Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Bami Goreng


CrossbowClan

Aanbevolen berichten

Hier volgt een review van bami goreng, merk Kung-FU.

Gekocht bij Appie H. voor € 1,62 / 680 gram.

 

Voedingswaarde per 100 gram :

- energie 140 kcal ;

- eiwit 4,6 gram ;

- koolhydraat 19,2 gram ,

waarvan suikers 2,5 gram ;

- vet 4,6 gram ,

waarvan verzadigd 0,7 gram '

enkelv. onverzadigd 2,5 gram ,

meerv. onverzadigd 1,3 gram ;

- voedingsvezel 1,6 gram ;

- natrium 0,75 gram.

 

Benodigdheden :

- 1 blik Kung-Fu bami goreng ;

- margarine (de houdbaarheid was tot 01-01-13, vorig jaar half opgemaakt en laten staan) ;

- CO-pieper ;

- Home Stove ;

- mestin + vork ;

- zakmes.

 

DSC00005.jpg.66f0b83e2126c98dc6dd25601c3c755a.jpg

 

 

DSC00004.jpg.a3bcbda3a51f74624ebff8ec994b547b.jpg

 

De bami is houdbaar tot juli 2016.

De pieper die ik gebruik is bedoeld voor de detectie van H2S, maar alarmeert ook bij de meeste andere schadelijke gassen (ruim voordat het gevaarlijk wordt) zoals methaan, propaan, butaan, benzeen, tolueen, xyleen en natuurlijk koolmonoxide. Tevens gaat hij in alarm bij een zuurstofwaarde 23% (v/d lucht).

 

Voorbereiding ;

- opstellen gasstel (Home Stove) en testen... werkt prima ;

- pieper aanzetten... werkt ook ;

- blik geopend met mijn zakmes... mes is nog heel ;

- mestin ingesmeerd met boter ;

- inhoud van het blik in de mestin... past precies.

 

DSC00006.jpg.8358bf44fae75a0c66bf34d1dc907a52.jpg

 

Even kijken of dit allemaal goed op het forum komt... met name de foto's.

Deel 2 volgt direct... :D

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het gaat goed, behalve de slechte foto van de pieper. :(

 

Deel 2 dan nu.

 

Bereiding :

De mestin met de bami op het vuur gezet. Het gasstel staat op vrijwel de laagste stand, anders ben ik bang dat de boel aanbrand.

Regelmatig roeren... en na 7 min. is de bami heet, te heet om direct te kunnen eten (zonder blaren hahaha). Effe goed blazen eerst... pfffffffffff :p

 

DSC00007.jpg.ced0333865b2c2a09004fb6b9476b79c.jpg

 

En eten maar...

 

DSC00008.jpg.47fa3d49ebc447828eed58cb7032e3f4.jpg

 

Smaakoordeel :

Bij het openen van het blik kwam me een heerlijke geur tegemoet, echt de geur van bami goreng. Helaas proef ik dat nauwelijks terug in de hete bami.

De bami is behoorlijk klef. Het kan zijn dat ik teveel boter heb gebruikt.

Ik zie vlees en groente, maar erg veel is het niet. De dagelijks aanbevolen hoeveelheid groente krijg je hiermee zeker niet binnen... des te meer zout.

Toch vind ik het goed te eten, zeker niet vies, maar ook niet zó lekker als het ruikt bij het openen.

 

Eindoordeel :

Voor de prijs van € 1,62 krijg je een flinke maaltijd, die behoorlijk smaakt.

Het vele zout baart me zorgen, maar in een SHTF-situatie is het een prima maaltijd.

 

Morgen ga ik de nasi goreng proberen.

 

Gr. en suc6, Martin.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan leuke review. Waarom in hemelsnaams margarine erbij?? Moeten je hartkleppen gesmeerd worden ofzo? :D

 

Dat vele zout is wel degelijk een issue bij een SHTF situatie! Zeker voor een langere periode. Het zorgt voor een extra belasting van je lichaam en je hebt meer water nodig.

Maar ok, voor dat geld een aardige aanvulling/afwisseling. Ik vond de blikken niet te vr3ten. Voor nood eet ik echt haast alles. Maarja ik heb nu de keuze....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel gegeten, smaak nergens na. Zelfs een enigzins overheersende smaak van iets wat de smaak van bami moet nadoen.

Maar je kunt het wel redelijk krijgen, dan doe je er een blikje goulash door of gebakken spekjes. Wordt dan nog zouter en duurder.

Vind het dan zelf wel goed te eten, maar je moet wel van zout houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan dank je voor je review , wellicht dan toch slim om naast dit soort maaltijden dan toch ook wat gedroogde kruiden bij je

voorraad te doen , zodat je er dan toch wat extra smaak aan kan geven en wat @prepass zegt zout is een behoorlijke belasting voor je lichaam als je constant

van dit spul eet (je nieren moeten dan echt overwerken) en je moet dan zeker extra drinken bij dit soort maaltijden

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass,

 

Die bumptest wordt volgens mij gedaan met propaangas, dus hij wordt gekalibreert op propaan en niet op H2S, want dat gas is écht levensgevaarlijk.

Daarom, vanwege de kalibratie op propaangas, reageert hij op alles wat daar in de buurt of hoger komt... en dat zijn vrijwel alle schadelijke gassen en dampen.

 

Ik, en al mijn collega's, leg dagelijks mijn leven in de "handen" van dat ding. Naast uiteraard andere methoden van gas/lel- metingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsel klaarmaken in Messtins en hier ook uit eten is tegenwoordig niet meer HPG-verantwoord. Binnen defensie is dit zelfs verboden aangezien er mogelijk aluminium schilfers in de voeding terecht kunnen komen. Dit zou een negatief effect op de gezondheid kunnen geven.. Aldus.. :S

 

Anyway, nu mijn persoonlijke mening; Durf messtins los te laten en gewoon lekker makkelijk te koken in een anti-aanbakpannetje, scheelt zoveel geklooi met schoonmaken, en is nog frisser ook!

 

Verder vind ik er vrij weinig eiwitten inzitten, maar weer veel (slechte) vetten.. Goed voor de adertjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan ik snap je gedachtegang wel. Ik hoop echt dat je een juiste aanname doet. Mijn werkgever gebruik ook h2s piepers en ook deze zijn alleen voor h2s, dat ze afgaan op andere gassen/waardes zegt niets over de juiste detectie van de andere gassen. Ik vraag me ook af of ie wel CO meet want daar zijn specifiek andere meters voor. Maar ok, ik hoop dat jij gelijk hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sowieso interessant dat het totaal van de ingrediënten ruim boven de 100% ligt lol

 

Er mist een 'sluit-haakje' -> )

 

Ik heb die nassi 2x geprobeerd maar vind het echt te zout om te eten, na drie dagen niets eten smaakt het vast prima maar die blikken komen niet in mijn voorraad (prep what you eat, eat what you prep).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...