Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie gaat de Aqualine 12 (waterfilter a 240e) testen & reviewen?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Past de Aqualine 12 waterfilter in jou straatje en zou je deze zo uitgebreid willen testen en willen reviewen met ondersteuning van foto's en filmpjes. Zet hier je motivatie neer en wie weet heb jij voor de rest van je leven deze "beauty" in de keuken staan.

 

 

Voor meer informatie zie: http://www.tradeline.nl/aqualine-5-en-12/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik gun het een ander net zo hard,

maar vindt reviewen zo leuk...

 

Foto's, video's en de evt. mogelijkheid om een uitgebreide vergelijkingstest te doen met een andere grote naam in waterfilterland.

 

Daarnaast wel de waarschuwing: review zal niet binnen twee dagen klaar zijn.

 

Ben van mening dat apparatuur als deze degelijk getest MOET worden.

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me hiervoor graag willen aanmelden. (understatement)

 

'k Heb ervaring met twee specifieke prepper waterfilters, de pureeasy en de sawyer squeeze. Gebruik ik nagenoeg wekelijks in 't veld. De pureeasy is inmiddels niet meer in m'n bezit, daar mag @Wafels even lekker mee gaan spelen, 'k heb hem geruild voor een SOG Winder 2. Naast correcte filtratie, wat we alleen proefondervindelijk kunnen testen (geen diarree is ok!), vind ik smaak een belangrijk punt.

 

Daarnaast heb ik ervaring met diverse middelen mbt basisch water. Omdat ik jarenlang onder de eczeem zat, is mij dit aangeraden door een vriend. Die had zo'n duur apparaat aan de kraan gemonteerd en daar vulde ik iedere week m'n (glazen) flessen. Door het positieve resultaat heb ik zelf een basisch waterkan aangeschaft die werkt met cartridges, jammer genoeg zijn deze echter niet meer leverbaar.

 

Omdat de normale, continu werkende apparaten gigantisch duur zijn (1000 euro), heeft een vriend die op de juiste plaats werkt (waterzuivering, lab), een harskorrel filter gemaakt die ook basisch water produceert. Middels een pH meter is het hierbij wel zaak de boel te controleren en te verdunnen. Hijzelf had dystrofie in z'n voet en was al bezig met een WIA aanvraag omdat z'n werkgever het niet meer zag zitten hierdoor. Hij huppelt weer als een jong veulentje!

 

Door al dit doe-het-zelven, hebben we ons aardig ingelezen in de materie, waarbij het weer ziften is tussen alle vage verhalen en claims over basisch water.

Ik kan over basisch water, de voordelen, zin en onzin ook een mooi stukje schrijven.

 

Foto's, filmpjes zijn inmiddels mogelijk, alsmede een goede pH meting. Het basische water zou optimaal een pH moeten hebben tussen de 8,5 en 10,5 (9,5 is standaard bij de electrische variant)

 

Keiharde labtesten van gefilterde bacteriën wordt lastig. Het blijkt behoorlijk complex en arbeidsintensief en jammer genoeg kon ik dat niet bij die vriend regelen, wat ik graag zou willen want tot nu toe moeten we de fabrikanten geloven.

 

Wat ik zo over het filter lees, bestaat uit een keramisch element en een 'meerstappen' filter. Waarschijnlijk bestaat deze uit actieve kool, marmerkorrels en wellicht harskorrels die de pH verder doet stijgen. :o

Overigens dood een basisch milieu ook bacteriën, alleen is de inwerktijd langer dan van een zuur milieu (1 minuut ipv 1 seconde)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me hiervoor graag willen aanmelden. (understatement)

 

'k Heb ervaring met twee specifieke prepper waterfilters, de pureeasy en de sawyer squeeze. Gebruik ik nagenoeg wekelijks in 't veld. De pureeasy is inmiddels niet meer in m'n bezit, daar mag @Wafels even lekker mee gaan spelen, 'k heb hem geruild voor een SOG Winder 2. Naast correcte filtratie, wat we alleen proefondervindelijk kunnen testen (geen diarree is ok!), vind ik smaak een belangrijk punt.

 

Daarnaast heb ik ervaring met diverse middelen mbt basisch water. Omdat ik jarenlang onder de eczeem zat, is mij dit aangeraden door een vriend. Die had zo'n duur apparaat aan de kraan gemonteerd en daar vulde ik iedere week m'n (glazen) flessen. Door het positieve resultaat heb ik zelf een basisch waterkan aangeschaft die werkt met cartridges, jammer genoeg zijn deze echter niet meer leverbaar.

 

Omdat de normale, continu werkende apparaten gigantisch duur zijn (1000 euro), heeft een vriend die op de juiste plaats werkt (waterzuivering, lab), een harskorrel filter gemaakt die ook basisch water produceert. Middels een pH meter is het hierbij wel zaak de boel te controleren en te verdunnen. Hijzelf had dystrofie in z'n voet en was al bezig met een WIA aanvraag omdat z'n werkgever het niet meer zag zitten hierdoor. Hij huppelt weer als een jong veulentje!

 

Door al dit doe-het-zelven, hebben we ons aardig ingelezen in de materie, waarbij het weer ziften is tussen alle vage verhalen en claims over basisch water.

Ik kan over basisch water, de voordelen, zin en onzin ook een mooi stukje schrijven.

 

Foto's, filmpjes zijn inmiddels mogelijk, alsmede een goede pH meting. Het basische water zou optimaal een pH moeten hebben tussen de 8,5 en 10,5 (9,5 is standaard bij de electrische variant)

 

Keiharde labtesten van gefilterde bacteriën wordt lastig. Het blijkt behoorlijk complex en arbeidsintensief en jammer genoeg kon ik dat niet bij die vriend regelen, wat ik graag zou willen want tot nu toe moeten we de fabrikanten geloven.

 

Wat ik zo over het filter lees, bestaat uit een keramisch element en een 'meerstappen' filter. Waarschijnlijk bestaat deze uit actieve kool, marmerkorrels en wellicht harskorrels die de pH verder doet stijgen. :o

Overigens dood een basisch milieu ook bacteriën, alleen is de inwerktijd langer dan van een zuur milieu (1 minuut ipv 1 seconde)

 

Schrap mij maar.

@Raycoupe heeft mijn stem. Gozer verdient een mazzeltje.

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me hiervoor graag willen aanmelden. (understatement)

 

'k Heb ervaring met twee specifieke prepper waterfilters, de pureeasy en de sawyer squeeze. Gebruik ik nagenoeg wekelijks in 't veld. De pureeasy is inmiddels niet meer in m'n bezit, daar mag @Wafels even lekker mee gaan spelen, 'k heb hem geruild voor een SOG Winder 2. Naast correcte filtratie, wat we alleen proefondervindelijk kunnen testen (geen diarree is ok!), vind ik smaak een belangrijk punt.

 

Daarnaast heb ik ervaring met diverse middelen mbt basisch water. Omdat ik jarenlang onder de eczeem zat, is mij dit aangeraden door een vriend. Die had zo'n duur apparaat aan de kraan gemonteerd en daar vulde ik iedere week m'n (glazen) flessen. Door het positieve resultaat heb ik zelf een basisch waterkan aangeschaft die werkt met cartridges, jammer genoeg zijn deze echter niet meer leverbaar.

 

Omdat de normale, continu werkende apparaten gigantisch duur zijn (1000 euro), heeft een vriend die op de juiste plaats werkt (waterzuivering, lab), een harskorrel filter gemaakt die ook basisch water produceert. Middels een pH meter is het hierbij wel zaak de boel te controleren en te verdunnen. Hijzelf had dystrofie in z'n voet en was al bezig met een WIA aanvraag omdat z'n werkgever het niet meer zag zitten hierdoor. Hij huppelt weer als een jong veulentje!

 

Door al dit doe-het-zelven, hebben we ons aardig ingelezen in de materie, waarbij het weer ziften is tussen alle vage verhalen en claims over basisch water.

Ik kan over basisch water, de voordelen, zin en onzin ook een mooi stukje schrijven.

 

Foto's, filmpjes zijn inmiddels mogelijk, alsmede een goede pH meting. Het basische water zou optimaal een pH moeten hebben tussen de 8,5 en 10,5 (9,5 is standaard bij de electrische variant)

 

Keiharde labtesten van gefilterde bacteriën wordt lastig. Het blijkt behoorlijk complex en arbeidsintensief en jammer genoeg kon ik dat niet bij die vriend regelen, wat ik graag zou willen want tot nu toe moeten we de fabrikanten geloven.

 

Wat ik zo over het filter lees, bestaat uit een keramisch element en een 'meerstappen' filter. Waarschijnlijk bestaat deze uit actieve kool, marmerkorrels en wellicht harskorrels die de pH verder doet stijgen. :o

Overigens dood een basisch milieu ook bacteriën, alleen is de inwerktijd langer dan van een zuur milieu (1 minuut ipv 1 seconde)

 

 

We hebben een winnaar. Ik kom er bij je op terug als we hem in huis hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, geweldig nieuws! :D

 

Bedankt iedereen voor de steun en het team van preppers.nl dat ik hem mag reviewen.

 

De Aqualine 12 zal diverse bronnen 'vuil' water voor z'n kiezen krijgen, van sloot, vennetje, tot een ontzettend goor eendenvijvertje hier in de wijk, die ik hopelijk allemaal ga overleven. :rolleyes:

Ik heb hoge verwachtingen mbt tot de smaak van het water en ben zeer benieuwd naar de doorstroming van het filter, bv ook met niet voor gefilterd veenwater, wat ongeveer het ergste is wat je een filter kunt voeren omdat er zoveel minuscule plantenvezeltjes in zitten.

 

Ook het basisch water verhaal zal uitgebreid aan de orde komen, inclusief pH metingen voor en na het 'misbruiken' van dit filter.

 

Komt trouwens goed uit dat ik sinds twee weken een digitaal fototoestelletje heb, anders had ik deze kans gemist. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat @Raycoupe aan de slag gaat, ik ben erg benieuwd naar zijn verhaal. Heb me flink verdiept in de materie, maar alle ins en outs van basisch water zijn helemaal nieuw voor me. Ik leer er graag meer over.

 

Ik ben benieuwd wat je er al over gelezen hebt. Op het internet circuleren de wildste claims en het is een behoorlijke hype. In Japan (waar volgens mij dit idee vandaan komt) en de rest van Azië is het al jaren populair en in Amerika lopen de verkopers de deuren plat. Claims die beweren dat je ongeboren kind er 40 IQ punten bij krijgt en het nagenoeg iedere medische kwaal kan oplossen, daar geloof ik niet zo in, maar de aspecten moderne voeding, verzuring en de rol die basisch water daar bij kan spelen zal ik uitgebreid behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wat je er al over gelezen hebt. Op het internet circuleren de wildste claims en het is een behoorlijke hype. In Japan (waar volgens mij dit idee vandaan komt) en de rest van Azië is het al jaren populair en in Amerika lopen de verkopers de deuren plat. Claims die beweren dat je ongeboren kind er 40 IQ punten bij krijgt en het nagenoeg iedere medische kwaal kan oplossen, daar geloof ik niet zo in, maar de aspecten moderne voeding, verzuring en de rol die basisch water daar bij kan spelen zal ik uitgebreid behandelen.

 

Gefeliciteerd en ben heel benieuwd naar je review. Allemaal nieuwe materie voor mij.

En ik lees nog wel eens een onderschrift...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend nieuws:

(onder een klein voorbehoud)

 

Het water zal worden getest in een microbiologisch laboratorium.

 

Eindelijk de testen waar ik op aandrong toen ik hier net groen op 't forum kwam. De blauwe ogen van fabrikanten geloven is leuk, maar meten is weten!!!

 

Dit volledig dankzij @Vempain (laat die kuddos maar rollen!), want zelf kom ik niet verder dan een pH meting. :cool:

 

Hiervoor is wel behoorlijk wat tijd nodig, maar eventueel kan de uitslag later aan de review worden toegevoegd.

Uitslagen zullen sowieso op z'n vroegst begin november bekent zijn.

 

Gooien we de Sawyer Squeeze ook meteen door de mangel! (beide met hetzelde water uit een vijvertje met eenden, meeuwen, dooie vis en 't is nog een riool overloop ook. ;))

 

U vroeg om een test, hopelijk zijn de fabrikanten/importeurs er net zo blij mee!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@Raycoupe

 

Ikzelf ben heel erg nieuwsgierig naar de resultaten omdat ik deze waterfilter ook heb, maar nog nooit uitgeprobeerd. De filter zit nog steeds lekker ingepakt. Dus benieuwd. Ik had trouwens al eerder hier op het forum gevraagd of iemand bekend is met deze filter maar eigenlijk nooit antwoord op gehad. http://preppers.nl/forum/threads/101-Welk-waterfilter?p=78285&viewfull=1#post78285

Ik ga je dus in de gaten houden:rolleyes: groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend nieuws:

(onder een klein voorbehoud)

 

Het water zal worden getest in een microbiologisch laboratorium.

 

Eindelijk de testen waar ik op aandrong toen ik hier net groen op 't forum kwam. De blauwe ogen van fabrikanten geloven is leuk, maar meten is weten!!!

 

Dit volledig dankzij @Vempain (laat die kuddos maar rollen!), want zelf kom ik niet verder dan een pH meting. :cool:

 

Hiervoor is wel behoorlijk wat tijd nodig, maar eventueel kan de uitslag later aan de review worden toegevoegd.

Uitslagen zullen sowieso op z'n vroegst begin november bekent zijn.

 

Gooien we de Sawyer Squeeze ook meteen door de mangel! (beide met hetzelde water uit een vijvertje met eenden, meeuwen, dooie vis en 't is nog een riool overloop ook. ;))

 

U vroeg om een test, hopelijk zijn de fabrikanten/importeurs er net zo blij mee!

 

 

Kijk dit zijn zaken die IK ook graag zie! Ik kan alleen maar uit ervaring het eea aangeven. Ik heb (nog) ervaring met de Sawyers, dus ik ben erg benieuwd hoe deze uit het lab gaan komen. @Vempain super dat je dit wilt testen. Kan je meteen dan ook de test opstelling/omstandigheden benoemen?

Kuddo heb je tegoed,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...