Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Mobile Breathing Washer - Wassen met weinig water & zonder stroom


Gast

Aanbevolen berichten

Oke, ff wat anders dan vervaarlijke bijlen en gelikte messen, maar niet minder nuttig en belangrijk: een slim hulpje om in een handomdraai (soort van letterlijk) de was te doen. Ook in slechte tijden blijven je kleren vies worden, en misschien wel viezer. En juist in barre tijden wordt hygiëne alleen maar belangrijker.

 

Op zoek naar een wasmachine-zonder-stroom was ik al verschillende opties tegengekomen, zoals bv de Wonderwash. Die krijgt goede recensies, maar ja, als je m alleen als back-up koopt voor slechte tijden, dan is het wel weer een ruimtevreter van 30x30x40 cm.

 

Toen stuitte ik op de Mobile Breathing Washer. Bijna alleen juichende recensies op Amazon: van de 68 reviews gaven 53 reviewers het ding 5 sterren en 12 deelden 4 sterren uit.

 

Dat klonk ideaal.

En inderdaad, hij is top.

Dus tijd voor een review hier op het forum.

 

De testobjecten voor deze gelegenheid: een smerige moestuinbroek (ik had een foto, maar je ziet niet hoe smerig hij is, dus helaas) en een t-shirt dat te lang nat in een tas heeft gezeten (je weet wel, die muffe geur, niet op foto).

 

Wat is het?

De Mobile Washer bestaat uit de volgende onderdelen:

- Een stevige gelakte houten stok (60 cm) met schroefdraad aan het uiteinde

- Een grote hardplastic kegel met twee extra kleine gaatjes bovenin

- Een kleine hardplastic kegel

- Een hardplastic ‘rekje’

 

mbb.jpg.fb5ee3965d532e5c90f9834d5ed9ee4a.jpg

 

Hoe monteer je m?

Je stapelt rekje, grote kegel en kleine kegel op elkaar en schroeft ze aan de stok.

5 seconden, kind kan de was doen - moehaha.

 

Hoe werkt t? (En waarom heet dat ding zo?)

Was in emmer, water en beetje zeep erbij. Met de mobile washer ‘pomp’ je 1-2 minuten op en neer. Daardoor wordt het sop met flinke kracht door je was heen geduwd. Je hoort het slurpende geluid van een luchtbedpomp: door de twee gaatjes in de grote kegel wordt de lucht eruit geperst. Als je hem omhoogtrekt, slurpt hij weer lucht in. Ofzo. Anywayz, dat is het wassen. Dan sop weg, schoon water erbij – minuutje pompen om t uit te spoelen. Dat herhaal je nog 1-2 keer (afhankelijk van hoe vuil het is). Uitwringen en klaar.

 

Op de site vind je allerlei YouTube-filmpjes van mensen die hun MBB demonstreren, en ja, zo simpel als het er uit ziet is het dus inderdaad.

 

Voordelen:

- Zonder stroom

- Werkt heel snel (3-5 minuten per emmer met was)

- Weinig water nodig

- Geen rugpijn van het bukken

 

Slimme aanvulling

Een van de gebruikers heeft zo'n handige mop-uitwringemmer op de kop getikt. Kijk, dat is wel een superhandige aanvulling. Want met de hand wassen is 1 ding, maar dat eeuwige uitwringen - dat blijft een rotklus. En hoe beter je tussendoor uitwringt, des te minder water heb je nodig.

 

 

Kortom: een aanrader voor wie geen wasmachine heeft (of een back-up wil hebben), een must have voor in je BOL, en heel praktisch voor wie op een boot, in een tipi of een andere kleine behuizing woont.

 

 

Linkje naar de prepshop waar de Mobile Breathing wasmachine nu ook te koop is. (toegevoegd door Mr. Gold)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@morningglory Je kunt m ook bestellen via Amazon in de UK: http://www.amazon.co.uk/Mobile-Washer-Hand-Operated-Laundry/dp/B002QUAPSO

Dan komt-ie uit Portugal, gevolg: £12 bestelkosten op een aanschaf van £19,45. Maar als je in UK bestelt (=EU, nog wel) dan weet je tenminste wel zeker dat je geen douaneheffingen meer kunt krijgen.

 

Mijn suggestie: bombardeer @Simurgh met bestellingen voor dat ding - bij een grotere bestelling kan hij mogelijk iets ritselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik op de lange duur meer vertrouwen in dan in hard plastic.

 

Hard plastic in de zin van behoorlijk robuuste uitvoering. Flink druk uitoefenen op een conisch gevormd stuk koper lijkt mij persoonlijk spannender. Moet n behoorlijke dikte zijn om niet te deuken.

 

Positieve reviews zijn inclusief mensen die t ding al jaren gebruiken. Geen klachten over bezwijkende MBB's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@morningglory Je kunt m ook bestellen via Amazon in de UK: http://www.amazon.co.uk/Mobile-Washer-Hand-Operated-Laundry/dp/B002QUAPSO

Dan komt-ie uit Portugal, gevolg: £12 bestelkosten op een aanschaf van £19,45. Maar als je in UK bestelt (=EU, nog wel) dan weet je tenminste wel zeker dat je geen douaneheffingen meer kunt krijgen.

 

Mijn suggestie: bombardeer @Simurgh met bestellingen voor dat ding - bij een grotere bestelling kan hij mogelijk iets ritselen?

 

Even gekeken op Amazon.de het apparaat heet daar "Transportable Waschmaschine (handbetriebene Waschmaschine für Textilien) " en komt op € 24.

Incl vezendkosten zou hij komen op € 30,-

Misschien even bestellen, bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gekeken op Amazon.de het apparaat heet daar "Transportable Waschmaschine (handbetriebene Waschmaschine für Textilien) " en komt op € 24.

Incl vezendkosten zou hij komen op € 30,-

Misschien even bestellen, bedankt voor de tip

 

Hee, kijk, hebben ze m daar nu ook?! (voorheen nog niet dus)

Dat is handig.

En nuttig om te weten voor @Simurgh en @Mr. Gold, qua prijsstelling..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hard plastic in de zin van behoorlijk robuuste uitvoering. Flink druk uitoefenen op een conisch gevormd stuk koper lijkt mij persoonlijk spannender. Moet n behoorlijke dikte zijn om niet te deuken.

 

Positieve reviews zijn inclusief mensen die t ding al jaren gebruiken. Geen klachten over bezwijkende MBB's.

 

Ik heb het nu eenmaal niet op plastic wat betreft duurzaamheid. Wat je zegt over koper klopt overigens wel, ook geen ideaal materiaal voor een dergelijk ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degenen die tijdens de shft van angst in hun broek hebben gepoept en daarna graag een schone onderbroek aan willen; google ff op 'tupperware wasemmer" Gebruik zo'n ding, tot grote tevredenheid al jaren op vakantie.

 

Onverslijtbaar en voor weinig nog te vinden op marktplaats

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert

Wow! Geweldig zeg!

 

Ook ouderwets multifunctioneel, zo te zien kun je er iemand zonder problemen mee naar de andere wereld meppen ook. En hang dr een klepel in en je hebt zo t hele dorp bij elkaar! ;-)

 

Het vakuumtrekkende effect van de moderne plastieken variant heeft deze niet, toch? Ik zie zo gauw geen luchtgaatjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...