Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55
    Dick Berts
    Guest

Alarm ! Dit is het absolute einde !

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soz...-a-839860.html

HEDGEFONDS WEDDEN TEGEN DUITSE STAATSOBLIGATIES !

NEEM JE LAATSTE VOORZORGSMAATREGELEN WANT HET KAN NU NIET LANG MEER DUREN !

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Hoeveel maanden geef je het nog Dick?

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Eh... maanden?

Dick Berts
    Guest
    Mr. Gold vroeg: "Hoeveel maanden geef je het nog Dick?"Grappig dat jij nog in maanden denkt, het zou ook dagen kunnen zijn, of zelfs uren! Timing blijft extreem lastig. Zie het boek 1984 van George Orwell. Hij krijgt volkomen gelijk, maar alleen iets later. Onze economie is te vergelijken met een terminale patient, die je vol heroine spuit. Hij kan nu zelfs weer dansen op een feestje. Maar dan opeens, op een totaal onverwacht moment stort hij ter aarde en sterft. Daar zitten we vlak bij. Be prepared !

Rodin heeft het gelukkig ook door.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Dick, wat verwacht je dan precies? Ik denk zelf een bankholyday net zoals in Argentie jaren 2000 ongeveer.
    Lees zelf ook de inkomende emails op Steve Quayle van insiders die ook dit soort waarschuwingen geven.
    Zoals bekend heeft Steve veel geheime contacten en krijgt ook deze berichten van zgn klokkenluiders.
    http://www.stevequayle.com/News.aler....election.html

Maar wat adviseer je, voedsel, zilver (goud is me te duur) wat verwacht jij dat er gaat gebeuren.
    Heb natuurlijk van alles wat maar geen grote hoeveelheden i.v.m. ruimte en financien.

Geen BOL e.d. wel weer 500 liter drinkwater en 3 mobiele filters en 2 stationaire filters, dat is dan weer doorgeschoten.
    5 BOB's
    Maar voor de dagelijkse omstandigheden wil ik graag advies.
    Bedankt.
    Laatst gewijzigd door Tom; 20-06-12 om 08:18.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Ik vind het lastig om dat Duitse bericht te matchen met de nieuwsberichten over Spanje.

@Dick, waarom is dat nieuws over de hedgefondsen naar jou idee zo acuut alarmerend? Zelf heb ik dat idee veel meer met Spanje, dat is toch de veenbrand van Europa?

Qua timing: ik ben voorbereid (althans, dat hoop ik - moet in de praktijk nog blijken ofcourse) op dat het over 10 minuten SHTF is, maar het zou mij ook niks verbazen als het nog een paar maanden kan duren. Want ja, het kan steeds nog erger. Met een paar rondes QE en LTRO rekken ze er heus wel een maand of 2 weer bij.
    Survival rule #1: Keep having fun!

Dick Berts
    Guest
    @Tom; Banken dicht, winkels dicht en een systeemcrisis waarvan niemand de gevolgen kan overzien. Wat gebeurt er als het personeel van de energiebedrijven maandenlang geen salaris meer krijgt? Gaan ze dan nog naar hun werk? Hoe betalen we onze olie importen als de euro toiletpapier wordt? Niemand die het weet. Gezien de enorme kwetsbaarheid van hoogtechnologische samenlevingen kon het wel eens heel erg worden. Een voorbeeld uit duizenden; Voor de Tweede Wereldoorlog zat er in het hele circuit producent, groothandel, winkel wel voor een half jaar eten. Een regio directeur van AH heeft me verteld, dat er nu nog maar voor twee dagen eten in het circuit zit.... Alles staat op scherp. Voorraadvorming is eigenlijk de kerntaak van winkeliers, maar die zien voorraden alleen nog maar als renteverlies. De uitpuilende schappen in de winkels zijn dus puur gezichtsbedrog. Er hoeft maar iets te gebeuren en ze zijn leeg.

Wat Argentinie betreft, dat was een geisoleerd land dat op de fles ging. Nu dreigt in een klap de hele wereld kopje onder te gaan, dat is beslist andere koek. Als je met vijftig man bent en er valt een vent in een put, dan trek je hem er met zijn allen moeiteloos uit, maar als je er met zijn vijftigen tegelijk in lazert.....

Voor een advies op maat heb ik je een persoonlijk bericht gestuurd.

Dick Berts
    Guest
    @Jester. Het bericht is zo acuut alarmerend omdat hierdoor het sprookje dat Duitsland in zijn eentje de rest van Europa overeind kan houden, onderuit wordt gehaald. Als het internationale flitskapitaal zich op grote schaal terugtrekt uit Europa -dat proces is al gaande- dan kan het in een paar uur gebeurd zijn met ons. Wat Spanje betreft, het is niet Spanje OF Duitsland, maar Spanje EN Duitsland en doe de rest er maar bij. Heel Europa staat in de fik!

De timing blijft lastig.

Wat je voorbereidingen betreft; Chris Martenson een autoriteit op prepper gebied in de VS zegt altijd; het verschil tussen 0% voorbereid zijn en 10% voorbereid zijn is mega groot en betekent vaak al het verschil tussen leven en dood. Je hoeft gewoon niet alles voor elkaar te hebben, liefst wel natuurlijk, maar een klein beetje voorbereid zijn helpt al heel veel.

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Wellicht is dit nuttig om zelf een lijstje samen te stellen:

http://preppers.nl/forum/threads/631...ste-crisisuren

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Berts Bekijk Berichten
    http://www.spiegel.de/wirtschaft/soz...-a-839860.html

HEDGEFONDS WEDDEN TEGEN DUITSE STAATSOBLIGATIES !

NEEM JE LAATSTE VOORZORGSMAATREGELEN WANT HET KAN NU NIET LANG MEER DUREN !
    Wow, en in hoofdletters nog wel, LOL.

Er zijn in de markt altijd longs en shorts. De futures handel is per definitie een zero-sum game.
    Dwz dat er voor iedere long een short moet zijn. Dat er nu ook een paar hedge funds zijn die short zijn is niet echt alarmerend.
    Vorig jaar was bijvoorbeeld een bijzonder slecht jaar voor hedge funds, de meeste hebben geld verloren.

Let wel, ik zeg niet dat er niets kan gebeuren, ik zeg enkel dat dit data-point geen echt verschil maakt.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Forum Rechten