschillen tussen 'data' gebruiken om je case te maken, data gebruiken, data wetenschappelijk gebruiken, data wetenschapelijk misbruiken en data absoluut bewezen correct gebruiken.
    De verhouding van die, paar genoemde, toepassing zijn al vaak onderzocht en de laatste manier van data gebruiken is veruit in de minderheid.
    En dan heb ik het bewust nog niet over statistiek gehad...

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik geloof ook eerder geologen dan toekomstvoorspellers.
    Global warming is van alle tijden, een cyclus van een paar 1000 jaren. Alleen heeft de mens het tempo nu wat versneld.
    Het is niet omdat de aarde opwarmt dat we hier in een woestijn gaan terechtkomen. Integendeel. Maar uiteindelijk ziet de aarde eruit zoals Mars omdat we onze atmosfeer aan't verkl*ten zijn. Zonder atmosfeer, goodbye life.

Laatste 'mini ijstijd' was vooral nat en koud gedurende 400 jaar. De koudste periode was de 16de eeuw met nog strengere winters dan de afgelopen winter en natte koude zomers.
    Daarvoor was het zo warm als nu. Hier toch. En dat gaan we blijkbaar nog meemaken. In sneltempo dankzij de mens.

Kwestie van 'abnormale' zomer en 'abnormale' winter. Dat is niet meer dan normaal. We wonen nu eenmaal op de weersgrens. Als de straalstroom een beetje hoger dan ons ligt komt de zuidelijke luchtstroming noordelijker en hebben we 'subtropisch' weer, ligt die onder ons dan 'is het te koud voor de tijd van't jaar'. Da's een beetje in't kort.
    Het is iets ingewikkelder want dat ding loopt niet in een rechte lijn en er is meer dan een straalstroom die het weer maakt. Maar ik ben ook professor natuurfenomeen niet hé

En verder wil ik strenge winters met Syberische temperaturen zodat de lucht bevriest en de prachtigste landschappen ontstaan. Zalige wandelingen! Geen kat kom je tegen, niemand, buiten een verdwaalde boswachter is het totale mensloosheid. Dan hoor je alles kraken van de kou.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Zouden ze hier in NL dan nu wel voldoende strooizout hebben ingeslagen voor alle te verwachten sneeuw?
    Preparedness is a state of mind as well as a style of life.

morningglory
    Guest
    Ik geloof tot een zekere hoogte in wetenschap, alleen heeft de praktijk bewezen dat er ook wetenschappers zijn die een politiek agenda hebben. Niet alleen op het gebied van klimaatontwikkeling maar er is ook al het een en andere gebeurd binnen de sociale psychologie in Nederland. Daarnaast zijn er diverse tegenstrijdige onderzoeken op het gebied van klimaat verandering die ook door wetenschapper gemaakt zijn en die iets anders beweren. Alleen worden die dood gezwegen door de heersende media. Op het moment dat er financieel gewin is voor mensen moet je gaan opletten.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik hou wel van een lekkere strenge winter, lekker koud en een meter sneeuw ofzo, en dan van oktober tot maart, ik red me wel

oh en [MENTION=2169]morningglory[/MENTION] mooie hond

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Dat we heel slecht met de aarde omgaan behoeft geen betoog, of de opwarming en in welke mate onze activiteiten samenhangen en wat dat op een serieuze termijn (100 of 1000 jaar) tot gevolg heeft zijn theorieen.
    [MENTION=261]Kans[/MENTION]

De discussie over GW is sowieso een heel interessante wanneer je er de volgende factor aan toevoegt. Hier in Nederland is veel steenkool te winnen, evenals aardolie in de Noordzee.
    Ook op Antarctica willen ze maar al te graag naar olie gaan boren. Algemeen bekend is dat produkten als steenkool en aardolie een residu zijn van een zeer rijk platen en dierenleven.
    De omstandigheden destijds waren tropisch. Wanneer je dat afzet tegen het huidige beeld van de aarde, moet er dus iets gebeurd zijn, waardoor de klimaten ernstig veranderd zijn.
    Grappig detail is, dat er toen niet eens mensen waren laat staan dat ze ook maar enige invloed konden hebben op het klimaat.
    er gebeurd dus iets op veel grotere schaal dan onze invloedsfeer. Natuurlijk doen we een duit in het zakje, maar de andere factor, waar men nog steeds niet echt helemaal uit is
    ( zonneactiviteit, poolshift, kanteling aarde etc) heeft m.i tot nu toe het klimaat bepaald. Mede daarom is het verstandig om klimaatverandering mee te nemen in je prep gedachten, want dat het staat te gebeuren is een feit, het is gebeurd en zal weer gebeuren. De vraag is alleen het tempo en zoals hiervoor al gesteld is, daar kan wel eens onze invloed liggen.
    You can educate the ignorant, but you can't fix stupid

After all is said end done, AL LOT MORE will be said than done

Het is vaak beter iets te willen wat je niet hebt, dan iets te hebben wat je niet wilt.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Winter hiking, het mag weer
    Door Riesie in forum Huisvesting
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 22-01-13, 20:08
  2. Reacties: 30
    Laatste Bericht: 21-12-12, 10:25
  3. Rantsoen onder extreme koude voor 24uur
    Door deruiterwa in forum Eten en drinken
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 19-12-12, 20:38
  4. De Kondratiev Cyclus voorspelt huidige crisis