Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV serie, preppers zonder de naam


SHTF

Aanbevolen berichten

Ik hoor de laatste tijd een hoop spotjes op de radio over een nieuwe serie, nu zocht ik het even op en wat lees ik tot mijn verbazing? het is een serie over een groep mensen die zelfvoorzienend moeten worden met een minimale start, ze worden in het diepe gegooid.

 

Ze zoeken ook nog mensen die meedoen?! dus ik dacht ik plaats de tip even hier!

 

http://utopiatv.nl/

 

cheerz SHTF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat door deze serie "preppen in Nederland" een hele grote stap kan maken.

 

Een nieuwe samenleving

Een groep van vijftien zeer diverse mensen, de pioniers van onze tijd, zeggen hun huidige leven vaarwel… Eén jaar lang bouwen ze aan een compleet nieuw bestaan, een nieuwe gemeenschap, op een plek waar geen regels, geen wetten en geen machtsverhoudingen zijn… en ze beginnen met bijna niets! Alles wat ze hebben, is een kale loods op een onbewerkt stuk land, een bescheiden veestapel, een aansluiting voor water en elektriciteit, één telefoon en een geldbedrag in cash om hun leefomgeving op te bouwen en de eerste maanden te overleven.

 

Vanaf het allereerste moment komen de deelnemers van Utopia er ook achter dat de weg naar hun ideale leven begint met overleven. Er is tenslotte nog vrijwel niets! Hoe gaan ze slapen? Er zijn geen bedden. Wat gaan ze eten? En hoe gaan ze überhaupt eten klaar maken, want er is geen keuken. Moet er geen WC komen en hoe gaan ze zich wassen? En: hoe blijven ze warm? Allemaal essentiële vragen waar direct antwoord op moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik een kritische noot plaatsen? ----> Televisie

Dat kan je niet serieus nemen. Het is ter vermaak. En ze gaan echt niet een stel gemotiveerde lui met allemaal vriendelijke en open karaktertjes bij elkaar zetten. Dan haken Henk en Ingrid na 1 aflevering al af.....

Plus er zit ook een flinke bonus aan het eind van het spelletje. Dus boeiend hoe het afloopt, voor de deelnemers, als de winnaar maar z'n geld krijgt ongeacht het eind resultaat.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zoeken in elke serie een paar bijzondere figuren. Een Vlaming met sappig accent komt aardig in de buurt, als je ook nog homo, racist en vrouwenloper bent, dan heb je vast helemaal het profiel dat ze zoeken. Er zal zeker een vrouw tussen zitten met grote borsten en een BOB van Louis Vuitton. Een allochtoon, om wat kleur in de uitzending te brengen die er uitziet als een Moejaheddin, misschien nog een pedofiele priester of een loopse non.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik een kritische noot plaatsen? ----> Televisie

Dat kan je niet serieus nemen. Het is ter vermaak. En ze gaan echt niet een stel gemotiveerde lui met allemaal vriendelijke en open karaktertjes bij elkaar zetten. Dan haken Henk en Ingrid na 1 aflevering al af.....

Plus er zit ook een flinke bonus aan het eind van het spelletje. Dus boeiend hoe het afloopt, voor de deelnemers, als de winnaar maar z'n geld krijgt ongeacht het eind resultaat.....

 

 

Ja, leedvermaak.

Op televisie krijg je alleen maar fragmenten te zien die de producers willen uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt leuk dat Utopia, alleen word er gelijk de nadruk gelegd op dat er weinig geld beschikbaar is, en dat men daar om te beginnen moet gaan beslissen hoe ze hun kleine beetje geld besteden, maar vooral ook om geld te verdienen want:

Er moeten dus onmiddellijk plannen komen voor vandaag, anders wordt hun verblijf in Utopia direct zeer onaangenaam. Er moet echter ook al worden nagedacht over de toekomst. Want: als het geldbedrag op is, dan is het ook echt op! De deelnemers moeten daarom zo snel mogelijk zelfvoorzienend worden en geld verdienen. Maar hoe doen ze dat? Hoeveel geld zetten ze direct in om in hun eerste behoefte te voorzien? En hoeveel investeren ze in zaken waarmee ze op de langere termijn inkomsten kunnen genereren?

Dat vind ik dan niet bepaald zelfvoorzienend, ik zou liever zien dat ze lekker zelf op Utopia wonen en volledig zelfvoorzienend zijn zonder mee te moeten doen met het kapitalistische systeem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

lles wat ze hebben, is een kale loods op een onbewerkt stuk land, een paar dieren, een aansluiting voor water en elektriciteit, één telefoon en een geldbedrag in cash om hun leefomgeving op te bouwen

 

Ok ik ga gokken

Ze gaan zaken als bedden kopen met alles erbij.

Dan willen ze een computer zodat ze zaken kunnen opzoeken

En natuurlijk een hoop blikvoer want ze weten dat is lang houdbaar ze vergeten dat de dieren ook moeten eten maar dat maakt niet uit want die slachten ze meteen. ze hebben geen idee hoe en hoe het te conserveren dus word het een zooi en veel kan worden weggegooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...