Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

1. Handmolen (twijfel heel erg tussen de wondermill (supereasy maar erg duur) en een schrootmolen (goedkoop, maar je moet het graan meerdere malen zeven en door de molen halen)

2. Een extra houtkot, gevuld met meerdere kuubs gedroogd brandhout

3. Goede schoenen (minimaal 1 paar werkschoenen en 1 paar sportschoenen pp)

4. Extra kleding (spijkerbroeken, t-shirts, truien, overalls, ondergoed en sokken)

5. Divers gereedschap, toebehoren en bijlen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ijzerenvoorraad op oorlogssterkte

 

Dan wordt het nog kiezen:

waterton 600 liter aan de regengoot +filtering

Nachtkijker

Extra lifesaver waterfilter, de jerrycan

Extra kleding schoesel voor de hele familie

Grote gasfles voor kooktoestel

Extra colemanfuel voor de branders

Zaden, graan molen

Hmm en dan zijn we wel weer even een paar salarissen verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) een aantal gezinnen mede preppers in hier in de beurt

2) extra schoenen en kleding in diverse maten (voor de kids).

3) een boog met reserve pees en heeeeel veel pijlen.

4) nog meer EHBO spullen (Dental, trauma verband en Celox)

5) gedroogde groente, kruiden en fruit (hiervoor hebben we een droogoven)

 

Van dat pijl en boog, ben ik eigenlijk nog niet helemaal uit.

Als je dat zou moeten gebruiken is het echt dikke .

 

Blanky,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ijzerenvoorraad op oorlogssterkte

....

Hmm en dan zijn we wel weer even een paar salarissen verder.

 

Ja, ik ken dat gevoel!

Maar eerlijk is eerlijk. Sinds we aan het preppen zijn, zijn onze prioriteiten ook veel duidelijker geworden.

Geld uitgeven aan "onbelangrijke" en "niet noodzakelijke" dingen stuit ons langzaam maar zeker tegen de borst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het gaat om een wishlist, hoeft het niet direkt realistisch en/of realiseerbaar te zijn. Maar goed, dit zou ik nog willen:

 

1. Verbouwde woonboerderij met minstens 5.000 m2 grond, onderkelderd en het dak vol met zonnepanelen

2. Krav maga cursus voor het hele gezin (zit hier niets in de buurt)

3. Glock 17 met volop ammo

4. Shotgun met volop ammo

5. Terreinwagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wensen heb ik altijd, maar om het realistisch te houden:

 

1 Lichtgewicht, goede slaapzak

2 Droogoven om onze groenten en fruit mee te drogen

3 Lang houdbaar voedsel (mountain house, maar het liefst nog steeds Shelf Reliance)

4 Reserve waterfilter voor mijn Katadyn Pocket

5 Betere BoB

 

Natuurlijk wil ik dolgraag een BOL en een paard (jep, toch echt mijn droom-"BOV" ;)) maar dat is nu gewoon nog niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf wel een bucket list (to do lijst) voor het leven en daar staan geen prepper zaken meer op. Maar goed dat zal een ander topic moeten worden omdat als ik mijn lijstje hier ga posten niet meer serieus genomen ga worden :)

 

Daar worden we met z'n allen helemaal niet nieuwsgierig van. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. Krav maga cursus voor het hele gezin (zit hier niets in de buurt)

 

Er komen wel steeds meer scholen, en veel instructeurs willen je ook gerust privé les geven als je dat wilt, moet er wel een behoorlijke prijs voor betalen denk ik zo. Moet je dan gewoon bij mensen naar informeren..

Ligt eraan wat je wilt, 1 dag, meerdere dagen, elke week.. en hoe ver is 'in de buurt', want Krav Maga is aardig aan het groeien het laatste jaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen wel steeds meer scholen, en veel instructeurs willen je ook gerust privé les geven als je dat wilt, moet er wel een behoorlijke prijs voor betalen denk ik zo. Moet je dan gewoon bij mensen naar informeren..

Ligt eraan wat je wilt, 1 dag, meerdere dagen, elke week.. en hoe ver is 'in de buurt', want Krav Maga is aardig aan het groeien het laatste jaar :)

 

Ik hou het aantal scholen en de locaties uiteraard wel in de gaten via de nationale KM site. De afstand moet te doen zijn, zoiets als 15 kilometer. Mijn twee dochters zitten allebei op taekwondo en mijn vrouw en ik (+ aikido) hebben dat vroeger ook beoefend, maar ik beschouw dat toch meer als wedstrijdsport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het aantal scholen en de locaties uiteraard wel in de gaten via de nationale KM site. De afstand moet te doen zijn, zoiets als 15 kilometer. Mijn twee dochters zitten allebei op taekwondo en mijn vrouw en ik (+ aikido) hebben dat vroeger ook beoefend, maar ik beschouw dat toch meer als wedstrijdsport.

 

Hmm, welke site kijk je dan op als ik vragen mag?

Bij Krav vegen ze toch al snel de vloer aan met andere vechtsporten heb ik tot nu toe gemerkt, ook puur omdat dat dus écht verdedigen is en geen showsport. Dus daar heb je wel gelijk in :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.Prepperboot

2.Zonnepanelen

3.Grote gasflessen

4.BOV(fiets)

5.BOL

 

i like your style:cool:

 

1)1 onzinkbare prepperboot(roei en zeil optie)+een opblaasbare zeekayak

2)1 buitenboordmotor en 2 electrische buitenboordmotors

3)8 zonnepanelen,2 windgenerators,4 laadregelaars en 8 accu,s,en 100 liter benzine voor de brandstofbuitenboordmotor

4)2 ontziltingsfilters en 2 katadynpocketfilters met 4 reservefilters

5)1 of 2 jaarvoorraad mountainhouse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de site die ik bedoel: http://www.kravmaga.nl/nl/

 

Dacht ik al. Slecht, maar deze website is al heel lang niet bijgewerkt qua sportscholen.

Onze sportscholen (IKMN) zijn ook bij KMG aangesloten en staan er niet op. Bevinden zich ook overal door het land (Leiden, Milsbeek, Nijmegen, Amersfoort, Zwolle, etc)

http://www.kravmaga-nijmegen.com/web2/

 

Je hebt 2 stromingen binnen Krav Maga: IKMF en KMG. Onze verenigingen zijn pas overgestapt naar KMG, omdat ze dat beter vonden.

Maar IKMF is absoluut niet 'slechter' hoor. Zit alleen een vent in Almere die belachelijke dingen in de media roept én vreemd les geeft (zonder levels en verkeerde technieken..) waar je absoluut niet moet gaan trainen, mocht je daar toevallig wonen :p.

 

Dus, waarschijnlijk zijn er meer scholen dan je nu denkt, ik zou als ik jou was iets verder proberen te zoeken op het web, alleen let goed op of ze wel degelijk goede instructeurs hebben. Check hun levels want dat is echt belangrijk, hoewel het heel soms ook niet veel zegt, helaas.

 

Hoop dat je er nu toch eentje in de buurt kunt vinden :o

 

Hier de site van IKMF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...