Ga naar inhoud
GENEGEERD

4 Bands mobilifoon 27Mc/VHF/UHF op de markt


rescue

Aanbevolen berichten

Er komt een vierbands mobi uit, van Wouxen, die in ieder geval drie banden doet die voor preppers interessant zijn

 

10/11 meter band 27Mc FM/AM'

2 meter band VHF

UHF o.a. PMR/LPD

De 4-bands zendontvanger zal in FM werken op de 10, 6, en 2-meter band alsook de 70cm band. Opvallens is dat de 10-meter band al begint bij 26 Mhz. Zal Wouxun hiermee een nieuwe markt aan willen boren? Helaas ontbreekt ondersteuning voor de 4-meter band en dat is wel een gemiste kans, omdat Wouxun VHF-low portofoons heeft die wel op 70 Mhz werken.

In tegenstelling tot de 4-bands Yaesu FT-8900R heeft de Wouxun enkele verbeteringen waaronder vrij te kiezen banden per VFO. Je kunt dus je eigen combinatie maken in beide VFO’s waar je bij Yaesu aangewezen bent op de voorkeur van de fabrikant. Omdat de set over twee VFO’s beschikt is het mogelijk om op twee banden tegelijk te ontvangen.

http://www.hamnieuws.nl/2013/09/wouxun-komt-met-4-bands-kg-uv950p/

 

kg-uv950p_new-flyer.jpg

 

volgens bamiporto.nl gaat deze € 349,00 kosten..

 

Ik ben benieuwd...

 

[video=youtube_share;uic33wZl9GI]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jammer van de hoge prijs, maar wel een uitgebreide bak. Toch brengt dat wauxun voor een chinees merk best degelijk spul uit, dus kan me die prijs ook wel voorstellen.

 

Ben benieuwd of dit een nieuwe strategie gaat worden om een groter publiek aan te spreken. Meer frequenties en banden op een bak. Leuke ontwikkeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik probeer het maar eens uit te leggen op een normale manier.

Schrijven is niet mijn ding dus neem me dat niet kwalijk.

Een Wouxun is een blijft een keuze die je maak omdat je het echte werk niet kan betalen.

Een Yeasu porto bv kost 600 euro en heeft net iets meer mogelijkheden als een Wouxun.

Tot zo ver de vergelijking.!

Als prepper zijnde ga je voor de veiligheid en het best mogelijke wat je kan kopen voor jouw veiligheid!

Alles heeft zijn prijs en dat geld ook voor communicatie.

Ik zelf heb liever 6 wouxun porto's in huis liggen als 1 Yeasu.

Al moet ik wel zeggen dat een Yeasu porto veel beter ontvangst mogelijkheden heeft.

Maar voor de prijs van 6 wouxun heb je 1 Yeasu

Het voordeel van de Wouxun is dat hij goedkoop is en mochten er onderdelen stuk gaan het goedkoop te vervangen is.

 

Maar mensen laat je niet gek maken want:

 

Een wouxun of een ander habbie babbie merk kan nooit tippen aan een Kenwood of Yeasu porto.

Dit heeft te maken met de filters en vermogen wat er in zit..

 

Mocht je er niet uit komen,ik ben op ts/`

 

Een ontvanger/zender van 0-30mhz kost gemiddeld 600 euro en dan hebben we het niet over yoko yoko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi geschreven en helemaal waar :)

 

De meeste mensen kunnen het misschien wel betalen, maar willen het niet.

Dat is denk ik ook de voornaamste redenen dat dit soort merken hoog tij vieren.

 

Vroeger had men scanners en bakkies/zenders in de huiskamer en in iedere auto. Nu vinden mensen het af en toe leuk. Dan hebben ze geen dure bak of porto nodig. Het wordt simpelweg gewoon minder gebruikt. En een Poolse chauffeur of loonwerker in zijn heftruck heeft geen bak van 300euro nodig natuurlijk.

 

En wanneer je nu al wauw zegt op die Chinese rommel of kloons zoals superstar en dergelijke, dan sta je helemaal te kijken van de kwaliteit van een kenwood of Ranger inderdaad.

 

Tegenwoordig zie ik trouwens ook meer en meer de zakelijke markt met die chinese rommel lopen hoor. Kwam laatst bij een bedrijf en liep langs de receptie en zag ik ook twee 6-Voudige Portofoonladers staan met bami en nasi erin :rolleyes:

 

Nou ik probeer het maar eens uit te leggen op een normale manier.

Schrijven is niet mijn ding dus neem me dat niet kwalijk.

Een Wouxun is een blijft een keuze die je maak omdat je het echte werk niet kan betalen.

Een Yeasu porto bv kost 600 euro en heeft net iets meer mogelijkheden als een Wouxun.

Tot zo ver de vergelijking.!

Als prepper zijnde ga je voor de veiligheid en het best mogelijke wat je kan kopen voor jouw veiligheid!

Alles heeft zijn prijs en dat geld ook voor communicatie.

Ik zelf heb liever 6 wouxun porto's in huis liggen als 1 Yeasu.

Al moet ik wel zeggen dat een Yeasu porto veel beter ontvangst mogelijkheden heeft.

Maar voor de prijs van 6 wouxun heb je 1 Yeasu

Het voordeel van de Wouxun is dat hij goedkoop is en mochten er onderdelen stuk gaan het goedkoop te vervangen is.

 

Maar mensen laat je niet gek maken want:

 

Een wouxun of een ander habbie babbie merk kan nooit tippen aan een Kenwood of Yeasu porto.

Dit heeft te maken met de filters en vermogen wat er in zit..

 

Mocht je er niet uit komen,ik ben op ts/`

 

Een ontvanger/zender van 0-30mhz kost gemiddeld 600 euro en dan hebben we het niet over yoko yoko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens , viper.

Toch vind ik de prijs kwaliteit van deze bak enorm goed.

Er zijn weinig langetermijn gegevens.

Een goede bak gaat normaal 10-20 jaar mee, dus je betaald voor die kwalitiet.

Als deze na 5--10 jaar de geest geven zou dat jammer zijn, als ze ook 10-20 jaar meegaan hmm....

 

Voor alle duidelijkheid deze zenders mag je wel bezitten niet gebruiken !

Wil je echt gaan zenden haal even een N licentie, online genoeg over te vinden!

 

Grt

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle waar is naar zijn geld.

 

Voor mij is de ideale mix, van communicatie, bestaat uit vele verschillende apparatuur, en verschillende frequenties,

voor 1 Yeasu, kan ik drie locaties\voertuigen uitrusten met apparatuur.

En in sommige locaties\voertuigen\vaartuigen wil ik liever 1 bak, en dus 1 stroomverbruiker, en 1 antenne, dan twee bakken en drie antennes.

 

Ik zou zeker niet alleen voor chinese spullen kiezen.. Het gaat om de mix, en de veelzijdigheid van apparatuur en natuurlijk het beschikbare geld voor dat doel. Je hebt er met dit product nu een keuze bij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...