Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers.nl blog: Utopia TV - Leerzaam in crisistijd of gewoon vermaak?


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik hoorde John de Mol zeggen in RTL "late night" dat er een kluis van 75.000e staat op het terrein. Waarschijnlijk zal deze kluis verder gevuld gaan worden?

 

Op zich wel kicke om mee te doen, weer eens wat anders dan een jaartje naar Australië na je studie. En als halverwege het jaar een echte Shtf komt heb je meteen al een goede groep waarmee je voorbereid bent haha.

Niemand van het forum interesse in deelname?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Utopia een utopie is. :rolleyes:

 

Allereerst geloof ik dat het niet mogelijk is om binnen een jaar een samenleving op te bouwen waarin elk lid zich thuis voelt, beginnend met vrijwel niks en een groep onbekenden.

Daarnaast is er het spel-element... er moet een "winnaar" overblijven, dus er moeten mensen afvallen. Dit zal ze sterk remmen in hun noodzakelijke ontwikkelingen. Zal veel discussie´s en debatten teweeg brengen... verspilling van kostbare tijd. Het zal ook tweedracht zaaien.

Ik voorspel dat zich al snel binnen de groep groepjes gaan vormen... en dit zal de samenwerking zwaar in de weg staan.

 

Kortom... gedoemd tot mislukken. :p

 

Maar dat is mijn mening. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst geloof ik dat het niet mogelijk is om binnen een jaar een samenleving op te bouwen waarin elk lid zich thuis voelt, beginnend met vrijwel niks en een groep onbekenden.

 

The proof of the pudding is in the eating.

 

Kortom... gedoemd tot mislukken. :p

 

Om te beoordelen of het een interessant project is, en antwoord te krijgen op de vraag in hoeverre iets als dit mogelijk is, raad ik je aan iets meer 'open minded' naar het geheel te kijken. Soms gaat het niet enkel om het resultaat - Staat er na 1 jr een succesvolle, zelfvoorzienende community? - maar vooral de weg er naartoe. Waar gaat het mis, en wat kunnen we daar nu van leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp @CrossbowClan wel, het deel dat ze zo snel mogelijk geld moeten verdienen gaat gelijk weer om kapitalisme, en daar heb je tijdens een SHTF weinig last van. Het zou al beter zijn als ze zich zouden richten op ruilhandel, en dan met (mogelijk) louche handelaren, want tijdens SHTF is het echt wel ieder voor zich en zul je veel mensen kunnen tegenkomen die er toch andere gedachten op na houden.

 

ook het wegstemmen heeft weinig toevoeging, ook omdat de lege plek gelijk opgevuld zal worden. tijdens een SHTF zal je groepje ongetwijfeld kleiner kunnen worden al naar gelang wat voor drama zich afspeelt in de wereld, maar het zal een stuk moeilijker worden om je groep weer groter te krijgen, en dan al helemaal met mensen die hetzelfde als jou willen en daar ook naar handelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...