Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ultieme machete prijs kwaliteits verhouding !


Kans

Aanbevolen berichten

Dit keer eens geen mes van 80, of honderd of zelf honderden euro's

 

Nee het gaat over deze cold steel manchette van..., wel...., 24 hele euro's:

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-cold-steel-kukri-machete.htm

 

Ja ze hebben hem ook in onze eigen preppers winkel, 23,95.

http://prepshop.nl/buitenleven/gereedschap/cold-steel-kukri-machete

 

En dan hoor ik al mensen denken pff nog geen 25 euro voor 30 cm staal dat moet prut zijn!

Nou dan bekijk even deze review, wat ze daar voor geweld moeten toepassen om dat ding te slopen is ongeloofelijk

( wie durft er met zijn duurdere mes met grof geweld op beton in te hakken?):

http://m.youtube.com/watch?v=6adwuGQyHjM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D6adwuGQyHjM

 

Ik heb geen 100% zekerheid dat het echt om deze uitvoering gaat, maar slechts 95% of zo.

( en anders wordt ik graag erop gewezen!)

De duurdere uitvoeringen zijn namelijk allemaal niet zwart gemaakt en meteen even 10 tot 20 keer zo duur.

(Voor de mensen die wel veel te besteden hebben :0)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is al vaak besproken op dit forum. die kukri machete is superieur aan een Esee van honderden euros.

Hij is in mijn ogen ook superieur aan de handgesmede uit Nepal zelf. tenminste die van kukrihouse.

 

dus ja. voor weinig geld heb je een beest van een machete

 

Deze werd ook gebruikt om Theo van Gogh te vermoorden. dus hij werkt ook daarvoor prima.

 

Tip, wikkel het handvat in met griptape.

 

dan heb je een prima tool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik heb geloof ik wat gemist?

Volg de draadjes, die vaak zo lang zijn, over het perfecte mes bv niet zo.

 

Iemand die erover erover schrijft is een ding, als je ziet wat ze in die video allemaal uitvreten en waar dat mesje allemaal tegen kan !

Ik was echt onder de indruk, zeker gezien die belachelijk lage prijs!

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Cold Steel Magnum Kukri Machete, ofwel de langere versie maar had achteraf misschien toch liever de kortere gehad. Minder volume, minder gewicht.

Hou er rekening mee dat deze machetes vrij onscherp geleverd worden, het snijvlak zit in een coating om deze te beschermen tegen roest tijdens opslag / transport.

Met een niet al te grove vijl zet je er snel een scherpe snede op.

Veel besproken zijn ook de zeer hardnekkige stickers op de machete, meerdere wegen leiden naar Rome maar bij mij werkte wasbenzine goed om de sticker te verwijderen.

En oh ja, de bijgeleverde schede stelt niet zo veel voor, functioneel op zijn best. Er zitten twee drukkers op de schede die de machete op zijn plek houden en ik heb van onderaf tot aan de eerste drukker de schede dicht genaaid met ijzergaren.

Hierdoor zit de machete iets stabieler in de schede en voor het eruit halen maakt het niet uit.

Voor dit geld kun je niet snel fout gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die sticker is ook op de video te zien.

Vam mij mag voor die prijs zelfs een stuk karton als schede geleverd worden dan mag je nog niet klagen :cool:

Meteen een goede reden om zelf iets te maken van een oude boekentas of zo!

 

K a n s

 

Ik heb de Cold Steel Magnum Kukri Machete, ofwel de langere versie maar had achteraf misschien toch liever de kortere gehad. Minder volume, minder gewicht.

Hou er rekening mee dat deze machetes vrij onscherp geleverd worden, het snijvlak zit in een coating om deze te beschermen tegen roest tijdens opslag / transport.

Met een niet al te grove vijl zet je er snel een scherpe snede op.

Veel besproken zijn ook de zeer hardnekkige stickers op de machete, meerdere wegen leiden naar Rome maar bij mij werkte wasbenzine goed om de sticker te verwijderen.

En oh ja, de bijgeleverde schede stelt niet zo veel voor, functioneel op zijn best. Er zitten twee drukkers op de schede die de machete op zijn plek houden en ik heb van onderaf tot aan de eerste drukker de schede dicht genaaid met ijzergaren.

Hierdoor zit de machete iets stabieler in de schede en voor het eruit halen maakt het niet uit.

Voor dit geld kun je niet snel fout gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schede is perfect, in de goede kleur, evenals het handvat en het lemmet.

 

Coldsteel maakt super producten.

 

Net zoals @Kans zegt is de schede prima voor de prijs maar perfect zou ik het niet willen noemen. Hoe bedoel je dat de kleur goed is? Zwart is 's nachts misschien wel ok maar overdag is zwart juist geen goede gedekte kleur, maar dat weet je vast wel.

Dat het lemmet erg sterk is toont de video wel aan en ik heb begrepen dat het ook goed zijn scherpte bewaard. Over het handvat heb ik wel gehoord dat het soms kan breken (de kunststof zelf, niet het staal eronder.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zeker de goedkope lijn is 200% waar voor je geld. De bushmaster met dat holle handvat is mijn nieuwste aanwinst en misschien nog wel de allerbeste investering als je nog geen survival mes hebt.

 

Uhmm KS,

 

Wat valt er alemaal te hakken in centrum Amsterdam?

Er is al zo weinig park/groen, en als jij dan af en toe een nachtje gaat staan afreageren dan is er volgende week niks meer :cool:

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb beide versies. Ben er best tevreden over. Ik hoef me nooit zorgen te maken dat ik m sloop, kan er lekker ruig mee doen. Met de punt een stoeptegel doorhakken wil niet goed is mijn (eeeuh... m'n neefje) ervaring. De korte is in praktijk handiger. Het handvat is erg ruw, een stuk fietsband eromheen (als een condoompje:) is naast tape of iets dergelijks ook een goede optie, heb je gelijk wat brand materiaal bij. Naast het moeizame verwijderen van de sticker heb ik rond die plek ook de coating 'opgelost' met een of ander goedje, dus pas daarvoor op. Ik begrijp echt niet waarom daar zulke 'goeie' lijm voor wordt gebruikt... Ik erger mij daar regelmatig aan, maar die sticker op deze machete spant de kroon! De schede is niet geweldig maar voldoet wel. Heb ze nu een jaar of 2.

Voor die prijs een geweldige tool, ik kan 'm iedereen aanraden! Zelfs als je er al een hebt van 300€, dan kan je die mooi;) houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb de grotere broer van deze machete, en ben er zeker tevreden over.

Bij het ontwortelen van struiken en andere uit de kluiten gewassen planten in de tuin gebruik ik hem met liefde en plezier om de (half) uitgegraven wortels door te hakken.

 

Waarom de grote en niet de kleine? De kleine komt qua lengte te dicht bij m'n Laredo Bowie. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een betaalbaar stuk slagijzer wat gelukkig een keertje niet te zwaar is.

 

Stoer met twee klappen een boompje kappen is leuk, maar als je er een uurtje mee wilt werken is 500 gram meer dan genoeg. Iig wel voor mijn niet al te gespierde bovenlichaam. :o

Persoonlijk heb ik liever een bijltje in de rugzak voor het houtwerk, maar voor persoonlijke verdediging is zo'n machete weer handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een betaalbaar stuk slagijzer wat gelukkig een keertje niet te zwaar is.

 

Stoer met twee klappen een boompje kappen is leuk, maar als je er een uurtje mee wilt werken is 500 gram meer dan genoeg. Iig wel voor mijn niet al te gespierde bovenlichaam. :o

Persoonlijk heb ik liever een bijltje in de rugzak voor het houtwerk, maar voor persoonlijke verdediging is zo'n machete weer handiger.

juist, ik heb ook liever de bijl voor het houtwerk, alhoewel zo'n machette wel leuk zwiept vindt ik splijten met een keukenbijltje a 500gr toch handiger. door de bredere achterkant knapt het droge hout veel eerder in 2 stukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...