Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 32
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Een boef komt de bank niet binnen. De kluizenzaal al helemaal niet. Je hebt er een pasje voor nodig. Je hebt meer kans om het te overleven als je maar tegenover 1 boef staat. Als de andere je partner vermoordt zonder buit, had hij dat anders ook wel gedaan. Met een kluis thuis ben je altijd het haasje. Hoe komen ze het te weten ? Een verkennende inbraak, de leverancier van de kluis of gewoon een vermoeden.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Een boef komt de bank niet binnen. De kluizenzaal al helemaal niet. Je hebt er een pasje voor nodig. Je hebt meer kans om het te overleven als je maar tegenover 1 boef staat. Als de andere je partner vermoordt zonder buit, had hij dat anders ook wel gedaan. Met een kluis thuis ben je altijd het haasje. Hoe komen ze het te weten ? Een verkennende inbraak, de leverancier van de kluis of gewoon een vermoeden.
    Boef 2 hoeft die bank niet binnen te komen, jij gaat zelf de bank/kluizenzaal wel naar binnen want je wilt niet dat je partner gemarteld/verkracht/etc etc wordt. Boef 2 waarschuwt boef 1 als jij niet meewerkt. De boeven kunnen in dit geval 12 jarige kinderen in een rolstoel zijn, zodra jij gescheiden bent van je partner en je partner is overmeesterd dan kun je niet meer rambo spelen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Het aantal overvallen ( huis overvallen) is in 2012 gedaald naar 1.982.
    Aantal huizen: 7.000.000
    Dus ongeveer een kans van 1 op 2000.

Voor elke 1000 km die je rijd in een auto heb je 1:100.000 kans dat je een dodelijk ongeluk krijgt.
    Per jaar rij je 20.000 km dan heb je dus al 1:5000 kans op een dodelijk omgeluk.

Ik neem dus aan dat je ook geen auto meer rijd vanaf morgen?

( even in 5 min van google getrokken..)

Natuurlijk flauw ik weet het, maar dit zijn cijfers waar we wel rekening moeten houden maar zeker niet ons leven door moeten laten bepalen.
    Daarnaast als je er bang voor bent stop je een grote kluis op de begane grond die ze wel moeten vinden.
    Daar stop je wat geld en je verzekeringspapieren in.
    De rest, cash PM, verstop je goed en veilig.

Je kunt zo ver gaan als je wilt, alarm installatie, zorg dat ze niet zomaar binnen kunnen enz.
    Volgens mij maak je je druk om de verkeerde dingen...

Als ze weten dat je wat hebt en ze willen het dan krijgen ze het.
    Desnoods nemen ze je kind mee en mag je ruilen, maakt het dan nog uit dat je het 'veilig' op de bank hebt staan?

Prep ze,
    K a n s
    Laatst gewijzigd door Kans; 01-10-13 om 09:23.
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Het voordeel van een kluis in een bank is dat je hold-up bestand bent en dat een overval ook niet erg waarschijnlijk is. Bewaar je PM thuis, dan stel je je bloot aan diefstal en overval. In de bank kan je bestolen worden door de bank en de fiscus. Het moet al ver gaan voor dat gebeurt, zelfs bij een bail-in is dat geen logische stap.
    Dat laatste is ook zonder bail-in mogelijk.
    Kluisjes zijn verdacht en worden zonder pardon geconfisqueerd.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Zodra alles digitaal is dan is er aan de ene kant totale controle mogelijk in ons nadeel, en ten tweede door ons totaal geen controle mogelijk in ons nadeel.
    Ah, dat klopt, maar...
    Ze willen dit zeker, wellicht niet met intentie, maar dan zeker middels opportunistische reacties.
    Uiteindelijk land je dan simpelweg bij een moderne vorm van slavernij. IMO zijn we daar overigens al...

Echter, slavernij is geen stabiele toestand. In het begin kun je het systeem nog overeind houden middels een politiestaat, maar ook die zal uiteindelijk falen.

De snelste manier om hier een einde aan te maken is ook nog eens volstrekt legaal: werk niet meer dan je per se nodig hebt voor het naakte overleven.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Dat laatste is ook zonder bail-in mogelijk.
    Kluisjes zijn verdacht en worden zonder pardon geconfisqueerd.
    Nog effectiever is het om mensen bang te maken voor kluisjes confiscatie zodat alles gewoon op bankrekeningen blijft liggen. Wel zo gemakkelijk te confisceren....
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    Begin dit jaar nog niet. Alleen heeft niet ieder filiaal zulke kluisjes. Wel waren ze allemaal bezet.
    Update: ABN stopt er inderdaad mee, iig in de vestiging waar ik een kluisje heb, en ze bieden geen alternatieve locatie aan. Het lukt me nog steeds niet om foto's te up loaden, dan maar wat citaten uit de brief:

"Wat verwachten we van u: Wij verzoeken u om de inhoud van uw safeloket op te halen voor 1 November 2013"

"Wat gebeurd er als u niet voor 1 November 2013 uw safeloket leeghaalt?: dan zijn wij genoodzaakt uw safeloket open te boren onder toezicht van een notaris. De eventuele inhoud wordt door ons bewaard en kan op afspraak opgehaald worden."

"Wat kunt u doen als u van een kluis gebruik wilt blijven maken?: u kunt overwegen zelf een kluis aan te schaffen."

En verder: je gelooft toch zelf niet dat mensen die al het besef hebben dat ze niet alles op een bankrekening hebben staan, dat die nu kluisjes beperkter beschikbaar worden de weg terug richting bankrekening zullen nemen (voor zover er zaken in het kluisje zaten die op een bankrekening passen). Ik denk dat dit voor "dit slag mensen" eerder een aansporing is om nog meer buiten het reguliere bankensysteem te gaan.

ps: ik heb onlangs een bezoek aan mijn kluisje gebracht, en de originele inhoud vervangen door plastic kermis sieraden waar onze kinderen ondertussen op uitgekeken zijn. Kan de notaris na 1 November mooi de inhoud vaststellen, en ABN Amro het bewaren.
    Laatst gewijzigd door ET phone home; 01-10-13 om 14:30.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Notaris? U hebt geld teveel?

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    <<<alu hoedje op>>> pas wel in het beeld dat de overheid en banken de mensen will pushen om alles maar digitaal te bewaren.... veel gemakkelijker te confisceren...<<<hoedje af>>>

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ze hebben je wel netje verwittigd. Zelf hou ik ook nogal van fysiek. Mijn vertrouwen in de overheid is zo groot dat ik zo weinig mogelijk op rekeningen aanhoud.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Bestaat er een prep dorp en waar kan ik die vinden?
    Door survivalman010 in forum Huisvesting
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 09-08-13, 21:52
  2. De middenklasse bestaat...... Nog... !
    Door Kans in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 06-03-13, 07:30
  3. Tijd bestaat niet
    Door Cyberbeer in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 21-10-12, 10:04
  4. BOL in Nederland bestaat niet?
    Door RedPill in forum Huisvesting
    Reacties: 34
    Laatste Bericht: 06-09-12, 15:58

Labels voor dit Bericht