Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat te planten in een vierkante meter?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Ik wil zoiets aanschaffen.

 

De vraag is alleen: wat kan ik het beste planten, waar heb ik als prepper het meeste aan? (kruiden heb ik al gedroogd staan, die wil ik niet)

De overige topics geven geen duidelijk antwoord, vandaar mijn vraag.

Alle tips zijn van harte welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast oliestel

kun je als alternatief ook een vierkante bak metselen?

Ik heb een boekje over vierkante meter tuinieren, alleen word het hier IVM genoemd, intensieve vierkante meter tuinieren.?

 

wortelen - rode bieten nemen niet veel plek.

 

spruitjes en kolen nemen wel veel plek, misschien in een emmer kweken.

 

als ik nu 1 zo'n bak zou hebben zou ik:

bietjes wortelen aan voorzijde en achterin stokbonen op een soort hekje.

 

en tomatenplanten/paprika/ in een "emmer"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is alleen: wat kan ik het beste planten, waar heb ik als prepper het meeste aan?

 

Koop het boekje 'groente kweken op een vierkante meter', hier staat in wat je moet weten over vierkante meter tuintjes plus voorbeelden van hoe zo'n tuintje in te delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Vlinder, maar ik hoopte echter op wat tips van preppers die al zoiets hebben. Kijk, het hoeft niet per se aan die vierkante meter gekoppeld te zijn (die is voor het gemak); ik wil graag weten wat het beste te verbouwen is op zo'n klein stukje.

Zo'n boekje kan zich bijvoorbeeld helemaal concentreren op diversiteit, of kruiden, en die info zoek ik juist niet. Dus als je nog andere tips hebt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik snap!

Een tip uit dat boekje is vlak naast tomaten een goudsbloem/ afrikaantjes te planten om aaltjes weg te houden. Maar ook om meerjarige planten te combineren met eenjarige op hetzelfde stukje. Er wordt uitgelegd welke plantjes je op die manier kunt combineren om de grond niet uit te putten. Het ene plantje heeft iets anders nodig van de grond dan het andere plantje. Vanuit die visie wordt er ook uitleg gegeven over welke planten goed bij elkaar kunnen, zodat je meer kunt op minder oppervlak.

Ik denk echt dat je veel aan het boekje zult hebben... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...