Ga naar inhoud
GENEGEERD

StruikBLIKKEN... zijn die er nog?


Anvil

Aanbevolen berichten

Heb uiteraard ff de zoekfunktie gebruikt, maar kwam slechts 1 referentie van Keyser tegen...

 

Ik ben heel benieuwd of iemand de laatste jaren nog de ouderwetse LM Struikblikken in de winkel gezien heeft?

 

Mensen die mijn introductiepost kennen weten dat wij thuis vroeger elke 2 jaar uit overheidswege nieuwe noodrantsoenen kregen... Deze waren altijd van Struik... Een doos had 5 dag-paketten met 2 blikken voer, een zooi koffie en thee en wat snoep en chocolade... Ideaal!

Met scouting kregen we deze blikken vaak standaard mee op zeil-hike's...

 

Echter, zo rond de tijd dat ik op mezelf ging wonen (2004) zag ik ze nog maar heel sporadisch in de winkels en was Struik bezig de kant-en-klaar-maaltijd-markt te bestormen met hun magnetron-vriendelijke kunststof verpakkingen...

En nu ik mij langzaam op het aanleggen van voedselvoorraden aan het toeleggen ben, besef ik me dat ik in de reguliere handel al jaaaaaaaaren geen Struik in blik meer gezien heb...

 

Iemand enig idee of Struik deze nog maakt en of ze nog ergens gewoon over de toonbank verkocht worden?...

 

Goed pad, zonnig spoor...

 

Anvil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik kwam bij AH drie soorten Struik maaltijden tegen, namelijk: goulash, jachtschotel en chili con carne. Het zijn andere blikken dan vroeger.

Destijds waren het ovale, platte blikken (die zie ik nergens meer). Ze werden bij defensie als noodrantsoen verstrekt (zonder katonnen omhulsel). Tegenwoordig zijn het gewone (hoge) blikken.

De smaak is prima. Bij de grootgrutter betaal je € 2,79 per blik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van Lidl geproefd, zowat allemaal en het is grotendeels meuk. De porties zijn te klein, maar ze bewaren wel een end. Ik ben er van afgestapt en heb mijn noodrantsoenen opgegeten. Nu heb ik hier (lekker lekker) meer chocolade liggen, noten (van Lidl) in handige hersluitbare verpakkingen (hoge energiewaarde) en meer deegwaren en quinoa. Ik ben de peulen nog vergeten : erwten, bonen, linzen, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam bij AH drie soorten Struik maaltijden tegen, namelijk: goulash, jachtschotel en chili con carne. Het zijn andere blikken dan vroeger.

Destijds waren het ovale, platte blikken (die zie ik nergens meer). Ze werden bij defensie als noodrantsoen verstrekt (zonder katonnen omhulsel). Tegenwoordig zijn het gewone (hoge) blikken.

De smaak is prima. Bij de grootgrutter betaal je € 2,79 per blik.

 

Ik bedoel deze 'nieuwe' blikken: http://www.struik.nl/producten/diversen/complete-maaltijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

die heb ik wat op mn esbit brandertje, en/of commando oventje warm gemaakt.. gatver wat waren die vies, samen met die kakies

 

Kakies waren goed te eten hoor...:D En de blikken waren ook niet verkeerd. De witte bonen met tomatensaus waren best OK, evenals de spercieboontjes met een stuk binnenband. Als wij het te eten kregen dan hadden we gewoon HONGER en aten we zelfs nog wel opgewarmde bezemsteel....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kakies waren goed te eten hoor...:D En de blikken waren ook niet verkeerd. De witte bonen met tomatensaus waren best OK, evenals de spercieboontjes met een stuk binnenband. Als wij het te eten kregen dan hadden we gewoon HONGER en aten we zelfs nog wel opgewarmde bezemsteel....:D

 

tja en dan 2 weken niet naar de wc kunnen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit last van gehad......onze "foef" had vaak nog wel het eea extra bij.....:D

 

ja vooral tijdens opleiding haha, kreeg je 5 minuten om te eten, tent af te breken te schijten en aan te treden. tja ik legde mijn prio s bij tent afbreken en eten.. tja daar heb ik wel van geleerd. al vretende je tent afbreken, en dan hoppa rennen naar de dixie/latrine met koffie schuddend uit je mok

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja en dan 2 weken niet naar de wc kunnen haha

 

Dat was toch van die chocolade uit het noodrantsoenpakket? Dat was in de tijd dat er ook nog sigaretten in zo'n 'tien-in-één-pakket' zaten.

Ik heb een keer een paar van die knetterharde repen pure chocolade opgegeten.

Dat doe je maar één keer ... een tijdje geen toiletpapier nodig gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Ik heeft jaren geleiden door hele Europe en gedeelten van Azie met een vrachauto door gerijden, namelijk van 1987 tot 1999, toen de tijd een ritje Utrecht-Alma Ata en terug was ongeveer twee manden, meer in winter tijd. De blikken van Struik waren heerlijk, in het bijzonder eten een nederlandse gerecht 4000 kilometers van huis op mij vrachauto met -35 graden buiten. Huspot, Boerenkool met worst, Zuurkool stampot, Nasi goreng, Chili enz. Echt jammer Struik maak ze niet meer. Nu wont ik in Amerika, wil ik wel NL gerechten thuis eten en dat kan niet meer, geen boerenkool or huspot in blikken niet meer. De leger moet rantsoenen heben van dit allemaal, hoe kan ik aan dit komen ? Iemand moet toch weten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Van Der Aerden John zei:

hoe kan ik aan dit komen ? Iemand moet toch weten.

https://struik.nl/stoofgerechten/

 Vond enkel dit : hachee en goulash. De andere smaken idd niet. Hopelijk heb je hier toch iets aan ?

Hoe je er vanuit Amerika aan kunt komen , oei dat zou ik niet weten !

Misschien online via fabrikant ?  wens je er in ieder geval succes mee !

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

https://struik.nl/stoofgerechten/

 Vond enkel dit : hachee en goulash. De andere smaken idd niet. Hopelijk heb je hier toch iets aan ?

Hoe je er vanuit Amerika aan kunt komen , oei dat zou ik niet weten !

Misschien online via fabrikant ?  wens je er in ieder geval succes mee !

groet,mevr.Grijpstra

Hartelijk bedankt voor jou antwoord, ik heb ook gekijken op de Struik website, heb ik niet zo veel mee aan hachee en goulash, en zo te zien, niemand meer maakt blikjes van nederlandse gerecthen, mischien maken ze wel voor de leger, Nederlands moet ook heben van de MRE rantsoenen die de Amerikaanse leger gebruikt, maar ja, die informatie is niet beschikbaar voor iederein. Wij heben hier in de VS een heleboel kant en klaar maltijden beschikbaar maar hier natuurlijk kennen ze niet de Boerenkool met worst or de Huspot die ik van houdt. Zo te zien de enige weg op weer Nederlandse eten te krijgen zou zijn op de vliegtuig te springen, en dat kan nu niet met de covid.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien

Ingeblikt voedsel wordt steeds moeilijker om te verkrijgen.

Men lijkt meer over te gaan op "pakket" voedsel. Daarbij zit alles wat er nodig is om iets te maken in 1 zak, en vaak kost het niet veel moeite.

Maar het is natuurlijk niet lang houdbaar.

Ik volg de aanbiedingen van de verschillende supermarkten, maar zelfs soep in blik verdwijnt uit de schappen.

Alleen Nassi, Bami en soms vlees vind je nog in blik. Vaak alleen maar in acties, en niet als deel van het normale aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Van Der Aerden John zei:

Zo te zien de enige weg op weer Nederlandse eten te krijgen zou zijn op de vliegtuig te springen, en dat kan nu niet met de covid.

 

Je zou het zelf kunnen maken. Zo lastig is het niet. Dan heb ik het over zuurkool en boerenkool/stampot. Nasi uit blik is echt wel het laatste wat ik zou willen eten. Dat is echt zo smakeloos. Maar met gebrek aan beter is alles wel eetbaar. Volgens mij is de naam "Fung-Fu Nasi" ook ooit van struik geweest maar kan het niet met zekerheid zeggen.

Persoonlijk zie ik het alleen maar als een voordeel dat je geen complete maaltijden in blik heb zitten en je wat zelf kan samenstellen door met basisingredienten te werken.

 

Dus zorg voor flink wat zakken/pakken rijst en pasta.

En zorg voor nasi kruiden/blikjes smack/vis/gehaktballetjes/tomaat/boontjes/erwten/bonen en flink wat kruiden en je kunt iets van 50 verschillende gerechten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...