Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers.nl blog: Preppen en duurzaamheid


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Helemaal met je eens! Goed topic!

 

In de USA gebruiken ze inderdaad ook vaak de term Sustainability bij Preparedness en Selfreliance in combinatie met Preppers of Survival

 

Het is natuurlijk erg belangrijk voor onze wereld dat wij op een andere duurzame manier gaan leven. In elk geval met meer respect voor de natuur. Ik ben zelf ook niet roomser dan de Paus, maar heb jaren geleden wel een begin gemaakt met o.a. spaarlampen, de verwarming wat graden lager, korter douchen, geen plastic tassen gebruiken (de grote shoppers kosten maar een Euro) en de lunch van de kids gaat in bakjes/bekers mee en niet in weggooi plastic. O ja, ook recycle ik alle papier, tot aan de wc rolletjes en theezakjes toe.

 

Aanvulling n.a.v. @Heksenboot tips: inderdaad wij hebben ook dubbelglas. Bovendien heb ik een minder uitgebreide kledingkast/voorraad dan de gemiddelde andere vrouw in mijn omgeving. Ik hoef niet mee te doen met elk nieuw kleurtje in elk nieuw seizoen.....Verder breng ik alles wat nog bruikbaar is naar de kringloop en daar koop ik ook graag.

 

Wie heeft er nog meer tips/suggesties om duurzamer te leven/Preppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere prepper is anders. De definitie van het woord prepper is dan ook lang niet allesomvattend. Hoe jij de definitie precies invult, is helemaal aan jezelf. Iedereen heeft zijn eigen scenario, en bereidt zich daar op zijn eigen manier op… meer ...

 

More...

 

C2C past volgens mij prima bij dat rijtje, mits goed toegepast. Wat ik versta onder C2C: bij het ontwerpen van een product al rekening houden met hoe het hergebruikt kan worden na EOF (end of life). Het 'geen afval' principe, het volledige product moet hergebruikt kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Zelfvoorzienendheid

Waterfilter

Rocket Stove en Rocket Mass Heater

Permacultuur

Zonne-energie

Warmte panelen

Zonne-droger

Zaad- en planten-ruilbeurs

Isoleren

Consuminderen

Moestuin

Lokaal kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het preppen ook En En En.

 

Alles wat ik zelf kan doen, eigen groenten verbouwen, spullen repareren, skills leren, etc is zowel duurzaam als bouwen aan meer onafhankelijkheid.

Nu al je afhankelijkheid verminderen van dingen die iedereen als vanzelfsprekend ervaart.

 

Al deze onderwerpen zie je ook terug op het forum. Tot en met hoe je een nieuwe, duurzamere samenleving zou kunnen opbouwen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...