Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Noodtoilet.

 

Ik heb me hier op het forum suf gezocht maar niets over kunnen vinden, als het wel is vermeld dan is dit helaas dubbel. Wanneer thuis en/of op de BOL (uiteraard afhankelijk hoe/wat/waar) geen stromend water is dan werkt ook de toilet niet en dit is een ernstig hygiëne probleem bij langdurige/aanhoudende noodsituatie.

 

Dus opzoek geweest naar een alternatief, deze heb ik bij toeval gevonden bij Cabela's want ik kreeg hun laatste nieuwsbrief vandaag: http://www.cabelas.com/browse.cmd?categoryId=153158580&tab=5&WTz_l=EML%3Bcat153159480

 

Ik ken deze firma al ruim 15 jaar want ik haal daar spullen voor de jacht vandaan en heb ik de VS een paar keer enkele van hun filialen bezocht. Een goed en betrouwbare organisatie en een begrip in de USA. Wanneer iemand weet waar zo iets (nood wc's) ook in Nederland te verkrijgen is dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen. Want scheelt zo wie zo weer verzendkosten.

 

NB. het gaat dus om een soort van losse WC-bril op een emmer met de daarbij behorende afvalzakken. Dus geen camping toilet of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@stampede

 

Zo'n toilet is een zeer tijdelijke oplossing. Je zal uiteindelijk je zakken met uitwerpselen ergens kwijt moeten. En dat samen met jou nog eens 500-100.000 mensen afhankelijk van je woonplaats.....

Hier is al eens eerder wat over geroepen: http://preppers.nl/forum/threads/1507-1000-rollen-wc-papier-and-no-place/page3

Het blijft een lastig verhaal waar je goed over moet nadenken voordat je het eea dumpt bij de buurman.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik simpelweg een porta potti aangeschaft via marktplaats. Ik ben van plan om in te buggen en ben alleen, dat betekend dat ik 1a2 maal in de week moet verschonen. Het water voor het doorspoelen ga ik uit een vijver halen en door een katoenen doek filteren om het grove vuil eruit te halen wat de porta potti zou kunnen verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens kijken naar een cactus. Das wel een dure oplossing met zakken.

Of was het kaktus het is een droog toillet.

 

Andere oplossing is een compost toilet dat schijnt niet echt te stinken als je er een ontluchtings pijp op zet met een ventilator.

Daarvoor zou je een zonne ventilator kunnen gebruiken. Wordt in de states veel gebruikt in off grid huizen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus opzoek geweest naar een alternatief, deze heb ik bij toeval gevonden bij Cabela's want ik kreeg hun laatste nieuwsbrief vandaag: http://www.cabelas.com/browse.cmd?categoryId=153158580&tab=5&WTz_l=EML%3Bcat153159480

 

Diezelfde emmer met deksel hebben ze ook bij liff.nl in het assortiment.

http://www.liff.nl/eens-zonder-toilet-gezeten-noodtoilet-toiletbril-deksel-p-585.html

 

Alleen wel achterlijk duur voor een emmer met deksel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Luggable loo toiletemmer is nu id aanbieding bij de Vrijbuiter. http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/draagbare-toiletten/reliance-luggable-loo/

 

Er is idd ook al een andere post hierover met o.a. volgens mij de tip om bij gebrek aan spoelwater hennepvezel (strooisel konijnenhok) te gebruiken in de emmer (in een vuilniszak) en dan na het doen van een behoefte er steeds een laag overheen te strooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een problemen...

Ik heb hier zelfs nu niet eens riolering, dus gelukkig hoef ik niet na te denken over dit soort problemen. We hebben buiten een composttoilet en binnen een "gewoon" toilet die spoelt met regenwater, dan gaat alles naar een septische put en de overloop daarvan komt uit in de weide.

Het afval van het composttoilet (zaagsel en uitwerpselen) gaat gewoon de mesthoop op en dan blijft het daar een jaar liggen en het volgende jaar gaat het met de rest van de mest mee de weide op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Jeetje wat een problemen...

Ik heb hier zelfs nu niet eens riolering, dus gelukkig hoef ik niet na te denken over dit soort problemen. We hebben buiten een composttoilet en binnen een "gewoon" toilet die spoelt met regenwater, dan gaat alles naar een septische put en de overloop daarvan komt uit in de weide.

Het afval van het composttoilet (zaagsel en uitwerpselen) gaat gewoon de mesthoop op en dan blijft het daar een jaar liggen en het volgende jaar gaat het met de rest van de mest mee de weide op.

 

Compost-toilet is de beste oplossing.

 

Die septische put snap ik niet, Niki.

Wordt die af en toe geleegd?

Stinkt die weide dan niet?

Is het geen bron van ziekten?

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fecaal-orale_besmetting

 

Ik begrijp, dat jullie het altijd zo gedaan hebben en nooit ergens problemen mee hebben gehad, maar hoe kan dat dan?

Als iedereen gewoon op straat poept, krijg je toch ook epidemieën?

Wat is dat voor weide?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compost-toilet is de beste oplossing.

 

Die septische put snap ik niet, Niki.

Wordt die af en toe geleegd?

Stinkt die weide dan niet?

Is het geen bron van ziekten?

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fecaal-orale_besmetting

 

Ik begrijp, dat jullie het altijd zo gedaan hebben en nooit ergens problemen mee hebben gehad, maar hoe kan dat dan?

Als iedereen gewoon op straat poept, krijg je toch ook epidemieën?

Wat is dat voor weide?

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Septische_put

 

-> alle vaste materie zakt naar de bodem en je moet er om de zoveel tijd bacteriën in gooien die alles afbreken. Soms moet dat ding inderdaad leeg gemaakt worden. Dat gebeurt nu door een bedrijf, maar we hebben ook het materiaal om het zelf te doen. Als je dat zou doen, moet je die rommel minstens een jaar laten liggen drogen voordat je er iets mee kan, anders zitten er nog zieteverwekkers of wormen in. Hetzelfde geldt trouwens voor het composttoilet, moet echt een jaar liggen om veilig te zijn. En de weide stinkt niet, het is eigenlijk alleen nog maar water dat uit die put komt, helemaal schoon (al zou ik het niet drinken...) Dat stroomt zo de weide in waar de schapen lopen, via buizen, en dan gaat het de grond in (de ultieme water filter) en komt er ooit echt schoon weer uit in de rivier.

Wij hoeven de put trouwens eigenlijk nooit leeg te maken, we gebruiken het toilet binnen eigenlijk bijna nooit, en sowiezo gaan we voor de "grote boodschap" op het composttoilet.

Ook nog belangrijk: wij gebruiken nooit chloor of andere poetsmiddelen, alleen biologisch afbreekbaar spul, want de afvoer van de wasbakken en douche komen ook uit op een buis die de weide in gaat. Als je dan shampoo en dat soort spul gebruikt dat niet biologisch afbreekbaar is krijg je zo'n vieze zwarte drab in de weide. Dat stinkt wel! Dus dat doen we niet.

Trouwens, het is ook niet zo dat er een of andere strontrivier door de weide loopt, de plek waar het uit de buis komt is afgezet, daar hebben we een soort gat gegraven wat we regelmatig uitscheppen en vanuit daar gaat het de grond in.

 

Er is hier geen riolering, dus iedereen in de omgeving doet het zo en zo doen de mensen het al honderden jaren.

 

toevoeging: ik heb in de afgelopen 15 jaar de tank 1 keer geleegd. Hij was absoluut niet vol. Dat komt omdat het klimaat hier warmer is, waardoor alles eigelijk gewoon biologisch wordt afgebroken. In Nederland is het te koud waardoor alles blijft liggen en de tank dus waarschijnlijk vaker geleegd moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ah, dank je wel voor je uitgebreide antwoord @niki, dat verduidelijkt alles.

 

Dat je bacterieen erbij moest gooien wist ik niet.

En als je voor de "grote boodschap" inderdaad steeds je compost-toilet gebruik, scheelt dat "een hoop". :)

 

Inderdaad wel uitkijken met zelf schoonmaken (zei wikipedia), want je hoort wel eens van mensen die dood gaan door de gassen in de beerput.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@niki zijn er bij jullie dan ook mensen die aan methaanvergisting doen ipv die septische put , want dan zou je er dus ook nog gas voor op te koken aan kunnen overhouden :rolleyes: @Communicator leuk ding zeker omdat hij weinig plek inneemt , kanttekening vind ik wel het karton en het kleine plastic zakje ,zoiets is echt voor maar 1 of 2 keer (in ieder geval niet voor veel vaker gebruik)

want ik denk dat anders de hygiene behoorlijk achteruit loopt . Dan is voor thuis gebruik in noodgevallen het compost toilet toch een betere oplossing

humanuretoilet.jpg.d356df01b02ab556718f72cac52bd7a2.jpg

en een nog simpelere oplossing en ik denk hygienischer vanwege het gebruik van een plastic krat

 

milkcratetoilet1-xxxxx-1-.jpg.60f81f17abcda90aacdf456878120710.jpg

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een problemen...

Ik heb hier zelfs nu niet eens riolering, dus gelukkig hoef ik niet na te denken over dit soort problemen. We hebben buiten een composttoilet en binnen een "gewoon" toilet die spoelt met regenwater, dan gaat alles naar een septische put en de overloop daarvan komt uit in de weide.

Het afval van het composttoilet (zaagsel en uitwerpselen) gaat gewoon de mesthoop op en dan blijft het daar een jaar liggen en het volgende jaar gaat het met de rest van de mest mee de weide op.

 

Uuuh ja, we hebben rijtjes woning en andere in een flat??? :confused: Waar moeten we onze grote boodschap dumpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het afval van het composttoilet (zaagsel en uitwerpselen) gaat gewoon de mesthoop op en dan blijft het daar een jaar liggen en het volgende jaar gaat het met de rest van de mest mee de weide op.

 

Dubbel composteren is inderdaad de juiste methode om dit veilig weer op de tuin te kunnen gebruiken.

Ben toch wel benieuwd geworden naar waar je woont. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uuuh ja, we hebben rijtjes woning en andere in een flat??? :confused: Waar moeten we onze grote boodschap dumpen?

 

Dan kun je heel snel een groot gat graven in je achtertuin, paar meter diep, huisje erop fabrieken, douchegordijn ervoor, soort zitje creeren, en poepen maar.

Afblussen met as, heb je hopelijk wel genoeg, wat dan zal buiten koken ook wel de norm zijn.

 

Deze zomer (op vakantie) uitgeprobeerd, en eigenlijk viel het best mee zo'n buitentoilet. miste de eerste paar dagen wel het touwtje om door te trekken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot daar heb je gelijk in , een gesloten plastic krat zal beter zijn en wellicht dat deze pdf je wat uitleg geeft

over septische tank en zo en er staat ook meer uitleg over dat zaagsel toilet :rolleyes:

http://weblife.org/humanure/pdf/humanure_handbook_third_edition.pdf

gr will

 

Hele mooie link, thanx.

 

Hoe je compost kan maken van menselijke uitwerpselen, in plaats van alles weggooien en dan kunstmest gebruiken voor je plantjes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...