Ga naar inhoud
GENEGEERD

B.O.T. (Het opknappen van onze BOT deel 2- interieur)


Alice

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als ik me er nog effe mee mag bemoeien, als je van plan bent om brandstof en/of gasflessen mee te nemen maak dan een disselbak met luchtgaten.

Hierin kun je dan je brandstof meenemen, een rekje op de zijkant voor 1 jerrycan zie je ook wel eens. Zo'n stalen jerrycan militaire uitvoering

Dan kan er nooit benzine of gas lekken in de gesloten ruimte van je BOT

Zomaar een tip:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom en @dR3. Natuurlijk mag je je er mee bemoeien. We stellen alle tips en info erg op prijs. Blijf ons dus vooral informeren en motiveren!

 

We zitten er inderdaad aan te denken om ook een disselbak te maken. Voor gereedschap, accu, extra brandstof etc. Alleen dat gaat nog wel even duren.

 

We gaan nu eerst de BOT drogen, kitten en dan gaan we hem van binnen eerst beitsen. Tip van @Bandoeng. We waren er zelf nog niet over uit maar hij gaat dus eerst gebeitst worden voordat we er iets in of aan bouwen. Ik heb er zin in! Jammer van het slechte weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom en @dR3. Natuurlijk mag je je er mee bemoeien. We stellen alle tips en info erg op prijs. Blijf ons dus vooral informeren en motiveren!

 

We zitten er inderdaad aan te denken om ook een disselbak te maken. Voor gereedschap, accu, extra brandstof etc. Alleen dat gaat nog wel even duren.

 

We gaan nu eerst de BOT drogen, kitten en dan gaan we hem van binnen eerst beitsen. Tip van @Bandoeng. We waren er zelf nog niet over uit maar hij gaat dus eerst gebeitst worden voordat we er iets in of aan bouwen. Ik heb er zin in! Jammer van het slechte weer.

 

Kijk is bij een camping/caravanshop daar heb je dissel bakken kant en klaar van polyester in allerlei maten en die zijn niet te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alice

Mag ik je vragen wat voor auto deze kar gaat trekken en hoeveel die mag trekken? Is dat de s40?

 

Ja de s40 gaat de kar trekken. Het is een 1.8l en hij mag maximaal 1250kg trekken. De kar is ongeremd en deze mag maximaal 750kg wegen. Maar dat is allemaal pre-SHTF natuurlijk.

@Geert, ja verd@mme inderdaad! We wilden hem al wel kitten alleen hoopte dat het voorlopig nog even niet nodig was. Dus wel. Maar hij gaat vandaag weer de schuur van mijn vader in, dan kan ie mooi opdrogen. We nemen het zekere voor het onzekere en kitten hem zowel van binnen als van buiten. Daarna maar weer in de regen zetten en hopen dat het goed gaat.

 

We zijn inderdaad blij dat het nu gebeurd en niet straks op de camping!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit zeg, dat is balen die lekkage. Kijk maar uit dat die Aluminium GPA antenne niet gaat roesten :D

 

Heb je al iets van een mast kunnen vinden?

 

Jazeker, we hebben beugels aan de kar vastgemaakt. Aan de voorkant, tussen de auto en de kar in. En daar kan een pijp van ongeveer 2 meter aan bevestigd worden, daaraan komt weer de antenne. Wonderland heeft ook gisteren de Lincoln in de auto gemaakt, die past nu mooi in het vakje onder de radio. Daarvoor moest er wel een stukje uit de volvo geknipt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom en @dR3. Natuurlijk mag je je er mee bemoeien. We stellen alle tips en info erg op prijs. Blijf ons dus vooral informeren en motiveren!

 

We zitten er inderdaad aan te denken om ook een disselbak te maken. Voor gereedschap, accu, extra brandstof etc. Alleen dat gaat nog wel even duren.

 

We gaan nu eerst de BOT drogen, kitten en dan gaan we hem van binnen eerst beitsen. Tip van @Bandoeng. We waren er zelf nog niet over uit maar hij gaat dus eerst gebeitst worden voordat we er iets in of aan bouwen. Ik heb er zin in! Jammer van het slechte weer.

 

Misschien bootlak nog beter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mogelijk het dak afsmeren met vloeibaar bitumen? (dan de binnenkant wel met dampdoorlatende verf zodat je het vocht niet opsluit. en wel eerst het hout GOED laten drogen)

 

Hier moet Dakhaas toch ff op reageren hoor...

 

Gebruik alsjeblieft geen vloeibaar bitumen... NOOIT!!!

Haal geen dakbedekking bij een bouwmarkt.. ook NOOIT!!

Ga ff naar een dakdekkersbedrijf dan krijg je voor minder geld betere kwaliteit.. Echt!

 

Zoek een dakdekker in de buurt die er op een zaterdag ff wat 370K24 ZWART op brandt...

Dit is een SBS dakbedekking met een hele grote kleefkracht.. De 3 in de code staat voor SBS als die 3 een 4 is is het een app dakbedekking.. Deze adviseer ik niet!!

 

Prijsindicatie: een volle rol dakbedekking 7m2 kost ong €45,- + iets voor het gas €5,- ofzo en het duurt ong 1 uur om het er op te plakken.. (Bij een dakdekker betaal je gwn per m²)

 

Waar is het dak van gemaakt? Hout? Helemaal kaal halen anders zit de dakbedekking zo goed vast als de verf die er op zit. Ik neem aan dat je niet wil dat je dakbedekking van je dakje waait als je eens 120 of sneller moet;)

Je zou voor wat extra zekerheid ook een stukje opdektrim (kraal model)kunnen plaatsen aan de voorkant van je B.O.T.

 

Op de dakbedekking die ik adviseer (370K24 ZWART)zit leislag dit zijn kleine steentjes die bovenop de dakbedekking zijn aangebracht hoofdzakelijk voor uv bescherming omdat SBS dakbedekking niet tegen uv straling kan.

Daarom is het belangrijk dat je aan de dakdekker vraagt om de bovenkant van de dakbedekking eens extra te verwarmen zodat de leislag er niet afwaait.

 

Een leislag dakbedekking levert over het algemeen meer bevuiling op.. Dit is op een normaal dak niet wenselijk maar.... Nu komt het..

Op jullie B.O.T. Dakje juist wel!! Dus zet die B.O.T. Lekker onder de bomen..

 

Wat hakin9 verder zegt over die verf klopt als een bus!! Altijd onthouden! Dat kan jaren schelen... Net als goede ventilatie..

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier moet Dakhaas toch ff op reageren hoor...

 

Gebruik alsjeblieft geen vloeibaar bitumen... NOOIT!!!

Haal geen dakbedekking bij een bouwmarkt.. ook NOOIT!!

Ga ff naar een dakdekkersbedrijf dan krijg je voor minder geld betere kwaliteit.. Echt!

 

Zoek een dakdekker in de buurt die er op een zaterdag ff wat 370K24 ZWART op brandt...

Dit is een SBS dakbedekking met een hele grote kleefkracht.. De 3 in de code staat voor SBS als die 3 een 4 is is het een app dakbedekking.. Deze adviseer ik niet!!

 

Prijsindicatie: een volle rol dakbedekking 7m2 kost ong €45,- + iets voor het gas €5,- ofzo en het duurt ong 1 uur om het er op te plakken.. (Bij een dakdekker betaal je gwn per m²)

 

Waar is het dak van gemaakt? Hout? Helemaal kaal halen anders zit de dakbedekking zo goed vast als de verf die er op zit. Ik neem aan dat je niet wil dat je dakbedekking van je dakje waait als je eens 120 of sneller moet;)

Je zou voor wat extra zekerheid ook een stukje opdektrim (kraal model)kunnen plaatsen aan de voorkant van je B.O.T.

 

Op de dakbedekking die ik adviseer (370K24 ZWART)zit leislag dit zijn kleine steentjes die bovenop de dakbedekking zijn aangebracht hoofdzakelijk voor uv bescherming omdat SBS dakbedekking niet tegen uv straling kan.

Daarom is het belangrijk dat je aan de dakdekker vraagt om de bovenkant van de dakbedekking eens extra te verwarmen zodat de leislag er niet afwaait.

 

Een leislag dakbedekking levert over het algemeen meer bevuiling op.. Dit is op een normaal dak niet wenselijk maar.... Nu komt het..

Op jullie B.O.T. Dakje juist wel!! Dus zet die B.O.T. Lekker onder de bomen..

 

Wat hakin9 verder zegt over die verf klopt als een bus!! Altijd onthouden! Dat kan jaren schelen... Net als goede ventilatie..

 

Mvg Dakhaas

 

Dat zijn goede tips voor onze volgende BOT. Ik verwacht niet dat dit oude karretje nog 20 jaar meegaat, dus we willen er ook niet teveel werk van maken.

Mocht het dak verrot raken dan leggen we er gewoon een nieuwe dakplaat op. Hopelijk tegen de tijd dat het zo ver is hebben we genoeg geld gespaard om een wat jongere tandemasser aan te schaffen. Zodat we op een veiligere manier ook meer spullen mee kunnen.

Ik vind het leuk dat jullie meedenken, maar de naden zijn al gekit. En we gaan de binnenkant beitsen met beits die we nog in de schuur hebben staan. En we maken er een paar gaten in voor ventilatieroosters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, mensen wat een drama. Ook na het kitten en met een zeil over de kar heen is er water in de kar terecht gekomen.

Het dak is aan één kant dan ook erg slecht en dat is ook de kant waar het lekt. Toen wij net het dak inspecteerde en erin knepen, voelde het sponsachtig aan.

Conclusie: we gaan er een nieuwe dakplaat op maken en daar hebben we nog 3 dagen de tijd voor. Pffff.

 

We gaan hem straks eerst naar mijn ouders brengen zodat hij goed droog kan staan en een dakplaat ophalen.

De gezaagde randen van die dakplaat (die wordt van betonplex) moeten goed gebeitst worden. Daar gaat pittig wat tijd inzitten. We werken hard om alles op tijd af te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, mensen wat een drama. Ook na het kitten en met een zeil over de kar heen is er water in de kar terecht gekomen.

Het dak is aan één kant dan ook erg slecht en dat is ook de kant waar het lekt. Toen wij net het dak inspecteerde en erin knepen, voelde het sponsachtig aan.

Conclusie: we gaan er een nieuwe dakplaat op maken en daar hebben we nog 3 dagen de tijd voor. Pffff.

 

We gaan hem straks eerst naar mijn ouders brengen zodat hij goed droog kan staan en een dakplaat ophalen.

De gezaagde randen van die dakplaat (die wordt van betonplex) moeten goed gebeitst worden. Daar gaat pittig wat tijd inzitten. We werken hard om alles op tijd af te krijgen.

 

Ach, wat sneu.. Een hoop extra werk en kosten. :( Erg balen.

 

Betonplex (de goede watervaste) hoef je niet te beitsen, tegen de tijd dat het weg rot, ben je bejaard. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, mensen wat een drama. Ook na het kitten en met een zeil over de kar heen is er water in de kar terecht gekomen.

Het dak is aan één kant dan ook erg slecht en dat is ook de kant waar het lekt. Toen wij net het dak inspecteerde en erin knepen, voelde het sponsachtig aan.

Conclusie: we gaan er een nieuwe dakplaat op maken en daar hebben we nog 3 dagen de tijd voor. Pffff.

 

We gaan hem straks eerst naar mijn ouders brengen zodat hij goed droog kan staan en een dakplaat ophalen.

De gezaagde randen van die dakplaat (die wordt van betonplex) moeten goed gebeitst worden. Daar gaat pittig wat tijd inzitten. We werken hard om alles op tijd af te krijgen.

 

 

He getverrr...Is dus echt zo'n alles wat fout kan gaan zal fout gaan shtf oefening geworden...Ik hoop dat het jullie allemaal lukt voor het weekend en anders nog maar een keertje zonder kar hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt geen nieuwe dakplaat. Een nieuwe plaat moet door de bouwmarkt besteld worden en is pas vrijdag bij hun. Dat is te laat... We hebben onze situatie voorgelegd aan de bouwmarkt medewerker en hij raadde ons aan om of een pasta te smeren of een zelfklevende dichtende rand eraan te bevestigen. Dat laatste gaan we nu dus proberen. We hebben gekozen voor zelfklevende band omdat dit niet zo een troep geeft als je het er weer af wilt halen.

Het is een noodoplossing en als het werkt dan zijn we vanavond al klaar. Morgen grote testdag omdat het morgen weer flink gaat regenen.

 

Dit had allemaal eigenlijk in het vorige topic gemoeten, haha!

 

Op deze manier doen we wel veel (eigenwijze) ervaring op en ik vind het een uitdaging. Ik heb er de volste vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.

 

Bedankt voor jullie medeleven!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...