Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 28 van de 28
    Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anvil Bekijk Berichten
    Aluminiumfolie is ook vanuit een eerste hulp oogpunt zeer interessant!... Er zijn maar weinig dingen zo steriel als de binnenkant van een rol alufolie!... Het spul is nog een kleine 120 graden Celcius op het moment dat het op z'n definitieve rolletje gesponnen wordt en zolang je het niet afrolt en er buitenlucht bij laat komen blijft het keurig steriel!...

Leent zicht bijzonder goed voor het steriel afdekken van (brand)wonden onderweg naar correcte medische zorg...
    Ook in een dagelijkse NON-shtf situatie...

bij steriel hoort niet alleen de temperatuur waarbij het gemaakt is, maar dat is een heel proces waaronder het verpakken, en een kartonnetje is niet luchtdicht dus daar gaat het steriel zoiezo al.
    het is "schoon" en vuil vrij als het goed is, maar steriel is echt wat anders maar dat neemt niet weg dat het zeker zn toepassingen heeft

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Nou als dat filmpje aluminuim vers gevormd uit de pers komt en met een dusdanig hoge restwarmte op de rol gesponnen wordt, zal er binnenin de rol niet veel vuil zitten hoor... Als jij een metertje die rol in duikt is het echt HEEL schoon zoniet steriel... De verpakking bied uiteraard geen enkele vorm van bescherming nee... Dus het eerste (of laatst gebruikte) stuk op de rol zou ik discarten... Verder ga je in je gemiddelde BOB echt niks schoners vinden...

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik vraag me af of je aluminiumfolie ook kunt gebruiken als een kooi van Faraday. Stel je hebt een radio of porto oid weet ik veel wat, dat je voor een EMP zou willen beschermen, zou je het apparaat dan in wat isolerende foam of iets dergelijks kunnen wikkelen en daarna in alufolie inpakken?
    Of werk dat niet met aluminium? Ik heb dat filmpje op de vorige pagina trouwens wel gezien, maar stel de vraag toch maar even...)

Gr. Mickael

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tank532 Bekijk Berichten
    Ik vraag me af of je aluminiumfolie ook kunt gebruiken als een kooi van Faraday. Stel je hebt een radio of porto oid weet ik veel wat, dat je voor een EMP zou willen beschermen, zou je het apparaat dan in wat isolerende foam of iets dergelijks kunnen wikkelen en daarna in alufolie inpakken?
    Of werk dat niet met aluminium? Ik heb dat filmpje op de vorige pagina trouwens wel gezien, maar stel de vraag toch maar even...)

Gr. Mickael
    Hi [MENTION=2798]Tank532[/MENTION], en welkom. Wikkel je radio - terwijl deze aan staat - maar een keer of 4 in de folie. Je zult merken dat bij elke wikkel de ontvangst meer dan halveert, doordat de folie inderdaad als Faraday kooitje fungeert. De volgende post in de voorstelronde?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Een rol aluminium is ook heel goed te gebruiken voor zelfverdediging (knuppel).

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2013
    F150 bedankt voor je reactie. Ik had dat idd noch niet getest en twijfelde omdat het niet magnetisch is. Maar goed om te weten en kan apparatuur dus makkelijk beschermen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    In mijn rugzakken zit ook aluminium folie maar geen rollen . Een metertje of 2 a 3

Geert

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Alufolie is een soort ducktape, duizend en ťťn toepassingen en nooit meer te krijgen na een teotwawki.
    Lijkt me geen overbodige luxe om dit te preppen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Aluminium folie
    Door Blik(voer) op oneindig in forum Survival Algemeen
    Reacties: 45
    Laatste Bericht: 18-05-15, 11:06

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten