Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 49 van de 49
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankheuv Bekijk Berichten
    Als je 100% reserves/ dekking zoekt, is Uphold misschien ook nog wel een mogelijkheid voor je [MENTION=4350]Flex[/MENTION]

http://www.bestebank.org/uphold/

Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar het ziet er wel allemaal erg goed uit.
    Misschien wel te goed om waar te zijn...

Waar de reserves worden neergezet vind ik helaas zo niet terug op de site.
    Ik betwijfel echter of fintech bedrijven/-banken (met start-ups in het bijzonder) zoveel 'in huis' mogen aanhouden.
    In een artikel las ik al wel dat wanneer de reserves rond de 10 biljoen dollar geraken, er dan 10% van besteed mag worden aan kortlopende US treasury bills.

Het compleet in eigen beheer houden van alle reserves (dus 100% garantie), is tevens een grote nadeel van de Euro Pacific Bank.
    Die zou (ook?) door licenties genoodzaakt zijn om gebruik te maken van externe dienstverleners.
    Dit maakt de EPB, samen met zijn beperkte omvang en locatie, mij te kwetsbaar.
    Bedankt Frank, zeer interessant, ga dit zeker bekijken!

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Als je 100% reserves/ dekking zoekt, is Uphold misschien ook nog wel een mogelijkheid voor je [MENTION=4350]Flex[/MENTION]

http://www.bestebank.org/uphold/

Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar het ziet er wel allemaal erg goed uit.
    Misschien wel te goed om waar te zijn...

Waar de reserves worden neergezet vind ik helaas zo niet terug op de site.
    Ik betwijfel echter of fintech bedrijven/-banken (met start-ups in het bijzonder) zoveel 'in huis' mogen aanhouden.
    In een artikel las ik al wel dat wanneer de reserves rond de 10 biljoen dollar geraken, er dan 10% van besteed mag worden aan kortlopende US treasury bills.

Het compleet in eigen beheer houden van alle reserves (dus 100% garantie), is tevens een grote nadeel van de Euro Pacific Bank.
    Die zou (ook?) door licenties genoodzaakt zijn om gebruik te maken van externe dienstverleners.
    Dit maakt de EPB, samen met zijn beperkte omvang en locatie, mij te kwetsbaar.
    Er is nog zo'n bank : https://europacbank.com/ en zij zijn ook een "fysieke" bank. Uphold is een shell-bank (je blijft gekoppeld aan je main account bij een commerciele bank, zoals ING). Maar de lage kosten voor transfers en protectie zijn interessant.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Voor de mensen met veel geld die dit gespreid hadden over verschillende Rabobank kantoren gaat er ook wat veranderen. Tot nu toe heeft elk kantoor een eigen banklicentie, waardoor je bv 500K kon spreiden over 5 kantoren en (theoretisch) 5x een beroep kon doen op het depositogarantiestelsel

Binnenkort vindt er een grote organisatorische wijziging plaats (op last van de EU/ECB) waardoor de Rabobank ťťn landelijke coŲperatie wordt met slechts 1 bankvergunning. De gevolgen voor het depositogarantiestelsel laten zich raden.

Het lijkt voor de meesten misschien een hypothetisch probleem maar bijvoorbeeld stichtingen en kerken hebben regelmatig te maken met vermogen dat niet speculatief op de beurs wordt belegd maar conservatief bij de bank wordt ondergebracht.

https://www.rabobank.nl/particuliere...n_van_de_leden
    http://www.schouten-accountants.nl/k...iestelsel.html
    Hora est.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Flex , ik heb ook met interesse gekeken naar: https://europacbank.com/
    Die bank zou in principe alles hebben wat ik zoek, maar toch heb ik die optie laten varen.
    st.Vincent is wel een heel erg klein eiland, wat het een minder stabiele omgeving maakt; Toezicht, veiligheid enz.
    Daarnaast maakt het afhankelijk zijn van derden de bank niet (zoals geadverteerd) 100% safe.

Being a small bank without license to hold any currencies on its own, the bank is (like all banks its size, and many bigger banks) completely reliant on correspondent accounts, which in turn are at the mercy of other banks.
    http://www.talkgold.com/forum/showth...366475&page=19

Ook heb ik geen prettig gevoel bij die Peter Schiff.
    Nog minder dan bij een gemiddelde bankier.
    Maar dat is persoonlijk...

Helaas heb ik (nog) geen alternatieven gevonden en komt vooralsnog Uphold (vroeger Bitreserve) het meest in de buurt.
    Nadeel is dat het nog maar beginnend en dus klein is (reserve status: 103.8 % , assets in reserve: $5,151,190.59).

Dat het een shell-bank is, neem ik dan maar voor lief.
    Als mijn reguliere bank omvalt, koppel ik er wel weer een andere bank aan.
    Er zal toch zeker wel 1 bank in Nederland overblijven of opnieuw ontstaan.

Het gaat me er in deze om dat er niemand anders aan kan komen en dat lijkt gewaarborgd.
    Laatst gewijzigd door frankheuv; 12-11-15 om 21:34.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Flex , ik heb ook met interesse gekeken naar: https://europacbank.com/
    Die bank zou in principe alles hebben wat ik zoek, maar toch heb ik die optie laten varen.
    st.Vincent is wel een heel erg klein eiland, wat het een minder stabiele omgeving maakt; Toezicht, veiligheid enz.
    Daarnaast maakt het afhankelijk zijn van derden de bank niet (zoals geadverteerd) 100% safe.

Being a small bank without license to hold any currencies on its own, the bank is (like all banks its size, and many bigger banks) completely reliant on correspondent accounts, which in turn are at the mercy of other banks.
    http://www.talkgold.com/forum/showth...366475&page=19

Ook heb ik geen prettig gevoel bij die Peter Schiff.
    Nog minder dan bij een gemiddelde bankier.
    Maar dat is persoonlijk...

Helaas heb ik (nog) geen alternatieven gevonden en komt vooralsnog Uphold (vroeger Bitreserve) het meest in de buurt.
    Nadeel is dat het nog maar beginnend en dus klein is (reserve status: 103.8 % , assets in reserve: $5,151,190.59).

Dat het een shell-bank is, neem ik dan maar voor lief.
    Als mijn reguliere bank omvalt, koppel ik er wel weer een andere bank aan.
    Er zal toch zeker wel 1 banki in Nederland overblijven of opnieuw ontstaan.

Het gaat me er in deze om dat er niemand anders aan kan komen en dat lijkt gewaarborgd.
    Bedankt voor jouw analyze, en ik ben het in grote delen met je eens. Zo'n Vincent bank lijkt wat omslachtig, terwijl Uphold meer simpel en neutraal lijkt, en ook meer ge-ent op transacties support. Ik geloof dat ze ook een debit kaart gaan launchen, dan is het helemaal mooi! Nogmaals bedankt!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Nou, als ik alles zo nog eens lees, blij dat we nagenoeg ons hele vermogen hebben omgezet in boerderij plus veel land,,, pfff... je zult toch geld hebben....

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    [MENTION=5153]frankheuv[/MENTION] Frank, wat vind je van de "Blije Bank", zie http://www.deblijeb.nl/thuis.html, dat lijkt een goed (burger-)initiatief, wellicht wat naief in doelstellingen, maar wel positief. Ze willen een rechtvaardig systeem in Nederland, beginnend met het geld-systeem (deels Full-reserve met lage risico). De bank moet dienend worden aan de maatschappij, i.p.v. andersom dat wij slaven van de bank worden. Het lijkt een goed initiatief, hoop dat ze het lukt.

Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    scheelt dat ze alleen een hypotheek van me kunnen jatten
    Ook zitten slapen tijdens de DSB afaire ? de Sinterklaas bank van Dickhead Scheringa ex politie agent ja wie bedenkt het je weet dat die gasten alleen maar van je stelen.
    Maar wees gerust hoor je hypotheek is het enige wat niet omvalt en die moet je gewoon blijven betalen als je bank faliet gaat daar zorgt de curator en de belastingdienst wel voor.
    Of Nautt welling directeur van de nederlandse bank met zn volgevreten varkenskop die gewoon op tv doodleuk staat te vertellen dat je spaarcenten tot ee ton gedekt zijn.
    En slaat voor het gemak maar even de kleine lettertjes over die je vertellen dat je de eerste 25,000 zelf terug moet halen.
    En de overheid heeft allang uitgerekend dat de gemiddelde burgerlul tegen zn pensioen toch niet meer heeft gespaard dan 25,000/30,000 dus je bent professioneel bestolen slaaf van je levensjaren en van je geld proost
    Dat wordt een lange rij bij de curator want je staat nog achteraan de belastingdienst komt eerst.
    Niets persoonlijks maar zie het zo weer wat geleerd uit de praktijk

Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Nog even dit waarom zou je een derde partij vertrouwen met je eigendom /geld etc ik snap dat niet je hebt werkelijk nul controle over je eigen kapitaal.
    Als je dat nu na het omvallen van diverse banken over de wereld nog niet weet dan verdien je mischien ook niet beter (Eigen schuld dike bult ) zeg maar.
    Uit Eigen ervaring https://www.groene.nl/artikel/de-liroroofbank
    Met medewerking van de politie en de o zo integere notarissen .(zal geen namen noemen maar zoontjelief heft het stokje van pa overgenomen en is ook respectabel ? notaris geworden met zn geroofde fortuin)
    Leer je niet van de geschiedenis zal het zich herhalen
    Voor elke duizend Euro die een bank heeft mag ze er tienduizend uitlenen op papier tover jij even die andere negenduizend uit je hoge hoed ?
    Als morgen iedereen zn geld wat ie niet nodig heeft voor rekeningen van de bank haalt (ZIJN ALLE BANKEN FALLIET) gewoon omdat het geld er simpelweg niet is maar alleen fictief op papier bestaat gewaarborgd door een niet bestaande goudreserve

Vergelijkbare onderwerpen

1. Geld is niet hetzelfde als krediet -- wat is een bank eigenlijk?
    Door hippo in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 01-07-13, 22:02
  2. Geld verdienen aan een crisis
    Door Jester in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 82
    Laatste Bericht: 12-03-13, 17:15
  3. Reacties: 25
    Laatste Bericht: 21-01-13, 15:52
  4. Zelfs in goud ben je niet veilig
    Door Powerbox in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 17-01-13, 10:07
  5. welke preps staan er niet veilig in de kast..
    Door medan in forum Koffiecorner
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 24-05-12, 13:03

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten