Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 49
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Zo in diverse postings hiero lees ik wel wat dingen waar ik me ook zorgen om maak.
    Alleen wat moet je dan?

Geld van de bank en thuis in de kluis:
    - mondje dicht ivm inbrekers
    - Kluis op de goede plek, geen vocht bij je papiertjes
    - wat in geval van brand?
    - wat in geval van water?

...en dan nog wat ... áls het dan zo ver is dat de banken instorten... is dan het geld wat je in je kluis hebt uberhaubt nog wat waard?
    Dan kan je zeggen neem goud of zilver ..... wie zit er tijdens tshtf te wachten op goud en zilver? je kan het niet eten en je word er niet warm of droog van.
    Andere valuta .... ook de kans tot omvallen en zo niet zal je eerst naar dat land moeten komen voordat het iets waard is.

...'k zou 't ff niet weten, wat is nou de beste/minst slechte oplossing?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Järv Bekijk Berichten
    .................................wie zit er tijdens tshtf te wachten op goud en zilver? je kan het niet eten en je word er niet warm of droog van...................
    Lukt met € biljetten natuurlijk wel, zowel het eten als het opstoken voor warmte...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Lukt met € biljetten natuurlijk wel, zowel het eten als het opstoken voor warmte...
    Zo ..... je hebt 'm al aardig geraakt voor de vrijdag avond

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Om geld thuis te bewaren bestaan er speciale koffertjes [MENTION=3497]Järv[/MENTION]
    Zoals b.v. deze:
    http://www.sentrysafe.com/Products/4...acy_Lock_Chest
    Als je die in de kluis plaatst, kan het best even tegen wat hitte en water.

Maar ik stoei ook een beetje met dezelfde vragen als jij, Järv.
    Ik ga het zelf denk ik maar houden bij een mix van alles; Vastgoed, spaarrekening, aandelen (multinationals), staatsobligaties middel en lange termijn, P.M. en div. cash valuta.
    Oh.., en schulden. Die hoe dan ook (helaas) in alle opzichten onevenredig zullen zijn i.v.m. m'n hypotheek die nog een flinke tijd moet.
    Hoe ik de rest ga verdelen en waarin vind ik nog moeilijk te bepalen.
    Vooral de beleggingsproducten geven me wat hoofdbrekens; Wel of geen Amerika/ dollar.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankheuv Bekijk Berichten
    Om geld thuis te bewaren bestaan er speciale koffertjes [MENTION=3497]Järv[/MENTION]
    Zoals b.v. deze:
    http://www.sentrysafe.com/Products/4...acy_Lock_Chest
    Als je die in de kluis plaatst, kan het best even tegen wat hitte en water.

Maar ik stoei ook een beetje met dezelfde vragen als jij, Järv.
    Ik ga het zelf denk ik maar houden bij een mix van alles; Vastgoed, spaarrekening, aandelen (multinationals), staatsobligaties middel en lange termijn, P.M. en div. cash valuta.
    Oh.., en schulden. Die hoe dan ook (helaas) in alle opzichten onevenredig zullen zijn i.v.m. m'n hypotheek die nog een flinke tijd moet.
    Hoe ik de rest ga verdelen en waarin vind ik nog moeilijk te bepalen.
    Vooral de beleggingsproducten geven me wat hoofdbrekens; Wel of geen Amerika/ dollar.
    De Euro gaat de komende maanden nog achteruit door :
    - bijdrukken van Euro's
    - de vluchtelingencrisis
    - goed nieuws uit de States dat er garen bij spint.

De gevolgen zijn dat grondstoffen, PM en andere valuta duurder worden.

Wellicht is de NOK, CHF en GBP ook een optie. Verder doet DK het vrij goed.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Bedankt voor je reactie, [MENTION=2429]lewieke[/MENTION]
    Het zijn vooral de financiële gevolgen van het huidige monetaire systeem op de (middel) lange termijn, die ik zou willen minimaliseren.
    Maar het lijkt alle kanten op te kunnen gaan.
    Dat de houding van Amerika centraal gaat staan lijkt wel duidelijk.
    Misschien in dat opzicht niet verkeerd om daarom ook een spreiding te trekken naar treasuries..?
    Koop je die ook bij een bank en wat gebeurd ermee als die omvalt?
    Is wapenindustrie eigenlijk 'not done'?
    In gespannen/ onzekere tijden lijken me dat stabiele investeringen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankheuv Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie, [MENTION=2429]lewieke[/MENTION]
    Het zijn vooral de financiële gevolgen van het huidige monetaire systeem op de (middel) lange termijn, die ik zou willen minimaliseren.
    Maar het lijkt alle kanten op te kunnen gaan.
    Dat de houding van Amerika centraal gaat staan lijkt wel duidelijk.
    Misschien in dat opzicht niet verkeerd om daarom ook een spreiding te trekken naar treasuries..?
    Koop je die ook bij een bank en wat gebeurd ermee als die omvalt?
    Is wapenindustrie eigenlijk 'not done'?
    In gespannen/ onzekere tijden lijken me dat stabiele investeringen.
    Als je dan toch voor aandelen gaat, dan kies je best voor 'waarden'. Stabiele bedrijven met een 'big moat' (unieke positie op de markt) doe vandaag ondergewaardeerd worden. Stel je de vraag waar je kleinkinderen blij zouden mee zijn. Wellicht maakt dit het wat eenvoudiger. Kies liever voor een winstgevende sector, dan surf je mee op de golf van succes.

Zelf heb ik ook wat aandelen, maar ik kan je meegeven dat ik er niet rijk van geworden ben. In mijn ogen is de beurs een geldvernietigingsmachine. De mechanismen zijn vaak ingewikkeld, de informatie onvolledig. Sinds enkele jaren ben ik posities aan het verkopen een aan het afbouwen.

Het is altijd hetzelfde verhaal. Als je te gulzig bent riskeer je alles te verliezen. Misschien moeten we gewoon leren tevreden zijn met minder.

L.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik heb het al vaker geroepen op het forum, maar ik doe het nog een keer.

Een bank is een commerciële instelling wat personeel en dure directeuren in dienst heeft. Deze ban k kan failliet gaan. Jouw geld op de bank is dus niet van jou meer wanneer de bank failliet gaat. Dan hou je een vordering op de bank net als anderen, die in de meeste gevallen voor zullen gaan.

Dat de roverheid een garantie heeft afgegeven, tijdelijk tot 100k door de crisis ..... Dat bedrag is zgn. gegarandeerd voor wat het waard is. Maar misschien herinneren jullie je Grielenland nog? Dat land waar je nu weinig meer over hoort, behalve aangaande vluchtelingen. Stel dat je 100k op de bank hebt en je mag elke dag 4 uur in de rij staan om 60€ te pinnen van je eigen geld.

Mijn tipz. Beperk je contante geld, want je weet nooit wat het straks voor waarde heeft. Investeer in stenen, grond, gear en PM en dingen die altijd een waarde zullen behouden.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdwalle Bekijk Berichten
    deze is in de maak. zoek op deposito bank.
    kost 50 euro per jaar en een vergoeding per transacite.
    Ze zijn in oprichting en hebben 16000 deelnemers nodig.

keerzijde is dus, geen rente ontvangen, kosten voor een rekening. Maar ze lenen geen geld uit en stallen bij de DNB,
    Geen fractioneel bankieren. Je geld is dus van jou en niet van de bank. Nadeel blijft wel dat de staat nog steeds je centen kan afpakken
    Bedankt. Erg interessant, en mijn wens is reeds in vervulling gegaan (althans in belofte), dat was snel :-) Zie verder ook de interessante discussie:
    https://www.youtube.com/watch?v=gScvFbBw4Ho

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Als je 100% reserves/ dekking zoekt, is Uphold misschien ook nog wel een mogelijkheid voor je [MENTION=4350]Flex[/MENTION]

http://www.bestebank.org/uphold/

Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar het ziet er wel allemaal erg goed uit.
    Misschien wel te goed om waar te zijn...

Waar de reserves worden neergezet vind ik helaas zo niet terug op de site.
    Ik betwijfel echter of fintech bedrijven/-banken (met start-ups in het bijzonder) zoveel 'in huis' mogen aanhouden.
    In een artikel las ik al wel dat wanneer de reserves rond de 10 biljoen dollar geraken, er dan 10% van besteed mag worden aan kortlopende US treasury bills.

Het compleet in eigen beheer houden van alle reserves (dus 100% garantie), is tevens een grote nadeel van de Euro Pacific Bank.
    Die zou (ook?) door licenties genoodzaakt zijn om gebruik te maken van externe dienstverleners.
    Dit maakt de EPB, samen met zijn beperkte omvang en locatie, mij te kwetsbaar.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Geld is niet hetzelfde als krediet -- wat is een bank eigenlijk?
    Door hippo in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 01-07-13, 22:02
  2. Geld verdienen aan een crisis
    Door Jester in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 82
    Laatste Bericht: 12-03-13, 17:15
  3. Reacties: 25
    Laatste Bericht: 21-01-13, 15:52
  4. Zelfs in goud ben je niet veilig
    Door Powerbox in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 17-01-13, 10:07
  5. welke preps staan er niet veilig in de kast..
    Door medan in forum Koffiecorner
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 24-05-12, 13:03

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten