Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012

Farmer's Almanac( VS) voorspelt 'bitter koude' Winter

Nu weet ik niet of dat ook geld voor de EU en in het bijzonder ons land. Hou wel van een stevige winter, een lekker bakkie choco met ameretto. En de kachel laten loeien, ouderwets gezellig.

Zal een zoeken op de Enkhuizer almanak, ook zoiets voor NL

De beroemde Farmer's Almanac gaat de theorie van opwarming van de aarde tegenwerken, dat blijkt toen het boek uitkwam op maandag. Ze voorspellen dat de winter 2013-2014 extreem koud zal zijn.

Het boek maakt gebruik van woorden als "bitter koud," en "bijtende koude" om de komende winter te beschrijven. De auteurs voorspellen een enorme winterse storm tijdens de eerste outdoor Super Bowl in jaren. De Super Bowl is gepland op MetLife Stadium in de Meadowlands in New Jersey, en de almanak voorspelt een enorme winter storm in het noordoosten op dat moment

LEES VERDER OP DE LINK

En niet te vergeten de site http://iceagenow.info/ de mensen van deze site geloven zelf in een ijstijd gezien de berichten die ze overal vinden over ijs-en-ijs-koud.

Dat doet me denken om Jagermeister Kruidenbitter in te slaan, ook goed tegen griep.
    Dus net voor het in bed stappen een warm of koude beker opdrinken en onder de wol, je slaapt en zweet er goed van en zo worden de eerste griep verschijselen er uit gezweet.

Zoals bekend is drank ook een goed ruilmiddel in tijden van schaarste.

Maar wie kan mee helpen de winter van 2013/2014 te voorspellen. Met bijbehorende wintertips.
    Laatst gewijzigd door Tom; 26-08-13 om 11:23.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Vitamine D preppen? Extra hout voor de open haard? De Zibro alvast aanschaffen en toch maar die extra tank petroleum erbij (als je er twintig koopt, krijg je er 1 gratis). Nog even wachten om dat extra skipak op Marktplaats te zetten....
    keyserpreppersuze@gmail.com

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Het zou kunnen.

Ik voorspel dat er de komende 40 jaar elka jaar iemand een extreem koude winter voorspelt.
    Daarnaast doe ik de nog sterkere uitspraak dat ook iemand de komende 40 jaar een zachte winter zal voorspellen.

Laat maar komen zou ik zeggen, heb met beide geen probleem, voorkeur -15 overdag en minstens 50 cm sneeuw
    ( altijd die nep winters de laatste jaren )

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    Nu weet ik niet of dat ook geld voor de EU en in het bijzonder ons land. Hou wel van een stevige winter, een lekker bakkie choco met ameretto. En de kachel laten loeien, ouderwets gezellig.

Zal een zoeken op de Enkhuizer almanak, ook zoiets voor NL

De beroemde Farmer's Almanac gaat de theorie van opwarming van de aarde tegenwerken, dat blijkt toen het boek uitkwam op maandag. Ze voorspellen dat de winter 2013-2014 extreem koud zal zijn.

Het boek maakt gebruik van woorden als "bitter koud," en "bijtende koude" om de komende winter te beschrijven. De auteurs voorspellen een enorme winterse storm tijdens de eerste outdoor Super Bowl in jaren. De Super Bowl is gepland op MetLife Stadium in de Meadowlands in New Jersey, en de almanak voorspelt een enorme winter storm in het noordoosten op dat moment

LEES VERDER OP DE LINK

En niet te vergeten de site http://iceagenow.info/ de mensen van deze site geloven zelf in een ijstijd gezien de berichten die ze overal vinden over ijs-en-ijs-koud.

Dat doet me denken om Jagermeister Kruidenbitter in te slaan, ook goed tegen griep.
    Dus net voor het in bed stappen een warm of koude beker opdrinken en onder de wol, je slaapt en zweet er goed van en zo worden de eerste griep verschijselen er uit gezweet.

Zoals bekend is drank ook een goed ruilmiddel in tijden van schaarste.

Maar wie kan mee helpen de winter van 2013/2014 te voorspellen. Met bijbehorende wintertips.
    Zo wat fijn weer een voorspelling ik ben benieuwd in welke glazen bol er nu weer gekeken is....
    Ongetwijfeld gaat er iemand een keer gelijk krijgen net op het juiste moment. En dat is dan de mesias, de held, de ziener, de profeet, de redder, de.......

Nogmaals, de mens zoekt bevestiging in diverse zaken wanneer er onzekerheid is. Geloof, waarzeggingen, voorpellingen, legendes, sprookjes etc... Zorgen voor houvast schijnbaar. Een slimmerik trekt z'n plan op basis van factoren gebaseerd op feiten. Met nog wat geluk, kennis en kunde kan je dan een heel eind komen....
    [MENTION=34]Tom[/MENTION] bovenstaande is niet vervelend naar jou bedoelt. Blijf gewoon lekker je informatie posten.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Het zou kunnen.

Ik voorspel dat er de komende 40 jaar elka jaar iemand een extreem koude winter voorspelt.
    Daarnaast doe ik de nog sterkere uitspraak dat ook iemand de komende 40 jaar een zachte winter zal voorspellen.

Laat maar komen zou ik zeggen, heb met beide geen probleem, voorkeur -15 overdag en minstens 50 cm sneeuw
    ( altijd die nep winters de laatste jaren )

Prep ze,
    K a n s
    Haha, ik snap je reactie, zelfs je wensen, alleen het laatste niet, geen echte winters? Het was een betere winter dan ik ooit mee heb gemaakt. Hoe dan ook extra hout en liefde van de mensen om je heen is altijd handig om op voorraad te hebben

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simurgh Bekijk Berichten
    Haha, ik snap je reactie, zelfs je wensen, alleen het laatste niet, geen echte winters? Het was een betere winter dan ik ooit mee heb gemaakt. Hoe dan ook extra hout en liefde van de mensen om je heen is altijd handig om op voorraad te hebben
    Mischien wordt ik oud....

Toen ik kranten bezorgde waren er winters dat er zoveel sneeuw en sneeuwhopen waren dat ik mezelf met de fiets erin vast reed en gewoon rechtop bleeft staan...

Deuren gingen open met de vraag of ik binnen wilde komen of een bak koffie wilde.
    Als de hond aan kwam rennen en je probeerde te bijten gaf je die een rottrap en kreeg de hond van de boer nog een hardere rottrap na met de opmerking afblijven dat is gvd de kranten jongen.
    Kocht je geen nieuwe buitenband maar deed je er de vorige versleten band omheen en kon je nog een jaar langer doorfietsen.

Ach ja vro... Nee dat woord wilde ik dus bewust niet gebruiken

De laatste winters zijn ivm die van de afgelopen 10-15 jaar niet slecht...,maar het kan nog veel beter

Prep ze,
    K a n s
    Laatst gewijzigd door Kans; 26-08-13 om 18:50.
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Klinkt als een mooie buurt waar je de krant bezorgde, zou hier in het dorp kunnen zijn... Ik snap je punt, de winters kunnen nog veel erger en die komen er ook vast nog wel. Als daarmee die vriendelijkheid ook weer terug komt, ik zeg doen!

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ooeeeeeeeeh een extreem koude winter. Net als 3 jaar terug hier? Met -35 's nachts? Kom maar op, geen probleem mee. M'n stookinstallatie trekt 't wel. Kost wel wat meer brandstof dan ik zou willen, maar ugh, dat overleven we ook wel weer. Eventueel bijverwarmen met hout om de kosten te drukken.

Als 't financieel lukt wil ik nog wel even snel het glas in een aantal ramen vervangen door dubbel isolatieglas, ipv het minder dan een mm dikke glas wat er nu in zit, dat zou een hele hoop moeten schelen, die antieke rommel isoleert voor geen meter (en nog hou ik 't makkelijk op 20 graden bij buiten -35).

De diepvriezer kan van de winter ook weer uit voor grote schoonmaak, leg de hele zooi gewoon buiten in plastic bakken ^^

Al met al niet bang voor die "bitter koude" winter. Kom maar op, als er net zo'n zomer achteraan komt als dit jaar, dan graag zelfs!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Als je naar het afgelopen jaar kijkt zie je steeds een terugkeerende wind waaien uit noordelijke richtingen,mog dat zo een paar maanden nog blijven tja dan krijgen we inderdaad een koude winter,mog de wind steeds de 'ouderwetse' zuidwest hoek opzoeken krijgen we een natte zachte winter,het kan vriezen maar ook dooien toch?!

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Ah, climate change deniers.
    Die mensen zijn gek.
    Ja, we hebben een wat koudere winter gehad, maar met die noordelijke poolwind had het een winter moeten zijn zoals [MENTION=261]Kans[/MENTION] beschreef.
    En ja, je ziet alle argumenten weer langskomen - die makkelijk te weerleggen zijn:

.. kan nog wel even doorgaan, zo ;-)

Dat is wat lastiger. Als er weer zo'n poolwind staat kan het nog best (relatief) koud worden.
    Verwar dat alleen niet met de wereldwijde temperatuur ..

Vergelijkbare onderwerpen

1. Winter hiking, het mag weer
    Door Riesie in forum Huisvesting
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 22-01-13, 20:08
  2. Reacties: 30
    Laatste Bericht: 21-12-12, 10:25
  3. Rantsoen onder extreme koude voor 24uur
    Door deruiterwa in forum Eten en drinken
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 19-12-12, 20:38
  4. De Kondratiev Cyclus voorspelt huidige crisis