Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012

Preppers.nl blog: Preppen en duurzaamheid

Iedere prepper is anders. De definitie van het woord prepper is dan ook lang niet allesomvattend. Hoe jij de definitie precies invult, is helemaal aan jezelf. Iedereen heeft zijn eigen scenario, en bereidt zich daar op zijn eigen manier opÖ meer ...

More...

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Helemaal met je eens! Goed topic!

In de USA gebruiken ze inderdaad ook vaak de term Sustainability bij Preparedness en Selfreliance in combinatie met Preppers of Survival

Het is natuurlijk erg belangrijk voor onze wereld dat wij op een andere duurzame manier gaan leven. In elk geval met meer respect voor de natuur. Ik ben zelf ook niet roomser dan de Paus, maar heb jaren geleden wel een begin gemaakt met o.a. spaarlampen, de verwarming wat graden lager, korter douchen, geen plastic tassen gebruiken (de grote shoppers kosten maar een Euro) en de lunch van de kids gaat in bakjes/bekers mee en niet in weggooi plastic. O ja, ook recycle ik alle papier, tot aan de wc rolletjes en theezakjes toe.

Aanvulling n.a.v. [MENTION=1124]Heksenboot[/MENTION] tips: inderdaad wij hebben ook dubbelglas. Bovendien heb ik een minder uitgebreide kledingkast/voorraad dan de gemiddelde andere vrouw in mijn omgeving. Ik hoef niet mee te doen met elk nieuw kleurtje in elk nieuw seizoen.....Verder breng ik alles wat nog bruikbaar is naar de kringloop en daar koop ik ook graag.

Wie heeft er nog meer tips/suggesties om duurzamer te leven/Preppen?
    Laatst gewijzigd door Davena; 04-10-13 om 21:58.
    Preparedness is a state of mind as well as a style of life.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Prepper Bekijk Berichten
    Iedere prepper is anders. De definitie van het woord prepper is dan ook lang niet allesomvattend. Hoe jij de definitie precies invult, is helemaal aan jezelf. Iedereen heeft zijn eigen scenario, en bereidt zich daar op zijn eigen manier op… meer ...

More...
    C2C past volgens mij prima bij dat rijtje, mits goed toegepast. Wat ik versta onder C2C: bij het ontwerpen van een product al rekening houden met hoe het hergebruikt kan worden na EOF (end of life). Het 'geen afval' principe, het volledige product moet hergebruikt kunnen worden.

Heksenboot
    Guest
    Zelfvoorzienendheid
    Waterfilter
    Rocket Stove en Rocket Mass Heater
    Permacultuur
    Zonne-energie
    Warmte panelen
    Zonne-droger
    Zaad- en planten-ruilbeurs
    Isoleren
    Consuminderen
    Moestuin
    Lokaal kopen

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Voor mij is het preppen ook En En En.

Alles wat ik zelf kan doen, eigen groenten verbouwen, spullen repareren, skills leren, etc is zowel duurzaam als bouwen aan meer onafhankelijkheid.
    Nu al je afhankelijkheid verminderen van dingen die iedereen als vanzelfsprekend ervaart.

Al deze onderwerpen zie je ook terug op het forum. Tot en met hoe je een nieuwe, duurzamere samenleving zou kunnen opbouwen.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Wanneer komt er weer een nieuwe blogpost?
    _██_
    (ಠ_ృ)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Preppers.nl blog: Schijnoplossing in SyriŽ
    Door Dr.Prepper in forum Blogs
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 20-09-13, 13:26
  2. Reacties: 7
    Laatste Bericht: 19-12-12, 10:30
  3. Reacties: 11
    Laatste Bericht: 16-12-12, 15:09
  4. Preppers.nl blog: Deflatie en Japan