Ga naar inhoud
GENEGEERD

Overleven


Jtbhunter

Aanbevolen berichten

Overleven is in mijn ogen een levens style.

 

Ze hebben een experiment gedaan met ratten. Ze werden in een bak geplaast met 1 onder water uitgang. Het water steeg langzaam. Op het eind waren er maar 3 ratten die de uitgang vonden omdat ze het

probeerde.

 

Wat je terug ziet is bij mensen hetzelfde. Deel van de mensen geeft het simpel weg op.

 

Mijn visie op gedrag is simpel, hoe meer je ervaart des te meer opties ziet men. Paniek factoren kan je weghalen door te weten hoe je moet handelen. Ik weet dat er een verschil is tusseniets weten en het te trainen. We weten allemaal dat je vuur kan maken met 2 stukken hout. Het doen en ervaren hebben versterk je mentaliteit.

 

Ik vond vroeger al leuk om met me ogen dicht door het huis te lopen. Nu achteraf besef ik dat mijn overlevings kansen groter zijn bij brand vanwege de ervaring. Wat ik met me verhaal wil zeggen is dat het altijd goed is om goed voorbereid te zijn. Maar dat laat niet weg dat je je kansen sterk vergroot door het te trainen.

 

Denken heb je weinig aan in nood situaties, weten hoe je moet handelen verlaagd ook de kans op paniek. Hier typen veel mensen over ideeen etc. Toch heb ik vaak het gevoel dat men het weet en dus al klaar is. Tegendeel is harder waar.

 

Ik kan mensen hier maar 1 goed advies geven, denk je dat iets werkt dan probeer het uit, en wacht niet dat het puntje bij het paaltje komt want dan ben je te laat. Het onverwachten kan altijd komen maar ook daarop kan je je trainen. Skills brengt rust, vertrouwen, etc. Hoe meer skills je bezit des te meer opties kan je zien.

 

Overleven is doen

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volledig met je eens... Daarom zit ik nog steeds te popelen om de mensen te ontmoeten die een grote mond hebben en denken de hele wereld aan te kunnen met hun macho verhalen, en ben benieuwd hoe zei reageren bij een "vijandelijke aanval" ... Of ze al het lef hebben om de trekker over te halen en zo ja hoe hun reactie is ten opzichte van het zien van een lijk... Want zoals ik het hier lees af en toe kunnen ze dat allemaal en ze kunnen er ook allemaal tegen ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zinzzy wat heb je toch vandaag dat is al de tweede post dat ik lees van jouw dat over lijken gaat . @Jtbhunter ik heb een werk plaats van 200m2 en ik hoef het licht niet an te maken om een stuk gereedschap te vinden .

A. Omdat ik mijn loods ken

B. Omdat alles min of meer op zijn plaats licht .

Ik lees wel eens op het forum dat je staf kaarten moet hebben van uw streek . Dat vind ik stom ik ken mijn omgeving op mijn duim . Dat is ook een training .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een geweldige post.

 

Uiteindelijk is overleven voor een heeel groot deel afhankelijk van je instelling, je vermogen om aan te passen, hoe goed je getrained bent, en de middelen waarover je beschikt.

 

En in het algemeen ook in die volgorde!

 

Ik denk dat hunter een heel eind op de goede weg is!

 

Prep ze

K a ns

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@FincalnSpanje, ik denk...

- voortplanten (met mate, geen overbevolking) ;

- kennis vergaren, kennis is macht ; ... en het belangrijkste,

- die kennis toepassen op manieren die alleen positieve effecten hebben voor alle flora en fauna, en géén negatieve bij-effecten.

 

Zo kunnen we deze planeet leefbaar maken en houden voor toekomstige generaties. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een heleboel antwoorden die het zouden moeten of kunnen zijn, maar de praktijk is helaas anders.

 

We worden geboren als (sofi)nummertje en gaan naar school en krijgen opvoeding om zgn. te leren. Echter worden we ons hele leven wijsgemaakt dat we vooral moeten gaan consumeren en hoe we moeten leven. We leven in één grote marketing economie en bijna iedereen doet hier bewust of onbewust aan mee. Dit komt doordat een aantal mensen met geld en macht het voor het zeggen hebben (vaak niet eens de slimste of sterkste mensen, maar ze hebben wel de middelen). Vlak ook de verschillende religies niet uit. Waar is: Survival of the fittest?

 

Doordat we in een marketing economie leven worden we als mens beperkt in ons denken, onze vrijheid en uiteindelijk ons doen. Ik heb ook geen kant-en-klare oplossing, maar er zal iets moeten gebeuren de komende generaties waardoor zaken op deze wereld anders verdeeld worden, waardoor de mensheid hun primaire doelen weer oppakken en waardoor natuurlijke selectie weer wordt toegepast.

 

Ik weet niet wat er gaat komen, maar er zal een keer een groep mensen opstaan die anders willen. En laten we eerlijk zijn met de huidige technologie kunnen ideologieën snel verspreid worden.

 

De mensen die veel kennis en skills hebben. Die zich snel kunnen aanpassen en vrij durven te denken zullen overleven.:confused:

 

Ik zou dan ook niet kunnen aangeven wat het ultieme doel van de mensheid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overleven is in mijn ogen een levens style.

 

Ze hebben een experiment gedaan met ratten. Ze werden in een bak geplaast met 1 onder water uitgang. Het water steeg langzaam. Op het eind waren er maar 3 ratten die de uitgang vonden omdat ze het probeerde.

 

Wat je terug ziet is bij mensen hetzelfde. Deel van de mensen geeft het simpel weg op.

 

Interessant is dat ja, maar wie zegt dat het gaat om het proberen of geluk of ervaring? Ik denk dat de volgorde belangrijk naar minder belangrijk zo is:

 

1. Geluk (of hulp van boven, of hoe je het ook noemen wil)

2. Wilskracht

3. Ervaring

4. Materialen

 

Zorgen voor goede materialen en ervaring helpt bij het overleven, de wilskracht om te overleven helpt nog meer maar uiteindelijk moet je geluk hebben (of hulp van boven etc) en geen domme pech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant is dat ja, maar wie zegt dat het gaat om het proberen of geluk of ervaring? Ik denk dat de volgorde belangrijk naar minder belangrijk zo is:

 

1. Geluk (of hulp van boven, of hoe je het ook noemen wil)

2. Wilskracht

3. Ervaring

4. Materialen

 

Onderschat de rol van geld niet. Geld (of zo je wilt: goud) kan je helpen om vervoer/transport te regelen, grenzen te passeren, (medische) hulp in te schakelen of mensen voor je te laten lopen. Fout of niet: geld hebben is geen skill - net zomin als het hebben van geluk - maar kan zeer nuttig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderschat de rol van geld niet. Geld (of zo je wilt: goud) kan je helpen om vervoer/transport te regelen, grenzen te passeren, (medische) hulp in te schakelen of mensen voor je te laten lopen. Fout of niet: geld hebben is geen skill - net zomin als het hebben van geluk - maar kan zeer nuttig zijn.

 

Serieus bedoeld! En ook een lekker kutje trekt harder dan 10 paarden, vergis je daar niet in.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...