Ga naar inhoud
GENEGEERD

Uniek vecht/survival kunst Basupi (voorheen Basupikombinasi)


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

Ik heb besloten de stijl zoals ik die van mijn leraar geleerd heb te gaan doorgeven.

 

De basupi, als die eenmaal goed ingetraind is zal werkzaam zijn bij iemand die dik is, of dun is, lang of kort, man of vrouw. Zodra het gevoel erin zit kan je je effectief verdedigen.

 

Wij kennen geen kata, geen banden, rangen, en geen ego, alleen survival.

 

Bij interesse, lees verder op http://www.basupi.com

 

 

oja, foto s zijn genomen in een aanval situatie van een leek, per persoon zou er een andere foto komen, bij een groter en sterker iemand, zou er meer de nadruk liggen op reflex. Omdat dit niet in foto s uit te drukken is, komt er binnen kort een video filmpje.

 

Als er nog mensen zijn die site technisch een goede tip hebben? heel graag!

 

vriendelijke groet,

 

Ronin

 

p.s. eigenlijk moet je het aanvoelen wil je het begrijpen

  • Leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb besloten de stijl zoals ik die van mijn leraar geleerd heb te gaan doorgeven.

 

De basupi, als die eenmaal goed ingetraind is zal werkzaam zijn bij iemand die dik is, of dun is, lang of kort, man of vrouw. Zodra het gevoel erin zit kan je je effectief verdedigen.

 

Wij kennen geen kata, geen banden, rangen, en geen ego, alleen survival.

 

Bij interesse, lees verder op http://www.basupikombinasi.com

 

 

oja, foto s zijn genomen in een aanval situatie van een leek, per persoon zou er een andere foto komen, bij een groter en sterker iemand, zou er meer de nadruk liggen op reflex. Omdat dit niet in foto s uit te drukken is, komt er binnen kort een video filmpje.

 

Als er nog mensen zijn die site technisch een goede tip hebben? heel graag!

 

vriendelijke groet,

 

Ronin

 

p.s. eigenlijk moet je het aanvoelen wil je het begrijpen

 

Mooie stijl en mooie site.

Succes, Ronin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er al goed uit. :)

 

Ook een behoorlijk uitgebreid verhaal, hoewel het volledige idee mij nog niet duidelijk is. Zal te maken hebben met het 'gevoel' waar je op je site en post over schrijft, niet mijn sterkste kant. :o

 

Een heel apart en ander idee dan enige vechtsport die ik ken. Erg interessant te lezen dat het in basis ook geen set technieken is, maar houding, reactie en gevoel en daardoor toepasbaar in veel meer aspecten van het leven.

 

Jammer dat we niet allemaal op fiets afstand van elkaar wonen. :p

De datum van de eerste seminar komt overeen met de PH meeting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, datum kan evt nog worden aangepast.

 

Stijl moet je idd zelf ervaren, en dan zelf gaan intrainen in opdrachten die je van mij krijgt. Vorderingen zullen redelijk snel plaatsvinden, zonder dat je beseft hoe en wat.

ja het is een bijzondere stijl. nog niet eerder gevonden. Vandaar dat ik het stokje van mijn leraar ga overnemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reminder to myself: Do NOT piss off @Ronin Kogaratsu, repeat; NOT! ;)

 

Mooie site. Het was me echter niet meteen duidelijk of je iets wil vertellen over de specifieke stijl (die, zoals ik begrijp er niet is, en toch weer wel) of dat je daadwerkelijk trainingen aanbiedt. Toen ik verder doorklikte zag ik dat het laatste het geval was. Dat mag wellicht iets prominenter naar voren komen.

 

Ik ben erg benieuwd naar de filmpjes! Dat kan namelijk helpen voor mensen die niet bekend zijn met deze techniek om een idee te krijgen. Zo heb ik bijvoorbeeld een soort van Krav Maga idee in mijn hoofd.

 

Succes verder en ik zal je site zeker vaker bezoeken!

 

Groeten,

 

JB

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Top Ronin,

 

Alleen al dat je zo een deel opsec wilt vrijgeven vind ik knap!

Het spreekt mij wel enorm aan!

 

Heb zelf altijd een hekel gehad aan de graden enz.

Toen ik karate oefende deed onze sensei daar ook niet aan.

Hij zei ook dit is geen specifiek stijl maar wel effectief.

En dat zag je dus wel na twee drie jaar waarbij we op wedstrijden met onze witte band, dankzij, regelmatig wonnen van zwarte banden en hoger.

 

Ook de budosport die ik nu beoefen heeft geen uiterlijk rangen of graden systeem.

Je ziet het wel aan iemand op welk niveau die zit.

 

Nog even uitzoeken hoever je van mij vandaan zit :rolleyes:

De reisafstand zal wel te groot zijn :(

 

Grt

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reminder to myself: Do NOT piss off @Ronin Kogaratsu, repeat; NOT! ;)

 

Mooie site. Het was me echter niet meteen duidelijk of je iets wil vertellen over de specifieke stijl (die, zoals ik begrijp er niet is, en toch weer wel) of dat je daadwerkelijk trainingen aanbiedt. Toen ik verder doorklikte zag ik dat het laatste het geval was. Dat mag wellicht iets prominenter naar voren komen.

 

Ik ben erg benieuwd naar de filmpjes! Dat kan namelijk helpen voor mensen die niet bekend zijn met deze techniek om een idee te krijgen. Zo heb ik bijvoorbeeld een soort van Krav Maga idee in mijn hoofd.

 

Succes verder en ik zal je site zeker vaker bezoeken!

 

Groeten,

 

JB

 

Ronin legt je lever voor je voeten en dan heb jij nog niet door dattie eruit is. Wat een fantastische techniek, ik heb enkele 'moves' gezien, geweldig.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Top Ronin,

 

Alleen al dat je zo een deel opsec wilt vrijgeven vind ik knap!

Het spreekt mij wel enorm aan!

 

Heb zelf altijd een hekel gehad aan de graden enz.

Toen ik karate oefende deed onze sensei daar ook niet aan.

Hij zei ook dit is geen specifiek stijl maar wel effectief.

En dat zag je dus wel na twee drie jaar waarbij we op wedstrijden met onze witte band, dankzij, regelmatig wonnen van zwarte banden en hoger.

 

Ook de budosport die ik nu beoefen heeft geen uiterlijk rangen of graden systeem.

Je ziet het wel aan iemand op welk niveau die zit.

 

Nog even uitzoeken hoever je van mij vandaan zit :rolleyes:

De reisafstand zal wel te groot zijn :(

 

Grt

K a n s

 

Dank je kans, was ook wel even een grote stap om uit die opspec te komen.

De afbeeldingen op de site zijn reacties op een aanval van een leek.

in de filmpjes zal er weer hele andere dingen uitklappen.

Basupi gaat in je lijf zitten, na simpel in te trainen technieken.

Hoe meer ik zou voordoen, hoe meer ik het zelflerend vermogen weghaal. Dat dilemma zit ik nu in om iets neer te zetten.

Als je iets zelf hebt uitgevonden heb je het je eigen gemaakt. en is het bewust bekwaam.

 

iemand nadoen duurt erg lang todat het erin gaat zitten.

 

 

Deze vorm van training is een aanvulling voor elke budo sport. net als tai chi dat zou kunnen zijn, daarnaast heb ik als kombinasi effectieve technieken als tools uitgefilterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er al goed uit. :)

 

Ook een behoorlijk uitgebreid verhaal, hoewel het volledige idee mij nog niet duidelijk is. Zal te maken hebben met het 'gevoel' waar je op je site en post over schrijft, niet mijn sterkste kant. :o

 

Een heel apart en ander idee dan enige vechtsport die ik ken. Erg interessant te lezen dat het in basis ook geen set technieken is, maar houding, reactie en gevoel en daardoor toepasbaar in veel meer aspecten van het leven.

 

Jammer dat we niet allemaal op fiets afstand van elkaar wonen. :p

De datum van de eerste seminar komt overeen met de PH meeting.

 

Ray, dit gevoel is anders dan het gevoel waar jij op doelt. jij voelt wel hoe je een kopje op moet pakken toch? Of hoe een pen vast te houden? Nou dit kan je uitbreiden in meerdere mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu

Wat vind je van de\ze site; http://coachdavidalexander.com/

 

Het 3e filmpje spreekt me wel aan, beetje raar doen en dan bengggg.

 

Is dat een goede taktiek?

 

Hallo tom,

 

Ik heb nauw contact met richard grannon van http://www.streetfightsecrets.com

 

Hij heeft een hele intelligente kijk op real world violence. Toen we samen spraken merkte ik dat basupi zo omvattend is, dat er veel gelijkenissen zijn, met het verschil dat veel van die trainingen op tools gericht zijn, en basupi op gevoel en reflex, en waarnemen. Het laat zich prima combineren. Zodoende wordt mijn filmpje straks ook op zijn site geplaatst.

 

De filmpjes heb ik even bekeken. Ja ik kan alleen ja zeggen het zou kunnen werken. kijk dan ook eens de filpjes van geoff thompson over the fence.. is net zoiets.

 

Sommige van dit soort tools zitten in mijn kombinasi.

 

beetje raar doen en dan beng! kan ook door iemand vooraf een vraag te stellen.. dan is hij een seconde afgeleid voordat je hem een slag geeft. werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu Wauw dit spreekt me echt enorm aan! Jammer dat het voor mij niet erg in de buurt ligt, heb je toevallig ook plannen voor seminars wat verder naar het zuiden?

 

Hallo ook @Omron

 

Ja er komen ook seminars rond tilburg, daar woont mijn beste leerling en kan daar een ruimte regelen. Ik heb nu amper de site af, Maar er zal snel meer duidelijkheid komen. Groeten Ronin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie site @Ronin Kogaratsu en waanzinnig dat je op deze manier je kennis gaat delen! Ik heb je al een aantal keer ( op de voor jou zo kenmerkende rustige manier ) technieken zien uitleggen en mensen zien neerleggen en weet zeker dat dit veel mensen aanspreekt. Succes met je site en de lessen maar dat gaat zeker goed komen!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan al eens het genoeg gehad om even met je te sparren en ben zeker van plan om dat nog eens te doen. Ik kijk uit naar een paar lessen van je. En idd ik vind je verhaal mooi en dat je het wilt delen nog veel mooier. :D

 

Ik vind toch al dat iedere prepper iets van zelfverdediging zou moeten doen maar dit is een mooie voor iedereen die twijfelt.

 

Succes

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

[video=youtube;Yx2xwk61E-8]http://www.youtube.com/watch?v=Yx2xwk61E-8&list=HL1381875736&feature=mh_lolz

 

 

Een korte introductie video, binnenkort volgen er meer, ook van betere kwaliteit, het is het eerste erg amateuristische filmpje in een uur opgenomen. Want sommige mensen hadden weinig tijd.

Volgende keer wordt er gefilmd tijdens seminar, of trainingsweekend.

 

Groet Ronin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...