Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Eten uit de natuur


Vempain

Aanbevolen berichten

Deze review gaat het e-book "Eten uit de natuur"

ISBN: 9789462320994

Voor meer info: http://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789462320994

Het is een mooi overzichtelijk boek met hele duidelijke foto's en een aantal recepten die makkelijk zijn om te maken.

De tekst is duidelijk en ook erg prettig om te lezen.

Het is Michiel Bussink ook erg goed gelukt om het gehele boek van voor tot achter interessant te houden en je niet een idee krijgt dat je een encyclopedie aan het lezen/bekijken ben.

Het is een hele goede aanvulling voor je kennis in eetbare planten en zeker om mee te beginnen.

maar merk wel dat er ook veel eetbare planten niet in staan, die ik dan weer mis als aanvulling in het boek.

Persoonlijk had ik liever gehad dat hij de paddenstoelen achterwege had gehouden en op die plek wat andere informatie over de andere planten had neergezet.

Zeker een aanrader.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gebruikersnaam
maar merk wel dat er ook veel eetbare planten niet in staan, die ik dan weer mis als aanvulling in het boek.

.

 

Dank voor je review.

Mbt tot je opmerking vind ik dat passen bij alle boeken over (eetbare) planten die ik heb, zelfs de allerdikste rn meest uitgebreidden (die te zwaar zijn om mee op tocht te nemen). Je zult in ieder handzaam boek genoegen moeten nemen met wat de schrijver voor je heeft uitgezocht, want volgens mij kun je een paar Kg papier vullen als je alles wat van Westeuropeesche planten eetbaar is op schrift wilt stellen.

 

Dat er ook recepten instaan vind ik ook een teken dat het boek niet echt bedoeld is voor de gevordere plantenkenner maar meer iets is voor de leek en om die letterlijk te laten proeven van wat er in de (stads)tuin groeit.

 

Leuk en leerzaam boek trouwens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...